טוביה ונחמה אייזנמן (צילום: איחוד הצלה)
טוביה ונחמה אייזנמן (צילום: איחוד הצלה)

הכל נשאר במשפחה: טוביה אייזנמן, שמתנדב באיחוד הצלה לצד רעייתו ושני אחיו, בראיון

ראיון אישי עם טוביה אייזנמן, איש מכירות ומתנדב כחובש באיחוד הצלה סניף בית שמש, כאשר לאחרונה רעייתו החלה להתנדב גם בארגון. על ההתנדבות באיחוד הצלה לצד רעייתו, איזה מקרים הכי זכורים לו, ולמה חיידק ההתנדבות בוער בעצמותיו

פורסם בתאריך: 12.1.20 18:11

החובש של בית שמש: הכירו טוביה אייזנמן (31), תושב בית שמש, נשוי ואב לשלושה ילדים, איש מכירות ומתנדב כחובש באיחוד והצלה סניף בית שמש מזה 5 שנים, כאשר לאחרונה רעייתו נחמה החלה להתנדב גם בארגון. בראיון ל"כל העיר בית שמש" מספר אייזנמן על ההתנדבות בארגון איחוד הצלה לצד רעייתו ושני אחיו, איזה מקרים הכי זכורים לו, ולמה חיידק ההתנדבות בוער בעצמותיו.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


מה מוטל עליך במסגרת ההתנדבות שלך כחובש בארגון איחוד הצלה?

"אני חובש באיחוד הצלה כבר 5 שנים", מספר אייזנמן. "זה אומר שאיפה שנפתח אירוע ואני בקרבת המקום, אני הולך לשם. לא משנה אם זה בתל אביב, ירושלים או בית שמש. אני מקבל התראה ב-GPS ואם אני נמצא בקרבת המקום, אני ישר עולה על האופנוע וניגש מהר להעניק עזרה באירוע".

איך מסתדרת העבודה שלך לצד ההתנדבות?

"בעבודה שלי כבר יודעים ומבינים שזה חלק ממני, ואם יש אירוע, אני ישר עולה על האופנוע והולך להעניק עזרה וחוזר לעבודה. זה מאוד דינמי, לפעמים יכולים להיות 4 אירועים ביום, ולפעמים יהיה שקט טוטאלי ולא יהיה כלום יום שלם. אבל, רוב האירועים והתאונות מתרחשים בעיקר בסופי שבוע, למשל, תאונות אופנוע שיוצא לי הרבה מאוד פעמים להיות מעורב בהן".

לאחרונה גם רעייתך החלה להתנדב באיחוד הצלה – יצא לכם כבר להתנדב ביחד?

"לפני כחודש הוזעקנו ביחד לאירוע, וזה היה ממש במקרה. אשתי נחמה כבר יודעת יותר ממני איך לתפעל אירוע ולהעניק עזרה מצילת חיים, היא ממש אוהבת להתנדב בארגון. בכללי, זה חיידק שבוער במשפחה שלי. יש לי אח שמתנדב באיחוד הצלה בבית שמש, אח נוסף שמתנדב בסניף ירושלים, ועכשיו הבת שלי שהיא רק בת 7 רוצה כבר להתנדב ומדברת על זה".


טוביה ונחמה באירוע משותף (צילום: פרטי)

טוביה ונחמה באירוע משותף (צילום: פרטי)


ספר לנו על המקרים שהכי זכורים לך.

"יצא לי להיות בלא מעט מקרי לידות בית בבית שמש, שזה הכי משמח. כמובן, שיש מקרים פחות שמחים, כאשר פצועים או מעורבים בתאונה לא רוצים להתפנות ולקבל טיפול רפואי. למשל, לפני כמה ימים ניגשתי להעניק עזרה בתאונת אופנוע והמעורבים לא רצו להתפנות לבית החולים, וחשבו שאני מהביטוח וכל מיני סיבות – במקרים כאלה אני מדבר ללבם של הפצועים והמעורבים".

בטח נחשפת למקרים שהיו  מעורבים פצועים קשה או מקרי מוות – איך לומדים להתמודד עם זה?

"כל מקרה שנחשפים לזירה קשה שכוללת פצועים קשה, ואף מקרי מוות הוא קשה ומשפיע על הנפש. לא לומדים להיות חסינים, כי בכל זאת מדובר בבני אדם. המזל שיש לנו באיחוד הצלה אנשים שאנו יכולים לדבר איתם ולשתף אותם במקרים שלהם נחשפנו, וזה ממש עוזר".

אילו תגובות אתה מקבל במסגרת ההתנדבות בארגון איחוד הצלה?

"התגובות מפרגנות מאוד, זו הסביבה הטבעית שלי. כולם יודעים שזו השליחות שלי להתנדב בארגון איחוד והצלה, ואני עושה את זה מרצון – התכניות שלי להמשיך להתנדב כמה שאפשר בארגון איחוד והצלה – אני ממש אוהב את זה".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות