בית שמש (צילום: s.t)

בעקבות רעידת האדמה בטורקיה שהורגשה בישראל: העירייה בהנחיות לציבור

אזרחים רבים בגוש דן ובדרום דיווחו כי בליל שבת הרגישו רעידת אדמה. מקור הרעש הוא במחוז אלזיג שבטורקיה, בה הכתה רעידת אדמה קטלנית. עיריית בית שמש מפרסמת הנחיות לציבור - התנהגות בעת רעידת אדמה

פורסם בתאריך: 26.1.20 08:05

אזרחים רבים, בעיקר מאזור המרכז והדרום, דיווחו כי רעידת אדמה הורגשה בליל שבת בישראל. מקור הרעש, כך התברר בהמשך, הוא במחוז אלזיג שבמדינת טורקיה, בה הכתה רעידת אדמה קטלנית שגרמה עד כה למאות נפגעים – 20 הרוגים ו-930 פצועים.

בעקבות רעידת אדמה בטורקיה בעוצמה של 6.8 שכאמור הורגשה בישראל, בעיריית בית שמש מרעננים עבור הציבור את ההנחיות כיצד יש לנהוג בזמן רעידת אדמה: "השוהים במבנה – אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.
השוהים בחוץ – יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.
הנוסעים ברכב – יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.
השוהים בחוף הים – יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ל"כל העיר בית שמש" נמסר כי בעקבות רעידת האדמה, פנה אמש במכתב (שבת 25.1) מנכ"ל מד"א, אלי בין, לד"ר כרם קיניק, נשיא הסהר האדום הטורקי, בהצעה לסייע בפעילות ההומניטרית לאוכלוסיה שהושפעה מהרעידה. עוד במכתב הביע מנכ"ל מד"א הערכה רבה לכוחות הסהר האדום הטורקיים ושיבח את פועלם.
"אנו עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות. ליבנו אתכם ועם אלו שאיבדו את יקיריהם. לסהר האדום הטורקי מסורת מכובדת וניסיון רב בתגובה לאירועי אסון וכלל הנהגת מד"א, עובדיו ומתנדביו עוקבים בהערצה אחר המענה היעיל שמעניקים הכוחות", כתב אלי בין. "היה בטוח בקשרי הידידות בנינו וראה בפנייתי זו כהזדמנות שלי להציע כל סיוע במידה ותמצאו לנכון", סיכם מנכ"ל מד"א את מכתבו.

מנכ"ל מד"א אלי בין: "מדובר ברעידת אדמה משמעותית שמחייבת מענה בקנה מידה רחב ושיתוף פעולה בין מספר רב של ארגונים. יש לי הערכה גדולה לסהר האדום הטורקי ולעומד בראשו, שכבר הקים מרכז שליטה באנקרה ומטבח שדה שמסוגל להאכיל 5,000 איש ביום. עוד הקים אוהלי מחסה עבור 2500 משפחות, מספק דם לבתי החולים, צוותי סיוע נפשי ועוד. אני רואה בו שותף ומציע כל סיוע למען הצלת חיים בכל מקום בעולם – כך נהג מד"א בעבר וכך ינהג תמיד".

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות