מחסום משטרתי במהלך הסגר בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

סגנית ראש העיר הולנדר ל"כל העיר בית שמש": "חלק גדול מהתושבים בוחרים לצפצף על ההוראות"

לקראת סגר חלקי על השכונות האדומות בבית שמש - הולנדר מדגישה כי "יש צורך באכיפה מוגברת"; סגן ראש העיר משה שטרית: "מתנגד לענישה קולקטיבית"

פורסם בתאריך: 13.10.20 07:50

ההובלה בשיעור התחלואה בשכונות החרדיות בעיר המוגדרות כשכונות אדומות, כך בהתאם למודל הרמזור של פרופ' גמזו לפיו מתכננת הממשלה את תהליך חזרת המשק לשגרה, עלולה להוביל להמשך הסגר הדיפרנציאלי המוטל עליהן, לפחות עד למיגור התפשטות הנגיף או לירידה ניכרת ברמת התחלואה.

בצמרת העירייה מתלבטים בינתיים האם מדובר בפתרון יעיל או חלילה בכזה שעלול ליצור דווקא עלייה בשיעור החולים. בשיחה עם "כל העיר בית שמש", מגיבים סגני ראש העיר משה שטרית ורינה הולנדר על האפשרות שיוטל סגר נוסף על השכונות האדומות בעיר.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


סגנית ראש העיר רינה הולנדר (הבית היהודי) מציינת כי "מחלת הקורונה היא מחלה אמיתית, וככל שנוקף הזמן אנחנו נוכחים לראות את היקף פגיעתה, גם בקרב אוכלוסיות צעירות ואוכלוסיות שאינן בסיכון. הדרך למגר את המגיפה היא באמצעות משמעת והיענות הציבור להוראות אנשי הבריאות – מסיכות, שמירת מרחק, מניעת התקהלויות, היגיינה וכו'. אילו הציבור כולו היה נשמע להוראות, כל זה היה תיאורטי בלבד והמגיפה הייתה כבר מאחורינו. לצערינו, חלק גדול מהתושבים בוחרים לצפצף על ההוראות, ולכן יש צורך באכיפה מוגברת".


סגנית ראש העיר רינה הולנדר (צילום: נחשון פיליפסון)

סגנית ראש העיר רינה הולנדר (צילום: נחשון פיליפסון)


"לא די במתן הוראות לקיום וולונטרי של הציבור אלא על הרשויות לפעול בצורה אקטיבית לצמצום ההדבקה ולאכיפת ההוראות בצורה נוקשה. יש לאכוף סגירת מוסדות חינוך, פיזור התקהלויות לא חוקיות ועוד", מוסיפה הולנדר. "סגר הוא אמצעי להשגת המטרה של מיגור המגיפה, אבל סגר יעבוד רק אם תהיה אכיפה שלו ורק אם הציבור יישמע להוראות. ככל שהמשטרה ורשויות החוק אינם רוצים או מסוגלים לאכוף אותו, אין בו טעם, והוא רק מעורר זעם ומחלוקת בציבור. וכך ראינו בסגר שהיה בעיר לפני כמה שבועות, סגר שלא היה בו כל טעם בהעדר אכיפה".

"במקום הטלת סגר לא אפקטיבי, עלינו לפעול בצורה יזומה במישורים אחרים", מסכמת הולנדר. "הן באכיפה מוגברת ואפקטיבית והן בפעולות לקטיעת שרשרת ההדבקה כגון הקמת מערך חקירה אפידמיולוגי, סיוע לעסקים בתגבור שירות משלוחים למצרכים חיוניים, יצירת שיתופי פעולה עם מנהיגי הציבורים השונים אשר יעודדו את הקהילות לשמור על הכללים וצעדים נוספים".


משה שטרית (צילום: מיכאל קריספל)

משה שטרית (צילום: מיכאל קריספל)


סגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית (ליכוד) מוסיף ומוסר: "אני מתנגד לענישה קולקטיבית. אם מחר בבוקר יוצג מצב שחלק מהשכונות יוכלו לחזור לשגרה, כמובן שאתמוך בחזרתם. הנושא הכלכלי מאוד מטריד אותי ומצבם של העסקים הקטנים והבינוניים בעיר ובכלל גרוע, כך שכל מה שיכול לאושש את מצבם תוך שמירה על מצב בריאות הציבור, מבחינתי מבורך".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות