חדר לידה שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)
חדר לידה שערי צדק (צילום: דוברות שערי צדק)

לידה בשערי צדק – הכי טבעי שיש

לידת מים, חדרי לידה חדשים, דיקור סיני, טיפולי הרפיה, ביות מלא, שני מלווים בחדר הלידה והכי חשוב - ניסיון מקצועי של מעל 22,000 לידות בשנה. איך מתמודדים עם 22 אלף לידות בשנה ועדיין מעניקים יחס אישי לכל יולדת? בשערי צדק עושים זאת כבר שנים בהצלחה מלאה

פורסם בתאריך: 28.11.20 18:57

מערך הלידה של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, יחד עם שלוחת  ביקור חולים במרכז העיר, הוא הגדול והמנוסה ביותר בישראל.

בשנים האחרונות חל גידול רציף וקבוע בביקוש ללידה בשערי צדק בזכות הניסיון הרב והמקצועיות שהפכה לשם דבר בכל הארץ. יצאנו לבדוק כיצד המרכז הרפואי שערי צדק לא רק משמר את המוניטין המיילדותי שלו – אלא גם מציע מגוון אפשרויות חדשות שיהפכו את חווית הלידה לטובה וקלה מתמיד.

יש ים בירושלים

לאחרונה, כך מספרים לנו בבית החולים, נחנך שירות חדש במרכז הרפואי שערי צדק, המשלים את מגוון הכלים והשירותים המוצעים ליולדות.

חווה חכם, לשעבר מנהלת חדרי הלידה ומיילדת ראשית וכיום מקדמת חווית היולדות בשערי צדק ורינה דביר, אחות אחראית מיון מיילדותי ואחראית תחום לידות מים מספרות על הביקוש ההולך ועולה ולמי זה מתאים:

"האפשרות הזו בשערי צדק מצטרפת לשלל האפשרויות שאנו מציעים לכל יולדת על מנת לאפשר לה ללדת בדרך שבה שהיא בוחרת. ישנן יולדות רבות שחולמות על חווית לידה מסוג זה". מסבירה חוה חכם. "ידוע שהמים מקלים על הכאב.

"פתיחת המערך התאפשרה לאחר התארגנות ומאמצים רבים של גורמים שונים בבית החולים. במסגרת בניית חדרי הלידה החדשים שלנו בנינו תשתיות מתאימות המאפשרות לידת מים והצטיידנו בציוד המתקדם והבטוח ביותר. בנינו תכנית הכשרה ייחודית למיילדות שתלווינה את לידות המים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לצד זה יצרנו נוהל מוקפד לנשים שמתאימות ויכולות להיעזר בלידה במים. המיילדות שהכשרנו נבחרו על פי קריטריונים של  ניסיון רב שנים ואמונה בדרך לידה זו. הביקוש רק הולך וגדל".

"יולדות שילדו בלידת מים מספרות על חוויה נשית מעצימה המאפשרת הקלה בתחושת הכאב יחד עם חיבור לגוף ולתהליך הלידה. לידה כזו גם מאפשרת ליולדת יותר שליטה וחיבור אינטואיטיבי ונכון לתהליך הלידה. בנוסף לכך לידה כזו מאפשרת יחס אישי של מיילדת ליולדת, דבר המקנה בטחון רב יותר ומתן מענה אישי לצורכי היולדת, מסבירה רינה דביר.

"בטרם ההחלטה על לידת מים אנו מבצעים שיח משותף עם היולדת: היולדת פוגשת בפגישה מקדימה את אחת המיילדות שלנו וביחד היא מקבלת הדרכה, מידע והכנה על התהליך. כמו כן המיילדת בודקת האם מהלך ההריון תקין ומאפשר לידה במים.

בשלב זה, אומרים בבית החולים, הדבר מתאפשר מלידה שנייה והלאה כמובן בתנאי שהכל תקין ואין עוד סיבוכים או סיכונים. נדרש גם משקל התינוק שלא יעלה על 4.5 קילו וניטור תקין של התינוק.

"כלל הציוד ללידות מים מוכן בכל עת בחדר לידה ייעודי ומכיל בריכה מתנפחת ומשאבה חשמלית, ריפוד חד פעמי, סט צינורות למילוי הבריכה, ניטור אלחוטי (כמובן עמיד במים) ומד חום למדידת חום המים. התהליך מתקיים עם מיילדת צמודה ליולדת לאורך כל הלידה באווירה ביתית ומרגיעה".

"הלידה מתבצעת תוך כדי תמיכה ביולדת, לפי אמונתה, תרבותה וצרכיה הייחודיים. לכן מושם דגש על מינימום התערבות רפואית, שמירה על רמה מקצועית ובטיחות גבוהים. יולדת שמעוניינת בלידת מים יכולה להגיע לפגישה אישית לפני הלידה ולשמוע בהרחבה על התהליך בשערי צדק".

לידה קרוב לטבע

נשים רבות מעדיפות להימנע משימוש במשככי כאבים במהלך הלידה. המיילדות בשערי צדק עברו הכשרה מקיפה על מנת לתמוך בכל אישה המבקשת לחוות לידה טבעית בהתערבות מינימלית ויוכלו להנחות אותן לאורך כל התהליך תוך המלצה על שיטות טבעיות להקלה על הכאבים. במקביל ינחו המיילדות את המלווה בטכניקות שמטרתן גם כן להקל על היולדת.

סיור בחדרי הלידה של המרכז הרפואי שערי צדק מגלה לנו חדרים מאובזרים במקלחת ג'קוזי ובכדור פיזיו, רתמה וסולם לתרגילי מתיחה והרפיה. כמו כן החדרים מאובזרים במערכת שמע ומולטימדיה לרווחת היולדת.

בין הכלים שבית החולים מציע ליולדות ניתן למצוא את הדיקור הסיני. הדיקור הסיני הינו כלי עבודה מרכזי בעולם הרפואה הסינית וביכולתו לסייע במצבים שונים כגון הקלה בכאב באופן משמעותי השראת / זירוז לידה, חרדה ומתח נפשי תמיכה בלידה בכל שלב ועוד.

הטיפול מתבסס על דיקור במקומות נקודתיים בגוף על ידי המטפל המוסמך אשר מביאים להקלה משמעותית ומידית. הדיקור הסיני זמין ללא תשלום בכל עת בהתאם למצב היולדת, מצב התינוק, המלצת הרופא המטפל והמיילדת והוא בטוח וללא כל תופעות לוואי.

כמו כן, בעקבות מחקרים העוסקים בקשר בין המצב הנפשי לחוויית הלידה, בשערי צדק מציעים ליולדות שירותי יוגה תרפיה. כל יולדת זכאית לקבל הדרכה אישית קצרה בתרגול הרפיה מודעת, שימוש בטכניקות שונות של נשימה ורגיעה שיעזרו לה התמודדות עם כאב ובהתאוששות ממתח נפשי ופיזי הנלווים לתהליך הלידה. השירות ניתן בשעות הבוקר והצוהריים בהדרכת גב' ג'יזל גורדון, מורה בכירה ליוגה, ללא תשלום.

בעת השהייה בחדר לידה, צוות חדרי הלידה מבצע ניטור של התינוק ושל היולדת במרווחים קבועים (10 דקות של ניטור כל חצי שעה). ניתן לבצע את הניטור בשכיבה על המיטה, בישיבה על כדור, בעמידה, בהליכה ואפילו במקלחת. בחדר הלידה קיימים מוניטורים ניידים שמאפשרים תנועה חופשית תוך כדי ניטור. המוניטור עמיד במים.

כל הטוב הזה – זמין ליולדות ללא כל תשלום.

ביות מלא

כיום שוררת תמימות דעים בעולם הרפואה כי הטיפול בתינוק ברגעיו הראשונים מרגע שהוא יוצא לאוויר העולם משפיע רבות על חוויית המעבר שלו לחיים שבחוץ.

על בסיס תפיסה זו, הלכה וצברה תאוצה בשנים האחרונות גישה לפיה האם והתינוק נשארים יחד כל הזמן מרגע הלידה. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות, הוכיחו כי מגע עור לעור של התינוק עם אמו מהלידה והלאה, שיפר את כל המדדים אצל התינוק – תפקודי לב ריאה, רמת סוכר בדם ועוד.  המחקרים הראו כי תינוקות שנשארו צמודים לאם, היו רגועים יותר והגיעו יותר מהר לשלב השינה הרגועה שכה חשובה להתפתחות המוקדמת של המוח וכן הגיעו להזנה יעילה בזמן קצר יותר.

אנו יודעים ששהייה משותפת עם התינוק יחד חשובה לא רק לתינוק אלא גם לאם.

במחלקות היולדות של שערי צדק קשובים למגמות האלה, ולפיכך הכשירו חדרים ייעודיים וביות מלא המאפשרים להישאר עם התינוק מרגע הלידה. החדרים מאובזרים בצורה נוחה המאפשרת הנקה, טיפול, בדיקות והדרכות בחדר.

התינוק שוהה לצד האם כל הזמן עד לשחרור המאושר הביתה. כדי לתת לך את השירות הרפואי הטוב ביותר, על חדרי הביות מופקדת אחות ייעודית שתומכת ביולדת ובתינוקה כיחידה אחת ומשפרת את החוויה.

הנקה והענקה

ילדת במזל טוב? בשערי צדק ימשיכו ללוות אותך בכל פרט, כולל בסיוע להזנה טבעית מוצלחת. רבות נכתב על חשיבותו של חלב אם ליילוד. הנקה וקרבה פיזית מפתחים קשר מיוחד בין האם לתינוק. הרכב החומרים בחלב אם הוא המושלם ביותר עבור התינוק שלך. הנוגדנים המצויים בחלב מחסנים את תינוקך מזיהומים בשלבי חייו הראשונים. תינוקות הניזונים מחלב אם סובלים פחות מאלרגיות, מחלות, הצטננויות ובעיות גזים במעיים.

כדי לסייע ליולדת, בבית החולים עובדות אחיות שעברו הכשרה כיועצות הנקה, והן נותנות מענה בכל ימות השבוע.

בכל מחלקה ישנו חדר הנקה המצויד בכל הציוד הנדרש וגם במשאבות משוכללות. המשתתפות בקורס הכנה ללידה בשערי צדק מקבלות הדרכה כבר בקורס במסגרת מפגש מיוחד שמוקדש לנושא. במהלך המפגש, אותו מעבירה אחות יועצת הנקה, מקבלות המשתתפות הסברים על הנקה בחדר הלידה ובימים הראשונים לאחר הלידה, תהליך היווצרות החלב, ניהול הארוחות, סימנים להנקה מוצלחת, בעיות נפוצות, דרכים למנוע אותן ואופן הטיפול בהן, הזנה בחלב אם לאחר החזרה לעבודה ועוד.

"כי בשערי צדק", מסכמים באוזנינו בבית החולים, "אנחנו קשובים לצרכיה הייחודיים של כל יולדת ותומכים בה ובתינוקה לאורך כל הדרך".

מועדון יולדות- לפנק לפנק לפנק

במרכז הרפואי שערי צדק מלווים את היולדות מרגע הבשורה המשמחת, במהלך טרום הלידה והלידה ולאורך השנים הראשונות בחיי ילדיכם.

חברות המועדון יזכו לליווי צמוד במהלך טרום הלידה, למידע זמין ועדכני בנושאי טרום לידה, לידה והורות, ולהטבות ייחודיות על שירותים בבית החולים ובבתי עסק שונים.

במועדון תמצאו מידע מקיף על תקופת טרום הלידה, הבדיקות המומלצות, תהליך הלידה והחזרה הביתה. המרכז הרפואי מזמין את היולדות להתוודע לחדרי הלידה, לצוות המיילדות המנוסה, למחלקות האשפוז המרווחות ולתינוקיות המחבקות. הם מציעים לסייע בשמחה בהכנת תכנית לידה, תוך תמיכה בבחירות היולדת וייעוץ בכל שלב.

גם לאחר הלידה היולדות זוכות לטיפול מסור ותנאים מפנקים הכוללים, בין היתר,  תפריט עשיר, טעים, בריא ומגוון שמזכיר חוויה של בית מלון.

צילום: דוברות שערי צדק

צילום: דוברות שערי צדק

חווה חכם מסכמת את הרוח של מערך הלידה בשערי צדק: "אני חושבת שבמהלך כל השנים הללו, הדבר החשוב שלמדנו הוא להקשיב לאנשים, לצוות וליולדת, וכל הזמן לנסות לשפר תהליכים. בשערי צדק מעל הכל מושם הדגש על הקשבה מקסימלית ושיתוף היולדת בכל מהלך הלידה. כל הפעילות הזו מעניקה לנו את היכולת לתת מענה ייעודי לכל יולדת ויולדת, לפי רצונה ושאיפתה ולאפשר לה את חווית הלידה המושלמת".

יש לכם שאלות נוספות? אל תהססו ליצור קשר עם הקו החם של שערי צדק הזמין לכל יולדת
בטלפון 02-5645234 גם בוואצאפ.

להרשמה ללידה בשערי צדק / ביקור חולים חייגי: 02-6666491

פני אלינו גם במייל : [email protected]

אנחנו כאן בשבילך.

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות