נוה שמיר (צילום: רווח הפקות)
נוה שמיר (צילום: רווח הפקות)

משבר נוה שמיר: מועצת סניף הליכוד תתכנס בשני להכריע על עתיד הקואליציה

ביום שני תתכנס מועצת סניף הליכוד. חברי מועצת העיר ישטחו בפני חברי מועצת הסניף את הסוגיה על צביונה של נוה שמיר. יו"ר ועד העובדים של העירייה ישראל פרץ ירחיב על מצבם ומעמדם של העובדים ויחסיהם עם ראש העיר

פורסם בתאריך: 12.12.19 17:16

הועדה העליונה לתכנון ובניה שהתכנסה השבוע בבניין הנדסה היא מבחינת סיעת הליכוד הקש ששבר את גב הגמל.

סיעת הליכוד: "ביציאה לדרך לפני מספר שנים קיבלה הנהלת העיר החלטה משותפת להקים שכונה לציבור הכללי ברמת בית שמש ה' היא נוה שמיר. לשם כך "גויסה" בירכתם של גדולי הרבנים בציבור החרדי מכלל הגורמים. ככל הנראה, חלק מהפוליטיקאים שעמדו מאחורי הסכם זה, עשו זאת מהפה אל החוץ. הם חשבו שלא יהיה ביקוש לדיור בשכונה מצד המגזר הכללי ואז כוחות השוק המפורסמים יכריעו את זהות השכונה. כמה הופתעו לגלות שיותר מ-1,200 משפחות מהמגזר הכללי ניגשו להגרלות מחיר למשתכן. כשהבינו שיכול להיות שיש כאן מאבק על השכונה פתאום זנחו את ההתחייבות ועברו למאבק בולט, כי הרי מלכתחילה לא הייתה להם שום כוונה לאפשר הקמה של שכונה כזאת.
במהלך התהליך התחלף השלטון בעיר, ועם החלופה חזר הצבע ללחיים של רבים. עכשיו עם שלטון פלורליסטי, של כולם, יהיה אפשר סוף-סוף להבטיח את זהות השכונה שתקום. לא קראנו להפסיק את הבניה ברמת בית שמש ד' ובשכונת רמת אברהם, לא אמרנו שעכשיו זו ההזדמנות לרמוס ולפגוע בציבור החרדי ולנהל מדיניות המתעלמת מהציבור החרדי. אדרבה. ביקשנו שיאפשרו לנו להקים שכונה לילדים שלנו. לדור השלישי והרביעי של בוני העיר בית שמש ושל חבריהם שירצו להצטרף אליהם ממקומות סמוכים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כמובן שציפייה זאת לא התקבלה בחיוב על ידי אותם אלה שמעוניינים שכל בית חדש שיבנה בעיר יבנה למגזר החרדי. והם המשיכו לחבוש, לערבב ולהוציא ספינים על זהות הזוכים.
על צעד כזה חייב להגיב בחוזקה. זה מאבק. מה שאנחנו רואים בפועל זה שמאבק כזה שאותו יש לנהל עם כפפות אגרוף מנוהל על ידי ראש העיר עליזה בלוך עם כפפות של משי. הצרחות בוועדות השונות לא ישנו את אופייה של השכונה. על הגורמים החרדים שפוגעים בצביון השכונה להבין שאש תענה באש. אם הם יפגעו בשכונה הראשונה שנבנית בבית שמש למגזר הכללי ב-30 השנים האחרונות הם ירגישו את נחת זרועה של הנהלת העיר בתחומים רבים עד שיבינו שיש להם הרבה מאוד מה להפסיד.
לא רק שהמאבק הזה לא מנוהל ככה, ראש העיר אפילו לא הטריחה עצמה לוועדה העליונה, ועדה שמתכנסת אחת לחודשים רבים, שדנה על נושאים מהותיים בהקשר לנוה שמיר. כאילו שאם לא תגיע להתכנסות אז איכשהו הבעיות ייעלמו. כאילו תמונות, חיוכים ושלטי "כאן יבנה" יעלימו את המציאות העגומה, מציאות בה חברי הקואליציה שלה פועלים נגדה בפומבי בכל מה שקשור לשכונה. וכדי להוסיף חטא על פשע, יצאה הודעה אוטומטית של דוברות העירייה על התכנסות הועדה שבשכונת נוה שמיר תקום שכונה שמתאימה לציבור הכללי.. בהתעלמות מוחלטת מהבעיה.
אין לנו צורך במילים. אנחנו צריכים מעשים. מעשים של ראש עיר שמוכן ללכת בכל הכוח על השכונה החשובה הזאת.
ביום שני תתכנס מועצת סניף הליכוד, חברי מועצת העיר (שלום אדרי, משה שטרית, צבי ווליצקי ואסצ'לאו מולה) ישטחו בפני חברי מועצת הסניף את הסוגיה, יו"ר ועד העובדים של העירייה ישראל פרץ ירחיב על מצבם ומעמדם של העובדים ויחסיהם עם ראש העיר וכולם יבקשו מהחברים לחוות דעה ובסיומה של הישיבה תוציא מועצת הסניף החלטה על המשך פעילות הסיעה בקואליציה ובנושאים נוספים.
במקביל, סיעת הליכוד יצאה לדרך לקראת ערעור לוועדה המחוזית לאור התנהלות הועדה בבקשה לפסול את החלטותיה."

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות