(צילום: אורן בן חקון)
(צילום: אורן בן חקון)

התוכנית החדשה של משרד התחבורה: נתיב פלוס (קארפול) בכביש 1 ירושלים-ת"א

לפי תוכנית משרד התחבורה, בכביש 1 נתיב פלוס מתוכנן להיות החל ממחלף מכיוון כביש 38 ועד הכניסה לירושלים

פורסם בתאריך: 29.1.20 08:20

תוכנית משרד התחבורה לצמצום כמות כלי הרכב בכבישים – "נתיב פלוס", עומדת להתרחב גם לכביש 1 ירושלים-תל אביב. לפי התוכנית החדשה שצפויה לצאת אל הדרך כבר במהלך שנת 2020, בחלק מכביש 1 יוקצה נתיב לנסיעה שיתופית. בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה האם תינתן עדיפות  לנוסע אחד או יותר בנוסף לנהג. כמקובל ברחבי העולם, בנתיב לנסיעה שיתופית נוסעים רכבים שבהם ישנם לפחות שני נוסעים, אולם בכביש החוף הנתיב פתוח גם לרכבים שבהם יש רק נוסע אחד.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


לפי תוכנית משרד התחבורה, בכביש 1 נתיב פלוס מתוכנן להיות החל ממחלף מכיוון כביש 38 ועד הכניסה לירושלים. חלק נוסף בכביש יוקצה ממחלף בן שמן עד למחלף קיבוץ גלויות בתל אביב.

יש לציין כי במשרד התחבורה שוקלים את המיקום של נתיב פלוס – בין הנתיב השמאלי לבין הנתיב הימני.

יוסי סעידוב מ"15 דקות" – הארגון לשיפור התחבורה הציבורית בישראל, מברך על המהלך, אך מדגיש כי יש להפעיל אכיפה נגד נהגים שנוסעים בניגוד לחוק בנתיבי התחבורה הציבורית והקארפול. "הוספת נת"צים על חשבון נתיבי רכב פרטי הוא צעד חיובי שמקצר דרמטית את זמן הנסיעה באופן מיידי", מוסר סעידוב. "יש להרחיב זאת לצד הוספת קווים מהירים מהשכונות לאזורי התעסוקה. עם זאת, חוסר היכולת הטכנולוגית לזהות נסיעות משותפות מעודד עברייני נת״צ להידחף לנתיב ולפקוק אותו. יש להפריד בין נתיבי התחבורה הציבורית לנתיבי השיתופי".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות