פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

כ' טבת, תש"ף, 17.1.2020: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, כ"א טבת, תש"ף, 18.1.2020, פרשת שמות

פורסם בתאריך: 17.1.20 12:52

כניסת השבת: 16:40

יציאת השבת: 17:34


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


 

פרשת שמות

"מנהיגים כמו אחים" / דברי פרשת השבוע מפי הרב יהושע מרדכי שמידט

משה רבנו גדל בבית פרעה כבן למשפחת המלכות, לכאורה מצב אופטימלי של חיים מתוקים ונפלאים – כסף, נחת, רוגע, עושה חיים, שום כאבי ראש, מה שנקרא בראש שקט. במצב כזה, יכול היה משה להתעלם ממצוקותיהם של בני ישראל, וכיום אף אחד לא היה בא אליו בטענות שכן הוא דאג לטובתו האישית.

לא כן משה רבנו עליו השלום. משה רבנו יוצא מאזור הנוחות שלו "ויצא משה", יוצא ולעיניו מתגלה סבל עמו. גם בשלב זה יכול משה רבנו לעשות אחורה פנה קדימה צעד, אך אין זה דרכו של משה.


הרב יהושע מרדכי שמידט (צילום: אישי)

הרב יהושע מרדכי שמידט (צילום: אישי)


אומר המדרש: "והיה מניח דרגון שלו והולך ומיישב להם בסבלותיהם ועושה כאילו מסייע לפרעה". משה רבנו מבין שיש מצב לא תקין יש כאן עבודת פרך ללא תנאים הומניטריים, מה עושים? ליבו נחמץ, יש למשה לב רחום, משה רבינו גם מבין שאם הוא יעבוד או יעזור בית המלוכה והמלך יראו בכך פגיעה חמורה באמון ובכבודם. משה רבינו בתחכום עושה הצגה כאילו עוזר לפרעה, למלכות, אבל בעצם הוא עוזר לאחיו.

הוא לא רק עוזר, הוא מוריד את "הדרגון", מדי המלכות והאדנות, מדי המנהיג והפוליטיקאי. ולמה זה? רק לא לתת לציבור בני ישראל הרגשה עממית, שהוא בגובה העיניים איתם אלא בעיקר בשביל משה עצמו – כדי שהוא עצמו ירגיש חופשי לעזור לזולת.

מוסיף המדרש ואומר: "אמר הקדוש ברוך הוא אתה הנחת עסקיך והלכת לראות בצערן של ישראל ונהגת בהם מנהג אחים אני מניח את העליונים ואת התחתונים ואדבר עמך". כאן מציב לנו הקב"ה אידאל מנהיגותי: מנהיג ציבור שנוהג בכלל ישראל "מנהג אחים", מניח את עסקיו הפרטיים והנגיעות האישיות ורק אז יכול לפעול עם הציבור.

שנזכה למנהיגי ציבור כמשה רבנו.

* הרב יהושע מרדכי שמידט, ראש ישיבת ההסדר "נחלת יוסף" בשבי שומרון, מבית איגוד ישיבות ההסדר.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות