פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

ו' טבת, תש"ף, 3.1.2020: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, ז' טבת, תש"ף, 4.1.2020, פרשת ויגש

פורסם בתאריך: 3.1.20 14:10

כניסת השבת: 16:28

יציאת השבת: 17:22


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


פרשת ויגש

"וַיִּתֵּן אֶת קֹלוֹ בִּבְכִי וַיִּשְׁמְעוּ מִצְרַיִם וַיִּשְׁמַע בֵּית פַּרְעֹה. וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו: אֲנִי יוֹסֵף, הַעוֹד אָבִי חָי?"

זה הרף עין, שבריר שנייה והמציאות משתנה, מעבר חד מכעס לחמלה, מאכזבה לצער, כזכור בשבוע שעבר הקשיח ליבו יוסף מול אחיו, בחן את אמונתם ונאמנותם, אבל הלב הוא איבר מדהים, נאום אחד מהלב של יהודה, שבעה עשר פסוקים בסך הכל, ונמחק עצב תהומי ונעלמת תחושת הבגידה.

יוסף שמסלול חייו השתנה בגלל חלומות שוב ושוב, מבן מועדף לעבד בגלל חלום, מאסיר לשר בגלל סיוטי פרעה, יוסף שחווה טלטלות רבות כל כך הוא דוגמא מופלאה לכוחה של מילה, לעוצמתה של סליחה, אותו יוסף שחווה שינויים קיצוניים כל כך בפרק זמן קצר כל כך, אמור היה להיות חרד וספקן, מריר ועקשן, והנה דווקא הוא מכולם, נאמן להנחה הבסיסית הכל כך חשובה, לכל אדם יש הזדמנות נוספת לכפרה ולמחילה.


עו"ד מנחם מושקוביץ (צילום: ישראל לוינגר)

עו"ד מנחם מושקוביץ (צילום: ישראל לוינגר)


אנחנו חיים בתקופה סוערת, שינויים וטלטלות, מתקפות על עצם קיומנו כאומה מבית ומחוץ, הצהרות בומבסטיות על סכנה לשלטון החוק ולדמוקרטיה, דיבורים על שסע וקרע, על הדרדרות מוסרית ורגשית, זו תקופה סוערת אין ספק, אך אגלה לכם סוד שלמדתי מהפרשה השבוע, זה הכל עניין של נרטיב ובחירה.

"יֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל אֶחָיו גְּשׁוּ נָא אֵלַי וַיִּגָּשׁוּ וַיֹּאמֶר אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם אֲשֶׁר מְכַרְתֶּם אֹתִי מִצְרָיְמָה. וְעַתָּה אַל תֵּעָצְבוּ וְאַל יִחַר בְּעֵינֵיכֶם כִּי מְכַרְתֶּם אֹתִי הֵנָּה כִּי לְמִחְיָה שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם"

כמה קל להתבוסס בסיפור המכירה, ברחמים העצמיים והצער, כמה מהר הופך הקורבן למנחם, כמה ההבנה שיש תמיד תוכנית גדולה יותר ברורה יותר רק בדיעבד מנחמת כל כך, יוסף יכול היה לחיות את הטראומה והכאב, אך בחר לספר לעצמו ולעולם כי אין את הפרשנות נותנים רק בסוף התהליך לא בעיצומו.

ואולי בזכות העובדה כי זו מערכת בחירות שלישית השנה, הקמפיינים לא יסובו סביב השמצות אלא סביב הצעת ערך? ואולי בגלל תיקים משפטיים שהפכו את הפרקליטות למטרה תוכח מעבר לכל ספק חפותו או אשמתו של אדם? יכול להיות שלמרות מגוון הדעות נזכור שרק כך יכולה להתקיים דמוקרטיה?

אולי באמת הכל משתבש לטובה?
כל מה שצריך כדי לשנות את המציאות זו פרשנות שונה, והמתנה לסוף הסיפור לא פרשנות שמבוססת רק על השערה.

עו"ד מנחם מושקוביץ, סגן ראש לשכת עורכי הדין ויו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין בישראל.

תגובות

אין תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות