(צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)
(צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)

כבאות והצלה: הנחיות למטיילים בעקבות מזג האוויר

לצד הגשם הרב שירד, הימים האחרונים לוו בלא מעט מקרים של אנשים שנסחפו בשיטפונות. בכבאות והצלה מפרסמים הבוקר הוראות בטיחות שיכולות להציל חיים

פורסם בתאריך: 10.1.20 11:18

בשל הגשם העז שפקד את כל חלקי הארץ, היום (שישי) ובמהלך הימים האחרונים נאלצו כוחות החילוץ וההצלה להתמודד עם לא מעט חילוצים של אזרחים שנקלעו לשטפונות ואף גבו את חייהם של כמה מהם.

בזמנים עם גשם חזק, כפי שהיה בשלושת הימים האחרונים, חשוב מאוד לשים לב לכמה הוראות בטיחות שיכולות להציל לכם את החיים.

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הנחה הבוקר על המשך הערכות מתוגברת בכלל המחוזות והאגפים בשל מזג האוויר הסוער.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


לפני זמן קצר, הסתיימה הערכת מצב במהלכה הנחה נציב הכבאות על הערכות מבצעית הכוללת פריסה מלאה של כלל הכוחות ויחידות החילוץ באזורים המועדים לסכנה. הצבת רכבי חילוץ בנקודות אדומות, תדרוך לוחמי האש על ידי המפקדים, בדיקת אמצעים ותגבור מוקדי 102.

"בשל מזג האוויר הסוער וזרימת מים חזקה בנחלים ובמוקדים נוספים, אנו פונים לציבור המטיילים והסקרנים לא להתקרב למקורות מים, לא לנסות לחצות אותם ולא לטייל באפיקי נחל. זרימות המים עדיין חזקות ומסוכנות. שבעה בני אדם נספו בימים האחרונים בשל מזג האוויר הסוער. שמרו על חייכם וחיי יקירכם", מדגישים בכבאות והצלה.

"בשל החשש כי מטיילים וסקרנים ייצאו במהלך סוף השבוע לבחון את השטפונות וזרימת המים באפיקי הנחלים, בואדיות ובמסלולי מטיילים – אנו מבקשים מהציבור לא להתקרב למקורות מים מאחר ויש זרימת מים חזקה ומסוכנת שעלולה לגבות חיי אדם. הישמעו להנחיית כוחות ההצלה ובכל מקרה של סכנה חייגו 102 לכבאות והצלה.

על פי התחזית המטאורולוגית, קיים חשש להצפות בעיקר במישור החוף הדרומי. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש לשטפונות. במהלך היום הגשמים יחלשו. קר מהרגיל בעונה", עוד מציינים בכבאות והצלה.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות