עיריית בית שמש (צילום: s.t)
עיריית בית שמש (צילום: s.t)

פשרת שמות הרחובות בנוה שמיר: תגובת העירייה לעתירה שהוגשה בבית המשפט

בעיריית בית שמש מבקשים מבית המשפט לדחות את עתירת התושבים נגד פשרת שמות הרחובות בנוה שמיר, בטענה כי "השמות החדשים בעלי משמעות לאומית, אין מדובר באישים שנויים במחלוקת אשר ייתכן ויעוררו אנטגוניזם אצל מגזר מסוים"

פורסם בתאריך: 11.4.21 08:33

כשישה חודשים חלפו מאז אישרה עיריית בית שמש, בהובלת ראש העיר עליזה בלוך, את ההחלטה להסתרת שמות הפרטיים של נשים, ושל גברים, משמות הרחובות בשכונה החדשה נוה שמיר – מספר תושבים חרדים הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד המהלך, בטענה כי יש בו "ליקויים קשים משמעותיים בתהליך קבלת ההחלטות".

לקראת הדיון בבית משפט לעניינים מנהליים בירושלים בשבוע הבא, עיריית בית שמש, באמצעות באי כוחה, הגישו את תגובתה לטענות התושבים ומבקשת מבית המשפט לדחות את העתירה על הסף.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כזכור, בחודש ספטמבר אישרה מועצת עיריית בית שמש את ההצעה לשינוי שמות הרחובות, כמהלך שנולד מתוך פשרה, כך הסבירו בעיריית בית שמש, מול הנציגים החרדים במועצה, שביקשו להסיר משלטי הרחובות את השמות הפרטיים של הנשים. למעשה, כל השמות הפרטיים יוסרו או יוצנעו, נשים וגברים כאחד. ההחלטה עוררה סערה גדולה.


ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)

ראש העיר בית שמש בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)


בתגובת העירייה לבית משפט, אשר התקבלה השבוע, נכתב בין השאר כי "השמות ששונו הם שמות גנריים לחלוטין – חודשי השנה", טוענים בעירייה, "ואילו השמות החדשים הם שמות בעלי משמעות לאומית – שמותיהם של גיבורי ישראל אשר מסרו נפשם בשביל עם ישראל ומדינת ישראל".

"אין מדובר באישים שנויים במחלוקת", מדגישים בעירייה, "אשר ייתכן ויעוררו אנטגוניזם אצל מגזר מסוים בחברה הישראלית, לרבות המגזר החרדי על כל זרמיו וגווניו", עוד מציינים בעירייה בתגובתם, "רוב חברי המועצה משתייכים למגזר החרדי וההחלטה התקבלה על דעתם ובהסכמתם".

עוד טוענים בעירייה, כי "עניינו בשכונת מגורים שטרם אוכלסה, כך שגם מבחינה בירוקרטית ההחלטה על שינוי השמות לא פוגעת בדיירי השכונה, כהוא זה".

כפי שפורסם ב"כל העיר", בעתירה שהגישו כ-7 תושבים חרדים מהעיר בית שמש שצפויים לטענתם להתגורר בשכונת נוה שמיר, הם מבקשים לבטל את החלטת ועדת השמות בין השאר בשל "היעדר שקיפות ופיקוח על ההליך, עד כדי זיהומו באופן מוחלט, היעדר פרסום כדין על ההחלטה כדרישת החוק", כמו כן טוענים העותרים כי החלפת שמות הרחובות "חלק מהקמפיין להפוך את השכונה ל'ציונית' – שם מכובס להדרת חרדים בלקסיקון של ראש העיר – הוחלט על שינוי שמות הרחובות משמות ניטרליים בעלי משמעות יהודית היסטורית, לשמות 'ציוניים' שכביכול ישפיעו על דעת הקהל ששכונה זו שונה מהאופן בה העיר ממותגת בעיני הציבור".


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות