תקיעת שופר (צילום: יוסי זמיר)
תקיעת שופר (צילום: יוסי זמיר)

בצל הסגר: ההיערכות בבית שמש לחג שמחת תורה

הקפות באוויר הפתוח, שמירת מרחק בין מתפללים ומניעת התקהלות - חבר מועצת העירייה יגאל חדד מסביר על ההיערכות העירונית לחג שמחת תורה

פורסם בתאריך: 8.10.20 07:44

תקופת החגים קרובה לסיומה ומחר, שישי, יחול החג האחרון של חגי תשרי – חג שמחת תורה, אותו מציינים השנה בכל הארץ בצל הקורונה והסגר. חג זה ידוע בעיקר במנהג ההקפות ובריבוי משמעותי של מתפללים והתקהלויות, אך השנה הוא ייערך בבתי הכנסת בבית שמש בצורה שונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

חבר מועצת העיר יגאל חדד (ש"ס), מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ההיערכות לחג שמחת תורה ולהקפות ברחבי בתי הכנסת, שיתקיימו הפעם בכפוף להגבלות הממשלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"ההיערכות לחגוג את חג שמחת תורה נעשית לפי כל הכללים שנקבעו לאורך כל החגים והתפילות", מפרט חדד. "ההקפות הן חלק מהתפילות וחייב לקיימן, אך הן ייערכו השנה בחוץ באוויר הפתוח, כולל שמירת מרחק ומניעת התקהלות. המתפללים מבינים שזו לא שנה רגילה ויש להקפיד על הכללים על מנת למנוע תחלואה".

"הציפייה שכולם יישמעו להוראות ולהנחיות", מוסיף חדד. "ויהיו הקפות שניות במוצאי החג, שבו אנחנו נעבור בשכונות עם נגרר מיוחד ועליו יהיה ספר תורה ומאחורינו שיירה של רכבים, זה כרגע לגבי ההקפות השניות".

חדד מתייחס בדבריו גם להתפרעויות הזרמים הקיצוניים בשכונת קנה הבושם ולהפרת ההנחיות. כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש" השבוע, ביום שלישי, מאות חרדים קיצוניים התפרעו ברחוב בן איש חי בקנה הבושם, חלקם ללא מסכות כלל, ונרשמו בשכונה מספר התקהלויות. צוות משטרה הוזעק למקום אך נראה היה כי השוטרים איבדו שליטה, כאשר מאות החרדים הקיצוניים, בהם ילדים, הדפו למעשה את השוטרים לקצה הרחוב ומנעו מכלי רכב לעבור בו, ואחרים השליכו אבנים לעבר השוטרים והניידות – אירוע בסיומו נעצרו שלושה חשודים.


יגאל חדד - חבר מועצת העיר בית שמש (צילום: אלבום פרטי)

יגאל חדד – חבר מועצת העיר בית שמש (צילום: אלבום פרטי)


"כשיש אנשים קיצוניים צריך לטפל בהם, וההתנהגות שלהם חמורה ביותר", מציין חדד לגבי ההתפרעויות. "המקרה שהיה בבית שמש חמור ביותר. אין לפגוע בשוטרים וכל הקריאות וההתנהגות לעברם לא לעניין בכלל. אך, יש לציין כי רובו של הציבור גם החרדי נשמעו להוראות, וזה שיש פה מקרה ושם מקרה זה נקודתי ולא צריך להכליל. אני ראיתי שרוב המתפללים כן הקפידו על ההנחיות ואנשים לא הזמינו השנה אושפיזין לסוכות, ושמרו מרחק ועטו מסיכות בתפילות".

לסיום, מותח חדד ביקורת כלפיי התנהלות המשטרה. לטענתו, ישנם מקרים שצריך להכיל, ולא ישר לנסות לפתור בעזרת כוח ואלימות. "בהתנהלות המשטרה יש שוטרים שמתנהגים למופת ועושים את עבודתם, אך יש כאלה שמחפשים לעשות בלגן. אני חושב שיש מקרים שצריך לדעת להכיל ולא להשתמש ישר בכוח. כמובן, שיש לטפל באלו שמפרים ולא נשמעים להנחיות".

"יש מצווה ונשמרתם לנפשותיכם והיא חשובה מהמון דברים", מסכם חדד. "כל אחד צריך לשמור על עצמו וסביבתו, וכך גם לגבי ההקפות שיהיו באוויר הפתוח בכפוף להנחיות. מבחינת כמות האנשים ועל מנת שלא תהיה התקהלות – אפשר למצוא רעיונות ולבצע את זה בקפסולות מסודרות על מנת לצלוח את החג בשלום".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות