פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

י"ג טבת, תש"ף, 10.1.2020: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, י"ד טבת, תש"ף, 11.1.2020, פרשת ויחי

פורסם בתאריך: 9.1.20 20:24

כניסת השבת: 16:34

יציאת השבת: 17:33


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


פרשת ויחי

כוחנו באחדותנו – נינו פרץ, איש עסקים ולשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, עם דברי הסבר לפרשת השבוע.

בפרשה שנקרא בשבת הקרובה, פרשת 'ויחי', מסופר שיעקב – אבי האומה מרגיש שבאה שעתו למות. הוא קורא לבנו יוסף ומשביע אותו שלא יקבור אותו בארץ מצרים אלא בארץ ישראל. אחר כך, יעקב בירך את בניו ונכדיו, נתן להם קצת תוכחה ונבואה לעתיד להיות וגם רמז להם איך יחלקו נחלות בארץ ישראל, לפי שבטים. כך נהג יהושע בן נון בחלוקת נחלות ל-12 השבטים כשהגיעו לארץ ישראל.


נינו פרץ (צילום: פרטי)

נינו פרץ (צילום: פרטי)


כבעל קורא ותיק, ככל שעוברים השנים, כשאני קורא למתפללים בבית הכנסת שלי את פרשת 'ויחי' מתחדדת אצלי הבנה יותר עמוקה מה בסיס הכוח שלנו בארץ ישראל, מכוח ההיסטוריה שבזכותה אנחנו חיים בארץ ישראל. יעקב אבינו אומר לנו: "תבינו, לכל שבט יש נחלה וחלק, אבל יש עיר אחת שלא תהיה בשליטת שום שבט: העיר ירושלים". הסיבה היא שעיר הקודש, עיר הבירה, שייכת לכולם, לאף אדם אין עדיפות או נחיתות, כולם רצויים בירושלים, לכולם יש נתח וחלק בירושלים.

כשחושבים על המסר הזה לעומק ופועלים על פיו – רק ככה פועלים בצורה נכונה. רק ככה אפשר לייצר ולפתח, רק בשיתוף פעולה של אנשים מכל מיני סוגים וגוונים, לקדם את ירושלים ולעשות דברים חדשים ומופלאים, בכל תחום ובכל נושא, בחיי היום יום, בעסקים וכמובן בעשייה ציבורית, בפוליטיקה מקומית ובזירה הארצית.

תדמיינו לעצמכם סיטואציה שכמעט כל ירושלמי נקלע אליה בחיים: מפגש עם תייר, עם ה"אדם השונה", מהמגזר האחר, מהסוג שלא דומה לו. כמה תרומה יש למפגש כזה. אנחנו רואים את זה אצלנו בשוק מחנה יהודה וכל ירושלמי ממוצע רואה את זה במפגש עם אורחים מחו"ל במרכז העיר או בביקור בכותל המערבי.

על פי הכלל הזה נהגתי בתפקיד יושב ראש ועד סוחרי שוק מחנה יהודה ועל העיקרון הזה אתעקש ואמשיך לדבוק בו, יחד עם עשרות שותפים מופלאים, לטובת ירושלים, תושבי העיר ולמען כל אורח ותייר.

אני מייחל שנפעל על פי הקו הזה, כמו שבשנים האחרונות הצלחנו לגרום לחיבורים שוק מחנה יהודה פרח ושגשג, מכל העולם באו לבקר ולחוות את האווירה המיוחדת שהתאפשרה בזכות חזון ודרך , אנחנו עדים להבנה שמחלחלת – ירושלים שייכת לכולם.

בתקווה.

* הכותב הנו בעלי סופרמרקט 'רק בשמחות' ומסעדת הקבבסטה , לשעבר יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות