פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

כ"ד חשוון, תש"ף, 22.11.2019: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, כ"ה חשוון, תש"ף, 23.11.2019, פרשת חיי שרה

פורסם בתאריך: 15.11.19 14:19

כניסת השבת: 16:16

יציאת השבת: 17:10


הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


פרשת חיי שרה

סיפור אהבה / מאת הרב ש"י ויצמן (איש חינוך ויזם חברתי)

השידוך בין רבקה ליצחק הוא המקרה הראשון בתורה בו המפגש בין האיש לאישה נעשה ביתר פירוט: החל מהשבעת אליעזר עבד אברהם, דרך תפילתו על יד באר המים וכלה בהסכמתה של רבקה לבוא עמו לכנען.

דווקא בשל כך ראוי לשים לב למספר תמיהות מתבקשות אשר עולות מבין השיטין: מדוע יצחק איננו חלק מהמתרחש? הלא בסופו של דבר החיפוש הוא אחר בת זוגתו ורעייתו. הקדוש ברוך הוא, אברהם, אליעזר ומשפחת רבקה – כולם בתמונה מלבד יצחק. הדבר אומר דרשני.

יתר על כן, לאחר שרבקה משקה את אליעזר ואת גמליו הוא נותן לה מיד תכשיטים, עוד לפני ששאל ובירר מי הנערה אשר לפניו. אמנם כאשר הוא מספר למשפחתה את שאירע הוא הופך את סדר הדברים וכפי שביאר לנו רש"י: " שינה הסדר שהרי הוא תחלה נתן ואחר כך שאל, אלא שלא יתפשוהו בדבריו ויאמרו היאך נתת לה ועדיין אינך יודע מי היא", אך נראה כי התמיהה על מעשיו נותרה בעינה.


הרב ש"י ויצמן, איש חינוך ויזם חברתי (צילום: פרטי)

הרב ש"י ויצמן, איש חינוך ויזם חברתי (צילום: פרטי)


ככל שנעמיק יותר בפרשית השידוך הראשון בתורה, נגלה כי אמונה גדולה ובטחון בה' שוררת על גביו – הרבה פחות מעשים שכליים וסודרים.

אמר רבי פנחס בשם ר' אבהו: "מצינו בתורה בנביאים ובכתובים שאין זיווגו של איש אלא מן הקב"ה. בתורה מנין? 'ויען לבן ובתואל ויאמרו מה' יצא הדבר'. (שופטים י"ד) 'ואביו ואמו לא ידעו כי מה' הוא' (משלי י"ט) 'ומה' אשה משכלת' (בראשית רבה, סא')".

המפגש בין איש לאישה דורש מאמץ גדול משני הצדדים: יכולת הקשבה והבנה, ענווה וויתור, סבלנות וקבלה, השתדלות וחיפוש. כל אלה וודאי הכרחיים ביותר. ואולם, בפעם הראשונה שמתקיים במקרא קשר שכזה, נוטעת בנו התורה את הערך הנעלה ביותר אליו אנו זקוקים: אמונה.

העולם בו אנו חיים הולך ונמשך אחר השכל יותר ויותר. רגע לפני שאיש ואישה הופכים להיות בשר אחד ולדבוק זה בזו וזו בזה מבקשת התורה ליטע בקרבנו את יסוד היסודות: אמונה ובטחון.

"ויביאה יצחק האהלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאשה, ויאהבה".

גם האהבה הגדולה בין יצחק לרבקה מתגלה בסוף התהליך ולא בתחילתו. קריאה גדולה וכנה יש לפנינו: האהבה האמתית תתגלה במלוא עוזה בהמשך הדרך, במפגש עם חיי היום יום. לפני כן, עלינו לאחוז ברוב אמונה ותפילה.

אכן, אין זיווגם אלא מן הקדוש ברוך הוא.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות