פעילות המשטרה בעת הבחירות (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

היום – הבחירות לכנסת: כ-65,000 בעלי זכות הצבעה בבית שמש

למעלה מ-100 קלפיות ברחבי העיר, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים - כולן פתוחות עד השעה 22:00, ההצבעה מתקיימת בכפוף להנחיות למניעת התפשטות הקורונה. צאו להצביע

פורסם בתאריך: 23.3.21 07:29

היום, שלישי, 23.3.21, בפעם הרביעית בתוך שנתיים – יום הבוחר הגיע: הבחירות הארציות לכנסת ה-24.

לפי נתוני ועדת הבחירות בבית שמש ישנם כ-65,000 בעלי זכות הצבעה. כנהוג, כמו בכל מערכת בחירות ארצית מדובר ביום שבתון ארצי, על מנת שכל בעלי ובעלות זכות ההצבעה בעיר יוכלו לממש את זכותם האזרחית – להצביע ולהשפיע על עתיד מדינת ישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כמו במערכות הבחירות הקודמות, השנה יתפרסו בבתי הספר ובמתנ"סים כ-100 קלפיות, חלקן מונגשות לבעלי צרכים מיוחדים. השנה, בשל משבר הקורונה, הגדיל משרד הפנים את מספר הקלפיות ברחבי הארץ, וכך גם בבית שמש.

תחילת ההצבעה בקלפיות, כמקובל, החל מהשעה 7:00 בבוקר וסיומה בשעה 22:00 בלילה. כל אחד מתושבי העיר אמור היה לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. כל אחד מתושבי העיר אמור היה לקבל לתיבת הדואר שלו הודעת בוחר עם הפרטים של מספר הקלפי וכתובתה. במידה ולא קיבלתם הודעת בוחר, ניתן למצוא את מיקום ההצבעה ואת הזכאות לבחור, באתר האינטרנט של משרד הפנים, עם הקלדת פרטים אישיים. האתר ידידותי למשתמש ונגיש לשפות נוספות, כגון: רוסית וערבית.

איפה הקלפי שלי? לחץ כאן

יש להגיע אל הקלפי עם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים:
תעודת זהות ישראלית (אין חובה להציג את הספח שלה).
דרכון ישראלי.
רישיון נהיגה ישראלי.
תעודה צבאית או תעודת שוטר.
שימו לב: אמצעי הזיהוי חייב להיות בתוקף.

החשש מהקורונה: הבחירות יתקיימו בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה ועל כן ישנן הנחיות מיוחדות לבוחרים ולבוחרות. בעלי זכות ההצבעה יהיו מחויבים לעטות מסכה בכל הזמן שהם בקלפי, ויתבקשו להוריד אותה למספר שניות על ידי צוות הקלפי רק למטרת זיהוי.

תהליך ההצבעה: הבוחר יתבקש לחטא את ידיו, בכניסה למקום הקלפי. לאחר הכניסה לחדר, ימסור הבוחר את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי. לאחר מסירת אמצעי הזיהוי, יצעד הבוחר צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי. מיד לאחר שהזדהה ייגש הבוחר אל מאחורי הפרגוד. טרם ההצבעה, יחטא הבוחר את ידיו בפעם השנייה.

המצביע ייקח את הפתק עם כינוי הרשימה אותו בחר לשים במעטפה הכחולה (מעטפת ההצבעה), אותה יטיל לתוך תיבת הקלפי. בסיום ההצבעה יצא הבוחר ממקום הקלפי, ויימנע מהתמהמהות במתחם.

כמו כן, לפי התקנות החדשות – כלל המצביעים וכל חברי ועדת הקלפי יעטו מסיכות לאורך כל יום ההצבעה, שימו לב כי ישנה חובה לעטות את המסכה מעל האף.

בנוסף, מזכיר ועדת הקלפי רשאי לסרב כניסה והצבעה של אזרח אשר אינו עוטה מסכה על פניו (למעט במקרים חריגים בהם ישנו אישור מיוחד מרופא על אי חבישת מסיכה).

הצבעה של אדם חולה או מבודד בקלפי "רגילה" הינה עבירה על החוק ומסכנת את שאר האנשים בקלפי כמו גם את חברי ועדת הקלפי.

היכן מצביעים חולים מאומתים וחייבים בבידוד? חולים מאומתים ומצביעים החייבים בבידוד יהיו רשאים להצביע ביום הבחירות לכנסת בקלפיות ייעודיות לחולים מאומתים בלבד (שמחלימים בביתם) וקלפיות למבודדים בלבד. הקלפיות ימוקמו במתחמים נפרדים לחלוטין מהקלפיות הרגילות, כאשר קלפיות לחולים מאומתים יהיו במתחמי "הצבע וסע" בלבד, ואילו קלפיות המבודדים יהיו חלקן בסניפים של קופת חולים כללית ובמבנים ציבוריים וחלקן במתחמי "הצבע וסע". במידה ובאזור המגורים של המצביע המבודד לא קיימות קלפיות ייעודיות למבודדים, עליו להצביע בקלפי "הצבע וסע".

חשוב לציין, יהיו שני סוגים של קלפיות "הצבע וסע". האחד מיועד לחולים מאומתים, והשני מיועד למבודדי בית. חולה מאומת לא יוכל להצביע בקלפי "הצבע וסע" המיועדת למבודדים וכן להפך.

לחולה מאומת אסור להגיע באופן עצמאי, ולכן יגיע בהסעה מיוחדת מטעם ועדת הבחירות המרכזית. הזכאות להסעה היא אך ורק לחולים מאומתים שמופיעים ברשימת החולים של משרד הבריאות בטווח הזמן של עשרה ימים לפני יום הבחירות.
המצביע המבודד יצטרך להגיע ברכבו הפרטי, כאשר הוא נוסע לבדו, ו/או עם בני אותו משק בית, שגם הם מחויבי בידוד. באם אין באפשרותו להגיע לקלפי, ועדת הבחירות המרכזית מקימה מערך היסעים לטובת כל אותם מבודדי בית שאין ברשותם רכב פרטי.

אם הבוחר יגיע עם בוחר נוסף שהוא בן משפחה, הנלווה יידרש לצאת מהרכב ולהמתין בזמן תהליך ההצבעה וכן להפך. (בהנחה וגם בן המשפחה חולה או מבודד). היציאה מהבית תהיה אך ורק לצורך הצבעה, ללא כל עצירת ביניים. חולה מאומת יצביע אך ורק בקלפי המיועדת לחולים מאומתים. יחד עם זאת, מבודד יצביע בהתאם למצבו הבריאותי.

איתור קלפיות לבוחרים החולים בקורונה – לחצו כאן.

איתור קלפיות לבוחרים הנדרשים בבידוד – לחצו כאן.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות