ליחי בן לולו (צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)
ליחי בן לולו (צילום: דוברות כבאות והצלה בית שמש)

ראיון: הדרך של ליחי בן לולו מאיש יחסי ציבור לדובר כבאות והצלה בית שמש

ליחי בן לולו, לוחם אש ודובר כבאות והצלה בית שמש, בראיון ל"כל העיר בית שמש" מספר על הדרך שעשה מעולם חיי הלילה לעולם מלא באירועים קשים לצד רגעים מרגשים

פורסם בתאריך: 20.11.19 17:13

בשם הדובר: הכירו את ליחי בן לולו, בן 32, נשוי ואב לשתי בנות, תושב מושב לוזית סמוך לבית שמש. בן לולו,  לוחם אש ודובר מערך הכבאות של אזור בית שמש ומטה יהודה.

בראיון אישי מספר בן לולו ל"כל העיר בית שמש" כיצד הגיע להיות לוחם אש, על ההתמודדות המורכבת והיומיומית של לוחמי האש עם מגוון אירועים מורכבים ובלתי שגרתיים על מנת להציל חיים, ומה הקשר לתחום הדוברות.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


מתי החלטת שאתה רוצה להיות לוחם אש?

"בגיל 25 הגעתי למערך כיבוי האש", מספר בן לולו. "תמיד חיפשתי מקצוע עם אקשן, שייתן לי סיפוק. במערך הכבאות אין יום שדומה לשני, במשמרת אחת אני מחלץ אנשים משריפות, ולאחר מכן אני מחלץ מתאונת דרכים. זו עבודה דינמית, הכל מתחלף מהר, אני בן אדם דינמי וחייב אקשן".

"מעבר לזה, העבודה הזו היא סוג של שליחות, בסופו של דבר אנחנו נכנסים למקומות שאנשים בורחים מהם – דירות בוערות, מקומות עם דליפת גז ועוד שלל מקומות מוצפים באירועים".

 

איך הגעת לעסוק בתחום ההסברה והדוברות של כיבוי האש? זה שונה לגמרי מלהיות לוחם אש

"לדוברות הכבאות של מטה יהודה ובית שמש הגעתי מכיוון שיש לי ניסיון רב ביחסי ציבור. בעברי עסקתי בתחום יחסי הציבור, וכשהציעו לי את תפקיד הדוברות הסכמתי כי אני מכיר את התחום ואת העבודה מול העיתונאים. התחברתי לעבודת הדוברות די מהר ולקחתי על עצמי משימה לחשוף לכלל הציבור מה באמת לוחמי האש עושים".

 

ישנו מקרה ספציפי שזכור והשפיע עליך?

"יש הרבה אירועים שמשפיעים על החיים ולא רק על השגרה של העבודה. בסופו של דבר לוחמי האש הם בני אדם, אנשים עם רגשות, והורים לילדים. לרוב אירועים שמעורבים בהם ילדים עושים משהו בלב, ואי אפשר לשכוח את זה מהר. בסופו של דבר אנו משווים את זה לקרובים אלינו, ולרוב נצבט הלב שמעורבים ילדים בכל מיני אירועים. בשורה התחתונה צריך לזכור שאנחנו באים להציל חיים ולא משנה במי מדובר".

ליחי בן לולו (תמונה מתוך הפייסבוק האישי של חי)

ליחי בן לולו (תמונה מתוך הפייסבוק האישי של ליחי)

 

איזה תגובות אתה מקבל במסגרת עבודתך?

"אני מכיר את הסטיגמה על הכבאים שיש להם עבודה בקיץ ובשאר הזמן אין להם מה לעשות. המערכת השתנתה ויש לנו עבודה ומבצעים כל הזמן. חשוב להבין – לוחמי אש לא רק מכבים שריפות. היום לוחמי אש מבצעים מגוון רחב של תפקידים וזה כולל חילוצים רבים מגובה, בורות, דליפות חומרים מסוכנים ועוד שלל פעולות".

"תחומי הפעילות של מערך כיבוי האש נחשפו יותר לציבור, ויכול להיות שהאירועים מהעבר השפיעו. אני מתכוון לאירועים גדולים כמו השריפה בכרמל, מבוא מודיעים וכדומה. בסופו של דבר ישנה יותר חשיפה לעבודת לוחמי האש והתגובות מאוד מוערכות, חמות ואוהדות – אנשים מודעים יותר לסיכונים ולעבודה שלנו", מוסיף בן לולו.

 

מה הן השאיפות שלך לעתיד?

"יש לי שאיפה להתקדם, ואני רואה את עצמי מטפס למעלה במערך הכבאות. בסופו של דבר זה כמו הבית שלי, שליש מהחיים שלי אני נמצא בעבודה, והכיוון שלי הוא להישאר ולהתקדם במערך כיבוי האש".

תגובות

אין תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות