מימין: אזור ברמה ומנכ"ל חברת השיווק סן חן, יעקב ערבליך (צילומים: s.t, יח"צ)
מימין: אזור ברמה ומנכ"ל חברת השיווק סן חן, יעקב ערבליך (צילומים: s.t, יח"צ)

משווק פרויקט בשכונת נווה שמיר: "בשל המחירים הגבוהים, הביקושים הם בעיקר מהציבור החילוני והדתי לאומי"

הפרויקט הראשון, לבניית 250 יח"ד בשכונת נווה שמיר ברמה ה' קיבל היתר חפירה ודיפון, כשברקע המחלוקת על אופי התושבים במתחם. משווק הפרויקט במסר מרגיע לראש העיר: "אין לי שליטה על הגרלות 'מחיר למשתכן', אך מסתמן שבפרויקט יהיה רוב מוחלט של ציבור חילוני ומסורתי"

פורסם בתאריך: 9.12.19 12:05

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבית שמש העניקה היתר חפירה ודיפון לפרויקט להקמת 250 יח"ד בשכונת נווה שמיר ברמה ה' השנויה במחלוקת.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


המחלוקת היא בין העירייה והעומדת בראשה, עליזה בלוך, שרוצה שבשכונה החדשה יגור ציבור דתי לאומי וציבור חילוני בלבד, בעוד שבמסגרת הגרלה של מחיר למשתכן שנעשתה לפרויקט הראשון בשכונה, של היזם בני נמדר, זכו לא מעט חרדים בדירות.

רמה ה' בבית שמש מאופיינת ברובה בציבור חילוני ובציבור דתי-לאומי, וראש העיר מעוניינת לשמור על ציביון זה גם בפרויקט בראשון בנווה שמיר, בעיקר לנוכח העובדה שאזור רמה ד', הסמוך והזול יותר, מאופיין רובו ככולו, בתושבים חרדיים. במסגרת ניסיון לשמור על הסטטוס קוו פנתה ראשת העיר למנכ"ל משרד השיכון, וביקשה לבדוק האם ניתן לבצע "הצרחה" בין הדירות שבהם זכו החרדים בשכונה ה', לבין דירות בשכונה ד', בהן זכו תושבים חילוניים.
הפרויקט ברמה ה' כולל 9 בנינים בני 7 קומות כ"א, במחירים של כ-13 אלף שקלים למ"ר, כשמחירה הממוצע של דירת 4 חדרים עומד על כ-1.55 מיליון שקלים – יקר בהשוואה לאזורים אחרים בעיר.

לדברי, יעקב ערבליך, מנהל קבוצת סן חן המשווקת את הפרויקט, גם המחיר, גם אופי הבנייה, וגם הביקושים לפרויקט הם מהציבור החילוני והציבור הדתי-לאומי.

"בשל מחירי הדירות, שהם יקרים יחסית, עיקר הביקושים הם מהציבור החילוני והדתי-לאומי", אומר ערבליך. "אין לי שליטה על הגרלות 'מחיר למשתכן', אך מסתמן שבפרויקט יהיה רוב מוחלט של ציבור חילוני ומסורתי, בהתאם למדיניות של ראש העירייה לשמר את צביונן של רמה ה' ורמה ד' כפי שהן היום".

ערבליך עוד אמר כי לאחר שהתקבל היתר החפירה והדיפון, היתר הבנייה לגובה לפרויקט צפוי להתקבל בתוך כחודשיים, כשהבנייה עצמה תיארך כשנתיים וחצי. "אנחנו נמצאים בעיצומו של שיווק הדירות, שהן במפרט גבוה, ובאופן כללי מדובר בפרויקט נהדר מכל הבחינות", הוא אומר.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות