בית שמש ממעוף הציפור - תמונה כללית (צילום: s.t)
בית שמש (צילום: s.t)

המהפכה בתחבורה הציבורית בבית שמש יוצאת לדרך

תוספת של כ-35 אחוזים בכמות ובתדירות קווי אוטובוסים והפעלת קווים חדשים ליישובים סמוכים - התוכנית המלאה לשיפור התחבורה הציבורית בבית שמש

פורסם בתאריך: 21.10.20 07:11

המהפכה האזורית בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך: חברות 'תנופה' ו'נתיב אקספרס' זכו במכרזים להפעלת קווי התחבורה הציבורית בפרוזדור ירושלים ובית שמש, שהתקיימו במסגרת תכנית של משרד התחבורה להגדלת שירותי התחבורה הציבורית באזור בעשרות אחוזים תוך שיפור משמעותי של השירות לנוסעים.

המכרזים בהם זכו שתי החברות הם הגדולים ביותר שפורסמו עד כה בתחום התחבורה הציבורית באזור, ובתוכם נכללות זכויות להפעלת עשרות קווי אוטובוסים בין-עירוניים, אזוריים ועירוניים חדשים, ותגבור משמעותי של מאות קווים קיימים בפרוזדור ירושלים-בית שמש. הקווים החדשים שיתחילו לפעול כתוצאה מהזכייה במכרזים, מתוכננים לענות בין השאר על הביקוש לתחבורה ציבורית המחברת את יישובי האזור שעולה עקב התרחבותם המתוכננת.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכרז על פרוזדור ירושלים זכתה חברת תנופה, שהתמודדה מול חברות סופרבוס, נתיב אקספרס, חברת אפיקים וקבוצה חדשה בשם הריבוע הכחול, בשיתוף איזי באס ופסגות. באשכול זה יופעלו 30 קווים עירוניים ואזוריים בין היישובים קרית יערים, אבו גוש, הר הדר, ישובי מטה יהודה, בהם כסלון, רמת רזיאל, איתנים, גבעת יערים, צובה, בית מאיר, שורש, שואבה, עין רפא, עין נקובא, נווה אילן, יד שמונה, נטף, מעלה החמישה, קרית ענבים ובית זית.

במסגרת המכרז החדש, תגדל תדירות הקווים בפרוזדור ירושלים ביותר מ-35 אחוז, בעיקר בעזרת העלאת התדירות של קווים קיימים ותוספת קווים חדשים, שיופעלו באמצעות יותר מ-160 אוטובוסים חדישים. לאורך המסלולים יוצבו שלטי מידע אלקטרוניים של חברת Next Bus שיעדכנו את הנוסעים בזמן אמת בזמני ההגעה של האוטובוסים.

הקווים יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת 'תנופה' את כל הקווים המופעלים כיום על ידי חברת 'סופרבוס', בתוספת שיפורים נקודתיים. לאחר מכן, בעוד כשנה, תפעיל החברה גם את קווי השירות המופעלים כיום על ידי חברת 'אגד' ואת שאר הקווים החדשים שבמכרז.

במסגרת המכרז, מערך השירות בקווים המחברים בין בית שמש לירושלים ישופר גם הוא, תוך מתן דגש על שיפורי מסלולים בתוך העיר בית שמש, הגדלת תדירות ויצירת קווים ליעדים חדשים בירושלים, כמו בתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק ואזור התעשייה תלפיות.

באשכול בית שמש זכתה חברת נתיב אקספרס, שהתמודדה נגד חברת נהור, קבוצת תנופה, סופרבוס וקבוצת הריבוע הכחול. באשכול זה יופעלו 40 קווים עירוניים, אזוריים ובינעירוניים שיופעלו בעיר בית שמש וממנה, למגוון רחב של יעדים ברחבי הארץ, זאת באמצעות יותר מ-200 אוטובוסים חדישים מדגם יורו 6, בעלי רמת זיהום נמוכה ביותר, כמו גם אוטובוסים חשמליים, שיופעלו לראשונה מעולם בקו זה.

במסגרת השיפורים שכולל המכרז החדש, תגדל תדירות הנסיעה בקווי בית שמש ב-25% ויתווספו לנוחות הנוסעים קווים חדשים רבים. כמו כן, ישופר הקשר בין שכונות חדשות העתידות להתאכלס לבין מוקדי פעילות מרכזיים בהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות. כמו כן, בסופי שבוע, חגים ותקופת "בין הזמנים" יורחב השירות הבינעירוני מהעיר ליעדים שונים שבאשכול, יתוגבר השירות הבינעירוני בין בית שמש לבני ברק, יפוצלו קווים ארוכים, ויפתחו קווים ליעדים חדשים.

הקווים באשכול זה יופעלו בשתי פעימות. בעוד תשעה חודשים, תפעיל חברת תנופה את כל הקווים המופעלים כיום, בתוספת שיפורים נקודתיים, ובעוד כשנה תפעיל החברה גם את קווי השירות החדשים במכרז.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות