פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

כ"ב כסלו, תש"ף, 20.12.2019: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, כ"ג כסלו, תש"ף, 21.12.2019, פרשת וישב

פורסם בתאריך: 20.12.19 14:22

כניסת השבת: 16:18

יציאת השבת: 17:12


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


פרשת וישב

מעשה אבות סימן לבנים / הרב דודי וינקלר, ראש תוכנית "לב לחייל" בישיבת ההסדר בית שמש מבית איגוד ישיבות ההסדר, על פרשת וישב

פרשת השבוע, פרשת וישב נפתחת במילים: "וישב יעקב בארץ מגורי אביו בארץ כנען". רש"י על המקום מביא את דברי המדרש – "ביקש יעקב לישב בשלווה, קפץ עליו רוגזו של יוסף".

לכאורה יש כאן ביקורת כלפי יעקב אבינו, שחשב כביכול שסיים את משימתו בעולם בכך שהיה לבכיר האבות, מייסד משפחה גדולה, ניצל מידי עשיו אחיו וחזר חזרה בעושר רב אל ארץ כנען, שאותה עזב בחוסר כל. יעקב חשב כי "הגיע אל המנוחה והנחלה" ועכשיו הוא יכול לשבת במנוחה.


הרב דודי וינקלר (צילום: איגוד ישיבות ההסדר)

הרב דודי וינקלר (צילום: איגוד ישיבות ההסדר)

ברם, נדמה כי אין זו ביקורת אלא הדרכה לחיים. בחיים האנושיים ניתן לזהות שני סוגי מגמות בלבד: מגמת עליה, או להבדיל, מגמת ירידה. בטבע העולם, חייו של אדם לעולם אינם עומדים במקום אחד אלא נמצאים בתנועה מתמדת והשאלה התמידית היא לאן? למעלה או למטה? יעקב מגיע לנקודה בחיים בה הגיע למיצוי עצמי. על מנת להמשיך בכיוון של עליה, הקב״ה מציב בפני יעקב אתגר חדש, סיפור מכירת יוסף. סיפור המכירה שיביא ליעקב סבל רב.

אתגרים ומשברים בחיים עלולים להיתפס כנקודת שפל, כעונש וככישלון. ה״שפת אמת״ לומד מפרשתנו שההיפך הוא הנכון – המשבר, הנפילה, הם הכוח המניעה להתקדמות מתמדת כלפי מעלה.

מעשה אבות – סימן לבנים״. כמו אצל יעקב, כך גם בחיינו אנו נתקלים במשברים שתוקפים דווקא במקומות בחיים בהם חשבנו שהכל בסדר והחיים במסלול רגוע. במקום להישבר מהקשיים עלינו להודות עליהם ולחפש כיצד הם מסייעים לנו להמשיך ולדחוף קדימה, לעלות מעלה מעלה.

שבת שלום

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות