אתגר הטיק-טוק (צילום מסך: מתוך כתבה ששודרה ב-NBC)
אתגר הטיק-טוק (צילום מסך: מתוך כתבה ששודרה ב-NBC)

טרנד ה"טיק טוק": המשטרה מזהירה מפני האתגר החדש והמסוכן

מדובר באתגר מאוד מסוכן שבו משתתף אחד קופץ ושניים אחרים בועטים ברגליו - כדי שייפול לאחור. המשטרה: "אנו קוראים להורים לגלות אחריות ומעורבות בפעילות הילדים ברשת"

פורסם בתאריך: 13.2.20 13:33

המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת של המשטרה הזהיר ביממה האחרונה מפני האתגר החדש והמסוכן ברשת "טיק טוק", וקרא להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת.

מדובר באתגר שמופץ ברשת החברתית הפופולארית על ילדים ונוער – "טיק-טוק" שבו עומדים בשורה שלושה נערים, כאשר שני הנערים שעומדים בצדדים מנסים להכשיל את הרגלים של הנער העומד באמצע, בזמן שהוא קופץ. במהלך התרגיל הנער האמצעי מאבד שיווי משקל ומוטח לאחור על הקרקע. בעקבות התרגיל המסוכן דווחו ברחבי העולם מספר מקרים שבהם בני נוער נפגעו. התרגיל עלול לגרום לנכות ולחבלות קשות מאוד בגב ובראש.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כפי שדווח ב"כל העיר ירושלים", נער בן 17 אושפז לפני כשבוע בבית החולים שערי צדק עם פרכוסים וחבלות ראש וגב קשות לאחר שהשתתף באתגר המסוכן ונחבל. ד"ר גיורא וייזר, מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי שערי צדק: "לפני כשבוע וחצי נער בן 17 שהגיע אחרי אירוע של חבלת ראש ופרכוס. הוא הגיע בהכרה, מתשאול גילינו שהוא השתתף באתגר של טיק-טוק, במהלכו תוך כדי קפיצה מעיפים לו את הרגליים קדימה והוא עף אחורה. הוא נחבל בראש ובגב בצורה די קשה. הוא התאושש והיה פה בהשגחה לכמה שעות ארוכות ושוחרר במצב מצוין, אבל האירוע הזה יכול היה להיגמר הרבה יותר גרוע עם חבלת ראש שהיתה יכולה מאוד קשה, עובדה שהוא עצמו איבד הכרה ופרכס. זה היה יכול להיגמר עם חבלה מאוד קשה עם חבלת ראש מאוד קשה וחבלות עמוד שדרה וגב שיכולים להוביל לנזקים לטווח הארוך".

ד"ר וייזר מוסיף ואומר כי "חשוב להיות מודעים לזה שמי שמשתמש בטיק-טוק ועושה את האתגרים האלה – להגיד להם להפסיק. וגם לחבר'ה שמשתמשים בזה – האתגר הזה הוא מסוכן מאוד ויכול לפגוע בהם".

משטרת ישראל התייחסה לתופעה והוציאה אזהרה בנוגע לאתגר שמשגע רבים מבני הנוער: "בימים האחרונים אנו עדים להתגברות הפצת סרטונים ברשתות החברתיות, בהם נראים ילדים ובני נוער מחקים משחק מסוכן, העלול לגרום לפגיעה גופנית. אנו קוראים להורים לגלות אחריות ומעורבות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה".

חשוב עוד לציין כי בעקבות הפרסומים על האתגר, האיגוד לרפואת ילדים קרא לאנשי מערכות החינוך והבריאות ולהורים לתת דגש נוסף על הסכנות בחיקוי משחקי הרשת שיכולים להוביל לפציעה. גם בתי החינוך בעיר מגלים עירנות רבה בנושא.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות