עיריית בית שמש, ראש העיר בית שמש עליזה בלוך (צילומים: s.t, רווח הפקות)
עיריית בית שמש, ראש העיר בית שמש עליזה בלוך (צילומים: s.t, רווח הפקות)

בית שמש: התוכנית להקמת שכונה חרדית חדשה – הביקורת החריפה על ראש העיר בלוך

חברי סיעות הליכוד והבית היהודי במועצת בית שמש תוקפים את ראש העיר בלוך על קידום התוכנית להקמת שכונה חרדית חדשה בעיר: "זריית חול בעיני התושבים"; העירייה בתגובה: "העירייה מקדמת פרויקטים לבנייה עבור הציבור הכללי"

פורסם בתאריך: 10.1.21 08:13

מתיחות בקואליציה של ראש העיר עליזה בלוך בעקבות קידום התוכנית לבניית שכונת ד' 5 ברמת בית שמש, המיועדת למגזר החרדי.

מדובר במכרז, שפורסם השבוע על ידי משרד הבינוי והשיכון להקמת שכונה חדשה ברמת בית שמש – כ-1,036 דירות חדשות ייבנו למגזר החרדי בתוך כ-40 חודשים ובמתכונת מוזלת של "דיור במחיר מופחת", מהלך שמעורר את התנגדותם של חברי הסיעות הבית היהודי והליכוד במועצת העיר אשר דורשים בינוי גם למגזר הכללי והדתי לאומי, וקראו לראש עיר בלוך "עצרי את השתוללות הבניה".

"סיעות הליכוד והבית היהודי נדהמו לגלות ביחד עם תושבי העיר על יוזמת ראש העיר לבניית שכונה חרדית חדשה, שכונת ד' 5", מציינים חברי הסיעות בפנייתם לבלוך, "בה עתידות להיבנות יותר מ- 1,000 יחידות דיור וזאת בנוסף לאלפי יחידות דיור המצויות כבר בשלבי בניה מתקדמים בשכונות ד1-ד4".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


לטענת חברי הסיעות הבית היהודי והליכוד, "התוכנית יוצאת לדרך למרות מצבה הכלכלי הקשה של העיר, ולמרות שראש העיר הצהירה מספר פעמים בפני נציגי שתי המפלגות, כי היא מתכוונת 'לבלום בגופה' את בנייתה של השכונה. כפי שאנו עדים בכל פעם מחדש – דיבורים לחוד ומציאות לחוד".

עוד טוענים חברי הסיעות בפנייתם לבלוך כי "בית שמש מתקשה הלכה למעשה לספק שירותים בסיסיים לכלל התושבים בעיר. עובדה זו מדירה שינה מעינינו, ברור לכולם שבשנים הקרובות יאכלסו את העיר עשרות אלפי תושבים חדשים להם אין לנו יכולת לתת מענה עם האמצעים הקיימים ברשותנו. אנו יודעים זאת, ראש העיר יודעת זאת, זו גם הסיבה שראש העיר הצטרפה ליוזמתנו להבאת הצעת מחליטים (שלצערנו טרם אושרה) אם אין כסף כי יש יותר מדי דירות, מדוע לאשר שכונות חדשות"

"ראש העיר מספרת על פרויקטי פינוי בינוי ועל פרויקטים נוספים עבור הציבור הכללי והדתי לאומי, זו זריית חול בעיני התושבים", ממשיכים וטוענים חברי המועצה, "שנתיים חלפו ותושבי בית שמש רוצים לראות תוצאות בשטח. אנחנו קוראים לראש העיר: חזרי לדרך המשותפת אליה יצאנו יחד. עיר מתקדמת רב מגזרית ומאוזנת, המספקת את צרכי כלל תושביה, בכל התחומים".

"כל העיר" פנה לעיריית בית שמש שמסרה בתגובה: "שכונה ד5 היא חלק משכונה ד' שאושרה על ידי הנהלת העיר לפני 5 שנים במסגרת הסכם הגג. הסכם הגג נחתם בין עיריית בית שמש לממשלת ישראל בראשותו של בנימין נתניהו ובמסגרתו אושרה בניית רמת בית שמש ד' למגזר החרדי ושכונת נווה שמיר למגזר הכללי".

עוד מציינים בעירייה, "עיריית בית שמש בראשות ד"ר עליזה בלוך מקדמת פרויקטים לבנייה עבור הציבור הכללי ובכללם: שכונת נוה שמיר ושכונה ייעודית לכוחות הביטחון (צה"ל והמשטרה) במסגרת השכונה. בנוסף מקודמים פרויקטים של התחדשות עירונית – בשכונת סביון ובשכונת רמת לחי וביאליק בימים אלו מתקדמת שכונה של חברת 'דירה להשכיר' עבור זוגות צעירים באזור שערי העיר ובשכונת המשקפיים. תוכנית תיירות ומגורים בכניסה לעיר לאורך רח' בן גוריון, ברחוב בן צבי פרויקט שבצד מסחר ותעסוקה יתווספו לו קומות מגורים, עוד מקודמות תכניות ברח' פולה בן גוריון ופרויקט התחדשות עירונית ברחוב ביאליק. בסך כל הפרויקטים הללו יתווספו לעיר בית שמש עוד כ 13,500 יחידות דיור לציבור הכללי".

על התוכניות העירוניות בתחום התעסוקה לציבור הכללי, אומרים בעירייה כי "בשנתיים האחרונות שווקו כ-40 מגרשי תעשייה חדשים באזורי התעשייה הרטוב ב׳ ואזור התעשייה החדש 'לביא' בעיר בית שמש, המהווים 200 דונמים חדשים של תעשייה, אחסנה ולוגיסטיקה. בימים אלו הושלם תכנונם של 140 דונמים נוספים לתעשייה, תעסוקה ומסחר באזור התעשיה ״ישעי״, אשר צפוי להיות משווק בשבועות הקרובים. באזור התעשייה הצפוני, בכניסה לעיר מתוכננים מאות אלפי מטרים נוספים לתעסוקה ומסחר, בביג, ברמי לוי, בשטחים נוספים סמוך לתחנת הרכבת, וכן בשטחים שטרם שווקו".

עוד נמסר מהעיריה, "בנוסף לכל אלו, נודע לאחרונה כי מלט הרטוב ומגה אור מקדמים בימים אלו מרכז לוגיסטי בגודל של עשרות אלפי מטרים נוספים בסמוך למפעל מלט הרטוב. כל אלו עתידים להוסיף לעיר בית שמש בשנים הקרובות מיליוני מטרים לתעסוקה, ואלפי מקומות עבודה.כל אלו לא מתקבלים באופן אוטומטי, אלא באמצעות מאמצים רבים יומיומיים, פגישות עם יזמים חדשים וקיימים, מתוך רצון אמיתי להרחיב את מלאי שטחי התעסוקה בעיר בית שמש, ואת מספר מקומות העבודה".

בתגובת לטענות העירייה, מהליכוד והבית היהודי נמסר כי "ראש העיר עליזה בלוך ממשיכה לסלף את העובדות במילים גבוהות שאין מאחוריהן שום גיבוי. ראשית, נכון הוא שראש הממשלה בנימין נתניהו נכח בטקס על הסכמי הגג לבית שמש, במשמרת של משה אבוטבול, ועדיין יש בסמכות ראש העיר לבטל את חתימת הסכמי הגג כדוגמת ראשי הערים קרית גת וראש העין שהבינו כי בניית אלפי יחידות דיור הם מעמסה לעיר אותה הם מנהלים והעיקר הוא לא רק בנייה! אלא, מתן שירותים הולמים ואיכות חיים לתושבים! יתרה מזה – ראש העיר בעצמה הצהירה כי לא תאשר את המשך הבניה במשמרת שלה והצהירה בפנינו לא פעם כי תמנע את בניית ד'5. 13,500 יח"ד בניה בבית שמש הם אסון לעיר שאינה מסוגלת בשלב זה להכיל את התושבים הקיימים במתן שירותים ומענה הוגן, להעמיס עליה בניה של אלפי דירות הוא הדבר האחרון שנכון לעשות. מתחילת הקדנציה סיעות הליכוד והבית היהודי התריעו וביקשו מרה"ע להפסיק בשלב זה את הבניה ברמות ד' ו- ה' עד להתייצבות כלכלית ומתן שירותים הוגנים לתושבי העיר בכללותם".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות