(צילום: חיים טרגן)
(צילום: חיים טרגן)

אימה בשכונות הוותיקות בעיר – תנים ושועלים משוטטים ברחובות ובאזורי התעשייה

תושבים מדווחים על נוכחות מוגברת של תנים ושועלים בשכונות הוותיקות בעיר וחוששים כי הם נגועים בכלבת. עיריית בית שמש: "בבדיקה שנעשתה על ידי המחלקה הווטרינרית, התנים בעיר אינם נגועים בכלבת ובכך אינם מסכנים חיי אדם"

פורסם בתאריך: 4.2.20 12:31

מכת תנים ושועלים בשכונות הוותיקות בעיר בית שמש: במשך כל שעות היום משוטטים שועלים ותנים ברחובות ובחצרות בתי המגורים ומחדירים פחד בתושבים ששוהים בסביבתם.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


תושבי השכונות הוותיקות בעיר מספרים שבחודשים האחרונים הם סובלים ממתקפה קשה של תנים ושועלים באזור מגוריהם. "אין יום שאני לא פוגש לפחות חמישה-שישה תנים. הם מסתובבים ממש קרוב לבתי המגורים שלנו ומסכנים את הציבור", מספר אחד התושבים.

"זה נהיה מפחיד להסתובב בשכונה, בעיקר בשעות הלילה. אנחנו מפחדים שיש להם כלבת", מוסיף תושב אחר.

ל"כל העיר בית שמש" נודע כי בתקופה האחרונה מגיעות אל מוקד עיריית בית שמש פניות של תושבים שראו תנים ולעתים שועלים, אשר משוטטים ברחובות העיר. הופעתם של התנים והשועלים במרחב העירוני עלולה לגרום להפצה של מחלת הכלבת, אך חשוב להדגיש כי מדובר בחיות בר מוגנות והפגיעה בהם אסורה על פי חוק. בעיריית בית שמש אף טוענים כי התנים בעיר אינם נגועים בכלבת ובכך אינם מסכנים חיי אדם.

תגובת עיריית בית שמש: "התנים הנם חיות בר מוגנות אשר נמצאות בכל רחבי הארץ. כחיה מוגנת הם אינם מזיקים לבני האדם ועל כן, על פי חוק, אסור לפגוע בהם או ללכוד אותם, אלא באישורם של רשות הטבע והגנים. בבדיקה שנעשתה על ידי המחלקה הווטרינרית, אין חשש שהתנים בעיר בית שמש נגועים בכלבת. המחלקה הווטרינרית של העירייה פנתה מספר פעמים לרשות הטבע והגנים לקבלת היתר מיוחד ללכוד אותם מהשכונות ולהעבירם חזרה אל הטבע, והרשות לא נתנה כל היתר".

בעירייה מדגישים כי "על מנת להרחיק תנים, יש להקפיד על סניטציה, בין השאר לזרוק זבל לפח ולסגור את המכסה, לא לפזר אוכל לחתולים ולאטום מחסנים. בנוסף במחלקה הווטרינרית מרגיעים כי אין כל חשש מהתנים. הם אינם תוקפים בני אדם ואף מועילים בהדברה טבעית של מכרסמים וסילוק פגרים".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות