(צילום: פרטי)
(צילום: פרטי)

המאבק בין הנהלת העירייה לועד העובדים נמשך: הועד מנע את כניסת הקבלנים לאזורי פינוי האשפה

בעיריית בית שמש טוענים כי ועד עובדי העירייה משבית את ניקיונה של העיר הוותיקה. ועד העובדים בתגובה: "לא מדובר בשביתה. בסך הכל מנענו את כניסת הקבלנים לאזורי פינוי שבאחריות עובדי העירייה"

פורסם בתאריך: 14.1.20 17:13

ועד עובדי עיריית בית שמש מנע הבוקר (שלישי) את כניסת קבלני הניקיון לאזורי פינוי האשפה שבאחריות עובדי העירייה. בועד טוענים כי העסקת עובדי קבלן פוגעת בפרנסתם של עובדי העירייה. מדוברות עיריית בית שמש נמסר כי ראשי העירייה קוראים לועד העובדים להפסיק לאלתר את השביתה ולחזור לשולחן למו"מ ולנהוג כמקובל. ועד העובדים: "לא מדובר בשביתה".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


"עיריית בית שמש רואה לנגד עיניה את רווחת התושבים ופועלת לילות כימים כדי לשפר את מצב הניקיון והתברואה ברחבי העיר.

"לצערנו הרב, ועד עובדי עיריית בית שמש יצא היום לשביתה פראית, ללא כל סכסוך עבודה המאושר על ידי ההסתדרות, ומונע, באופן לא חוקי, את ניקיונה של העיר הוותיקה.

"בין השאר הועד מונע מעובדים בתברואה ובניקיון לנקות חלק מרחובות העיר, הועד סגר את השער של מסוף האשפה ולא מאפשר פינוי אשפה מהמסוף לאתר פינוי האשפה האזורי, דבר הגורם למפגע תברואתי הפוגע בכלל תושבי העיר.

"בעירייה אף מלינים על הוועד בכך שמונע מזה זמן מה את הצבת הפחים החדשים בכל רחבי העיר לרווחתם של התושבים במקום הפחים הקיימים, וזאת ככל הנראה בשל מניעים זרים", כך נמסר מדוברות עיריית בית שמש.

אולם, חברי ועד העובדים טוענים כי לא מדובר בשביתה ובנוסף הם אף הנחו את עובדי העירייה להמשיך את העבודות כסדרן אך ללא קבלן. מבחינתם הם בסך הכל רוצים לשמור על זכויות עובדי העירייה ופרנסתם.

תגובת ועד עובדי העירייה: "ביממה האחרונה נאמר לציבור מטעם גורמים בהנהלת העירייה כי לכאורה ועד עובדי העירייה משבית את עבודות הניקיון והתברואה של העיר הוותיקה ללא כל סכסוך עבודה מאושר על ידי ההסתדרות, אך לא זה המצב.

"חשוב לציין כי ועד העובדים רואה לנגד עיניו את רווחת התושבים וליד זה את זכויות העובדים ופרנסתם. לא הוכרזה שביתה ואיננו שובתים, בסה"כ ועד העובדים מנע את כניסת הקבלנים לאזורי פינוי שבאחריות עובדי העירייה. ועד העובדים הנחה להמשיך את העבודות כסדרן אך ללא קבלן.

"היום החליטה העירייה לפנות אשפה בכל רחבי העיר הוותיקה על ידי קבלן. המצב שנוצר אינו מוגדר כתגבור אלא כדחיקת רגליהם של עובדי העירייה. התנהלות העירייה אשר פועלת באופן שיד אחת מושטת לשלום בעוד שהיד השנייה ממשיכה להפר באופן בוטה את ההסכמות וההבנות בין הצדדים, תוך שהיא מכניסה עובדי קבלן לביצוע עבודה באזורים שאמורים להיות מפונים על ידי עובדי העירייה בלבד.

"העירייה נוהגת בדו פרצופיות בכך שהיא עושה כל שעל רוחה לגרום להפרת הנוהג בעירייה ולהוביל להפרטת שירותי התברואה בעיר.

"ועד העובדים התריע עשרות פעמים בכתב ובעל פה בכדי להסדיר ולהוציא את הקבלנים, אך מגמת ההנהלה לסלק את העובדים ולהעביר את העבודה לקבלנים.

"נחזור ונבהיר, כל עוד ממשיכה העירייה להפר את הסכמות הצדדים ולהכניס עובדי קבלן לאזורים המפונים על ידי עובדי העירייה בלבד, לא ניתן יהיה לשוב לשולחן הדיונים ולנהל משא ומתן בתום לב.

"לועד העובדים לא נותרה ברירה כי אם לשוב לקיומן של אספות הסברה לאגפים השונים בעירייה, תוך כדי המשך נקיטת צעדים ארגוניים.
נמשיך לפעול למען רווחתם של עובדי העירייה ובכללם תושבי העיר אשר להם אנו נותנים שירותים באהבה ובחפץ לב, יום יום, שעה שעה".

בעירייה מדגישים כי טענותיהם של ועד העובדים על העסקת עובדי קבלן כתגבור לעובדים הקיימים אינה ברורה. שכן העסקתם של עובדי ניקיון ותברואה במסגרת עבודות קבלן קיימת מזה שנים בעירייה וכי העירייה לא שינתה את הסטטוס קוו ומזה שנים ממשיכה להעסיק את עובדי הקבלן באותה המתכונת. ועל כן, לא ברור להנהלת העירייה על מה הועד נאבק ולמה דווקא עכשיו.

העירייה קוראת לוועד העובדים להפסיק לאלתר את השביתה הפראית ולחזור לשולחן למו"מ בתום לב ולנהוג לפי החוק. בעירייה אף מדגישים כי פועלים לגייס עובדים חדשים לעירייה כמו נהגים, מנופאים, עובדי רווחה וחינוך, דבר הנעשה בשיתוף עם הועד ועל פי צרכים שהעלה להנהלה.

מנכ"לית העירייה מירה מינס: "שיפור הניקיון ומצב התברואה ובריאות התושבים עומד לנגד עיננו תמיד וכמובן שזה לצד דאגה לעובדי עיריית בית שמש המסורים. אנחנו נמשיך ונעשה הכל בכדי לדאוג לתושבינו ולטפל בניקיון העיר. אנו קוראים לוועד העובדים לשבת איתנו למו"מ בתום לב על מנת לפתור מה שדורש פתרון".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות