טקס מכירת חמץ (צילום: דוברות עיריית בית שמש)
טקס מכירת חמץ (צילום: דוברות עיריית בית שמש)

בית שמש: היערכות העירייה והכוננות המוגברת של כוחות הביטחון לקראת חג הפסח

במסגרת ההכנות לחג הפסח - ראש העיר עליזה בלוך ערכה את הליך מכירת החמץ של העיר; במשטרה ובכוחות ההצלה נערכים בכוננות מוגברת לקראת החג בבית שמש - בכבישים, בפארקים ובמתחמי הבילוי

פורסם בתאריך: 25.3.21 07:57

לקראת ליל הסדר במוצאי שבת, 27.3.21, ראש העיר ד"ר עליזה בלוך, קיימה ביום רביעי את מצוות מכירת החמץ המסורתית, ומכרה את החמץ העירוני של מוסדות הציבור, החינוך ומשרדי העירייה, לרב העיר הרב שמעון ביטון וזאת כחלק מההכנות לקראת חג הפסח.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בלוך מוסרת כי "שמחתי לארח בלשכתי את המרא דאתרא כדי לקיים את מצוות מכירת החמץ. אני מאחלת שנפרד מהחמץ וגם מהחוויות הפחות טובות שלנו מהשנה המאתגרת שחלפה עלינו. ועכשיו יחד נשמור על עיר נקייה. ושיהיה לנו חג כשר, שמח ובריא".

לקראת ימי החג כוחות הביטחון וההצלה בבית שמש מעלים את רמת הכוננות ומודיעים על היערכות מיוחדת. במגן דוד אדום יחלו בתגבור הכוחות מהיום, ערב החג, ולאורך כל ימי חול המועד, עד צאת החג.

משטרת בית שמש מתגברת את הכוחות בעיר. מהמשטרה נמסר כי בערב ליל הסדר קיים פוטנציאל גבוה לפריצות לבתים, עקב היעדרות המשפחות שייצאו לחגוג את החג. "המשטרה פועלת כל העת במישור הגלוי והסמוי לשמירה על רכושם של אזרחי מדינת ישראל, מניעת פריצות וגניבות, והשבת רכוש שנגנב לבעליו", נמסר מהמשטרה.


האכיפה בסגר הקורונה בבית שמש (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)


"גם במהלך ימי החג תמשיך המשטרה למנוע, לסכל, לחקור ולפעול נגד כנופיות פורצים ועברייני הרכוש באשר הם. על אף מגמת הירידה העקבית בתחום הפריצות ועבירות הרכוש, אנו ממליצים לכל מי שיוצא מביתו לתקופה ממושכת במהלך החג, לנקוט במספר פעולות מניעה". בין הפעולות שעליהן ממליצה המשטרה: להשאיר אור דולק בכמה חדרים בבית וכן את תאורת הגינה, לא להשאיר מפתחות במקומות קבועים ומוכרים, להשאיר רדיו דולק ועוד.

המשטרה תתמקד גם במהלך החג במאבק בתאונות הדרכים, באכיפה והכוונת התנועה ובהמלצות לציבור הנהגים. כבכל שנה, יפעלו שוטרי ומתנדבי תנועה באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, ויעסקו הן בטיפול בעומסי התנועה ובהזרמת התנועה בצירים הראשיים, העירוניים והבינעירוניים, והן באכיפה ממוקדת כנגד נהיגה בשכרות, בריונות בכביש ועבירות תנועה מסכנות חיים.

נוסף על המשמרות הפעילות, כוחות מד"א צפויים להיות מתוגברים משמעותית על ידי מתנדבי הארגון, על מנת שיוכלו להעניק סיוע רפואי במהירות וביעילות לכל הנזקק לכך. פריסה מיוחדת של כוחות מד"א תתקיים במוקדי תיירות בעיר ובסביבתה, על מנת לספק מענה מיטבי ומהיר, בייחוד במקומות הומי אדם – בפארקים, באתרי הפנינג המוניים ובאתרי הטיול והנופש.

נוסף על אלו, עובדי ומתנדבי מד"א שיסבו בערב החג לשולחן הסדר בתחנות מד"א השונות ברחבי הארץ יעניקו מענה רפואי מהיר, מקצועי ויעיל לכל קריאה אפשרית. כחלק ממערך הכוננות הנרחב במהלך ימי חול המועד ייפרסו אמבולנסים כוננים, וכונני מד"א יהיו במוכנות למענה מהיר על ידי אופנועי מד"א, אופניים חשמליים, בימבולנסים ורכבים פרטיים, אשר מצוידים כולם בציוד רפואי. גם שני מסוקי מד"א בצפון הארץ ובדרומה יעמדו בכוננות – הכול במטרה לקצר את זמני התגובה ולייעל את המענה הרפואי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות