בניין עיריית בית שמש (צילום: S.T)
בניין עיריית בית שמש (צילום: S.T)

בית שמש: בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד העירייה בגין תשלומים שלא הוחזרו לתושבים

על רקע תשלומים בגין בקשות להיתרי בנייה שלא הוחזרו לתושבים - בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית בית שמש בסך 3 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 22.12.20 07:58

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית בית שמש בסך 3 מיליון שקלים – הרקע: דרישה להשבת כספים לתושבים בגין תשלומים שהועברו במסגרת בקשות להיתרי בניה בין השנים 2020-2018, ולא אושרו. בבקשה מצוין כי העירייה היתה מחויבת להחזיר את הכספים לתושבים.

בבקשה לתביעה ייצוגית שהגישה 'העמותה לצדק חברת ומשפטי' נטען כי הוגשה בקשה לחופש מידע בנושא חשיפת הסכום העומד בקופת העירייה, השייך למבקשי בקשות בתחום היתרי הבנייה שנדחו או או סורבו ולא הוחזרו להם. בעירייה טענו כי הנושא בבדיקה ויימסרו פרטים בהמשך .לאחר מכן טענו בעירייה, כך נטען בבקשה לתביעה ייצוגית, כי קיים קושי להצביע על היקף הכספים שנגבו אך ניתן יהיה להעריך אותם על פי אומדן.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בבקשה לתביעה ייצוגית מודגש בין השאר כי העירייה מחויבת להחזיר את הכספים לתושבים שלגביהם נדחתה בקשתם להיתר בנייה: "עם הגשת בקשה להיתר, ישלם המבקש לוועדה המקומית 20 אחוזים מסכום האגרה המשוערת המשתלמת בעד ההיתר, סירבה הוועדה המקומית לתת את ההיתר, תודיע למבקש בכתב על הסירוב, וכי הפיקדון יוחזר לו בתוך 30 ימים".

"ציבור רב של אנשים", נכתב בבקשה, "שאינו מודע להוראות החוק ואינו מודע לחובה המוטלת על העיריה להשיב את הפיקדון בתוך 30 ימים, סבורים כי המדובר בחלק אינטגרלי מעלויות ההליך ונוצר אם כן, מצב שעיריית בית שמש מתעשרת על חשבון מבקשי ההיתרים שלא כדין".

"כל העיר" פנה לעיריית בית שמש – תגובתה תתפרסם כשתתקבל.


  הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות