(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ליווי הריון במאוחדת, מחוז ירושלים

תקופת ההיריון והתקופה שלאחר הלידה עבור נשים ומשפחותיהן , הינה תקופה מרגשת וחווייתית, אך יחד עם זאת גם תקופה המלווה בלא מעט שאלות וחששות הקשורות חלקן לכלל התהליך וחלקן למבנה המשפחתי המשתנה. קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים מעניקה בתקופה זו מענה מקצועי ואישי למטופלות מאוחדת, בני זוגן ומשפחותיהן ובכך מסייעת להם לעבור את תקופת ההיריון בצורה טובה ונינוחה יותר

פורסם בתאריך: 28.11.20 19:04

קופת חולים מאוחדת במחוז ירושלים, בראשותו של מנהל המחוז עופר משולם, נמצאת בתנופה אדירה והיא כיום הקופה הגדולה בירושלים והסביבה עם למעלה מחצי מיליון מבוטחים במחוז. מאוחדת נמצאת בפריסה רחבה במיוחד עם 320 נקודות שירות בירושלים והסביבה ובהן כ-1,100 רופאים ורופאות מאות אנשי מקצועות הבריאות.
בתחום ההיריון והלידה, מחוז ירושלים של מאוחדת מוביל את הקופה באופן חסר תקדים כאשר כ-50% מהלידות של מטופלות מאוחדת בכל הארץ משתייכים למחוז ירושלים, במילים אחרות , אחוז הלידות של מחוז ירושלים שווה לסך כלל הלידות של מאוחדת בישראל.

אחד השירותים הייחודים והמבוקשים ביותר בתחום ההיריון והלידה של הקופה במחוז ירושלים, הוא שירות ליווי הריון. שירות זה, מעניק לנשים בהריון ליווי מקצועי, אישי וקרוב על ידי אחות מלווה היריון מטעם הקופה, לאורך כל תהליך ההיריון החל מהשלבים המוקדמים ועד לאחר הלידה. שירות ליווי ההיריון הפך בשנה האחרונה למבוקש במיוחד ומספר הפניות לקבלת השירות גדל באופן משמעותי תוך זמן קצר. בנוסף, פתחה הקופה מוקד אחיות מיוחד (3833* שלוחה 4 ) המעניק מענה טלפוני מקצועי בכל הנושאים הקשורים להריון על ידי אחיות מוסמכות בתחום והוא עומד לרשות מטופלות מאוחדת, בכל ערב החל מהשעה 18.00 ועד חצות.

במסגרת שירות 'ליווי הריון', אחות מקצועית המוסמכת לליווי הריון מלווה את האישה, הנמצאת לרוב בהריונה הראשון, החל מהשלבים הראשונים של ההיריון (מהשבוע ה-8 לערך) ועד לאחר הלידה עם ליווי מקצועי ואיכותי, מעניקה לה ידע רב לאורך כל שלבי התהליך, מפחיתה חרדות וחששות, מאתרת סיכונים ומזהה מצבים המצריכים מעורבות גורמים מקצועיים נוספים ובעיקר מהווה עבורה מענה אנושי זמין וקרוב לאורך כל התקופה.

השירות הינו ללא תשלום וזמין לכל אחת ממטופלות מאוחדת במחוז ירושלים דרך מוקד זימון התורים של הקופה או דרך רופא נשים של המרפאה הסמוכה לבית. לרשות המחוז עומדות כ-30 אחיות מלוות הריון הפרוסות בכל מחוז ירושלים לכלל המגזרים עם התאמה והבנה לאורח החיים של כל מגזר ומגזר. לאור הביקוש הרב לשירות ליווי הריון צפויה מאוחדת לפתוח בקרוב קורס הסמכה נוסף לאחיות מלוות הריון בירושלים.

האחות המלווה את האישה בתקופת חיים כה חשובה, מהווה כתובת אנושית זמינה עבורה לכלל השאלות והפניות לאורך כל תקופת ההיריון וכן משענת תומכת לאישה בכל ההיבט הנפשי של התהליך. בנוסף למפגשים הקבועים בין האחות המלווה לאישה בהריון, שבשלבים הראשונים של ההיריון מתקיימות אחת לחודש ולאחר מכן לעיתים תכופות יותר (לרוב 10 מפגשים בכל התהליך) , נמצאת האחות המלווה, המנהלת את הטיפול, בקשר ישיר ורציף עם האישה לכל שאלה ופנייה, לאורך כל הדרך עם זמינות גבוהה דרך הטלפון והמייל האישי .

בכל מפגש בניהן, האחות עוקבת אחרי התקדמות ההיריון והמצב הגופני של האישה ומבצעת הערכה של סיכונים אפשריים וכן בדיקת מדדים חיוניים כדוגמת לחץ דם, דופק, משקל, סימפטומים שונים בהריון, בצקות, תנועות עובר ועוד. בתהליך הליווי, נעזרות האחיות במידע משלים לתכנון המעקב, דרך היסטוריה רפואית של האישה, היסטוריה מיילדותית, כולל חיסונים נדרשים, תרופות קבועות, הערכת מצב אנמיה לאישה וכדומה. כמו –כן האחיות מדריכות את הנשים לקראת הבדיקות המתוכננות להמשך ההיריון ומעניקות את כל המידע הרפואי החשוב אודותיהן ואף מבצעות מעקב אחר בדיקות והתוצאות.

בנוסף האחיות מעבירות הדרכות לאישה בנושאים שונים למהלך תקין של ההיריון כגון: תזונה נכונה, מעקב אחר תנועות עובר, פעילות גופנית בהריון, שמירה על רצפת אגן, כולל מידע לקראת יום הלידה והחזרה הביתה, עידוד הנקה וסיוע ראשוני על ידי מדריכות הנקה.

כחלק מהתוכנית ,לאחר הלידה , מתקיימת שיחת טלפון יזומה על ידי האחות לביתה של היולדת להדרכה, מענה לשאלות וסיוע ראשוני בכל בעיה שעולה. כמו –כן מתקיים ביקור בית בבית היולדת, בסמוך ללידה (תוך שבועיים) בו האחות מדריכה ומסייעת לאישה לטפל בתינוק, עונה על שאלות ושמה דגש מיוחד גם על היולדת עצמה ,הרגשתה, התמודדות עם המצב החדש וכדומה.

שולמית יעקבי ,רכזת ליווי מחוזית קופת חולים מאוחדת :" שירות ליווי הריון מעניק לנשים בהריון , כלי חשוב ותומך המסייע רבות לעבור את התהליך בהצלחה. שירות זה נותן ליווי מקצועי ואישי לאורך כל התהליך ומעניק מידע רב לאישה על נושאים רבים וחיוניים המתרחשים במהלך ההיריון ,מקטין את החרדות לקראת הבלתי ידוע ומעצים את יכולות האישה דרך המידע והסיוע הרצוף שהיא מקבלת בתהליך. האישה מקבלת מאתנו כתפיים רחבות עליהן היא יכולה להישען לאורך כל תהליך ההיריון, מענה תמידי לכל השאלות וקשר אישי , חם ועוטף שמקל על כל התהליך עד לאחר הלידה".
בנוסף, מפעילה מאוחדת מוקד ייעודי לפיענוח מוניטור עוברי המייעל בצורה משמעותית את הליך הבדיקה. עד כה , אישה הנמצאת בהריון מתקדם ולא מרגישה את תנועות העובר (או מרגישה פחות מבעבר) וכן אישה המרגישה צירי לידה בשלב מוקדם מהצפוי , הייתה מגיעה למרפאה וחייבת לעבור דרך רופא בלבד שיחבר אותה למוניטור עוברי ויפענח את התוצאות. כעת עם פתיחת המוקד פיענוח העוברי החדש , אחות הקופה תקבל את המטופלת ההריונית, תחבר אותה למוניטור העוברי ורופא הנמצא במוקד המיוחד יפענח את הבדיקה וישלח את התוצאות יחד עם חוות דעת מקצועית כיצד לפעול לאור אותן תוצאות.

כמו –כן הגדילה מאוחדת באופן משמעותי את הפריסה במחוז ירושלים של שירות ייעוץ ההנקה, העומד לרשות המטופלות לאחר הלידה והפך אף הוא למבוקש מאוד. במסגרת מתן שירות זה , מקבלת היולדת ייעוץ הנקה אישי בתוך המרפאה במשך שעה שלמה על ידי יועצות הנקה מוסמכות של הקופה, באופן מקצועי ועם יחס אישי וזאת בעלות סמלית.

 

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות