(צילום: עזרא פטל)
(צילום: עזרא פטל)

מוקירים את התלמידים שהצילו חיים: אירוע הוקרה נערך לתלמידים שהצילו את חייה של מורתם

טקס הוקרה לתלמידים ולמורה מברנקו וייס שהצילו את חייה של מורתם נערך היום בבית הספר בהשתתפות ראש העיר, מנכ''לית ברנקו וייס, מנהל המחוז במשרד החינוך, ומנהל מרחב ירושלים במד''א

פורסם בתאריך: 13.1.20 19:08

היום, שני, נערך אירוע הוקרה לשלושת התלמידים ולמורה מבית הספר ברנקו וייס-בית שמש שהצילו את חייה של מורתם חן דנציגר, כשהתמוטטה בחודש שעבר.

באירוע השתתפו: ראש העיר עליזה בלוך, מנכ"לית ברנקו וייס סיגל מורן, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני, ומנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר.


טקס הוקרה מרגש (צילום: עזרא פטל)

טקס הוקרה מרגש (צילום: עזרא פטל)


לאירוע הגיעה המורה חן דנצינגר ובני משפחתה, שלה זו הפעם הראשונה שבה חזרה לבית הספר מאז שהתאשפזה בבית החולים הדסה עין כרם.

לתלמידים ניר בוזגלו, אביעד איטח ואליה כהן, וכן למורה בית הספר שרון חיים הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת מטעם משרד החינוך, עיריית בית שמש, רשת ברנקו וייס ומד"א על גילוי יוזמה, מנהיגות ונחישות בפעולתם להצלת החיים של המורה חן דנצינגר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


ראש העיר ציינה באירוע כי "חינוך נמדד בערכים אותם הוא מקנה לתלמידים. אירוע זה הוא דוגמא לאדם שמתחנך כאן, ליכולת לקחת אחריות, יוזמה ותושייה בזמן אמת. אני גאה בנוער שלנו".

מנכ"לית ברנקו וייס סיגל מורן אמרה: "התכנסנו דווקא עכשיו, אחרי שנרגעו הרוחות בכדי להוקיר, בכדי להודות ובכדי ללמוד מהאירוע. ללמוד, הלכה למעשה את משמעות הפסוק "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו". ובנוסף, התכנסנו בכדי להעלות על נס את פעולתם של כל מי שהיו מעורבים באירוע, לומר שוב עד כמה חשוב לקיים את קורסי העזרה ראשונה וההחייאה ולקוות, שאם חלילה תתקלו, כל אחד ואחת מכם אי פעם בסיטואציה דומה, תראו לנגד עיניכם את ניר, אביעד, אליה ושרון ותדעו מיד מה צריך לעשות".


התלמידים והמורה שהצילו את מורתם (צילום: עזרא פטל)

התלמידים והמורה שהצילו את מורתם (צילום: עזרא פטל)


מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני אמר: "הדגש הוא שכשאתה מציל אדם, אתה לא מציל רק אותו פיזית, אלא מפעל חיים, קהילה, שייכות, משפחה, חברה – עולם שלם. במקרה שלנו מדובר לא על עולם אחד אלא על שני עולמות שלמים".

מנהל מרחב ירושלים במד"א שלמה פטרובר סיכם: "ידע בהצלת חיים חשוב וקריטי בשרשרת ההישרדות של המטופל. זיהוי מצב מסכן חיים, חיוג 101 למגן דוד אדום או לחיצה ביישומון 'מד"א שלי' וביצוע פעולות מצילות חיים כמו עיסוי לב, פתיחת נתיב אוויר ושימוש במכשיר הדפיברילטור המוצב במוסד החינוכי, עושות את ההבדל בין חיים ומוות, והמורה חן דנצינגר היא הוכחה החיה לכך, פשוטו כמשמעו. לאליה, ניר ואביעד, התלמידים שגילו תושייה, פעלו נכון, והצילו חיים מגיעות כל הברכות, אין לי ספק שהם משמשים דוגמא ומופת לתלמידים רבים – עלו והצליחו".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות