מסעדת 'וופל האוס' (צילום: דף הפייסבוק של וופל האוס)
מסעדת 'וופל האוס' (צילום: דף הפייסבוק של וופל האוס)

"מי שלא בעל מסעדה לא מבין את היקף הנזק של הסגר"

אורן מזרחי, בעלי מסעדת וופל האוס, מספר על הנזקים הכלכליים האדירים שנגרמו לענף המסעדנות בעקבות הסגר: "גם חצי סגר זה לא פתרון"

פורסם בתאריך: 7.10.20 08:03

משבר הקורונה וההנחיות הממשלה שהובילו לסגר, ממשיכים לפגוע בעסקים רבים, בפרט בענף המסעדנות. אורן מזרחי, בעלי מסעדת וופל האוס (Waffle House) במתחם שער העיר, מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על סגירת המסעדה ללקוחות עקב הסגר בתקופת החגים המשמעותית, ועל המשבר הכלכלי החמור.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"אנחנו לא פתחנו את המסעדה מאז שהנחו לסגור שוב לפני שבועיים, גם לא במתכונת מצומצמת של משלוחים", מספר מזרחי. "חודש ספטמבר זה חודש מאוד חזק במיוחד שיש חול המועד לאורך כל השבוע, זו היתה אמורה להיות תקופה חזקה עם המון לקוחות ואין את זה. לא משתלם לפתוח רק למשלוחים להפעיל מטבח גדול ומערך כזה, זה רק הפסדים אם נפתח רק למשלוחים".

"כמו כולם אנחנו מחכים שהסגר הזה ייגמר, אין לנו הרבה ברירות", מוסיף מזרחי. "כל התקופה הזו שהמקום לא פתוח הנזק נאמד במאות אלפי שקלים הפסד. כל העובדים שלנו בחל"ת מקווים שזה ייגמר על מנת שנחזור לשגרה האמתית ולא חצי כוח. בנוסף, היינו סגורים מאמצע מרץ עד מאי, ופתחנו שוב בתחילת יוני ועכשיו שוב סגר. מדובר בהמון סחורה שהלכה לפח בשווי עשרות אלפי שקלים וזה אחרי שנתנו לעובדים קצת סחורה".


מסעדת וופל האוס בית שמש - (צילום: דף הפייסבוק של וופל האוס)

מסעדת וופל האוס בית שמש – (צילום: דף הפייסבוק של וופל האוס)


מזרחי מתייחס בדבריו גם לפעימות שהמדינה הקציבה לעצמאיים ולבעלי המסעדות בשל הסגר, ולהנחה לגבי הארנונה מהעירייה, אך לטענתו עדיין יש עיכוב בתשלום הפעימות. "לגבי ההנחה בארנונה מהעירייה, הנושא הזה נמצא בבדיקה, ולגבי הפעימות מהמדינה שינו את המענקים ועכשיו כל כך מקשים על קבלת הפעימות, יש להם את כל המידע אך יש התנהלות של עיכוב במתן התשלומים או ניסיונות לשלם פחות ממה שמגיע למעסיקים".

"מי שלא בעל מסעדה לא מבין את היקף הנזק של הסגר", מסכם מזרחי. "כמה שיש יותר סגר הנזק גדל, וגם זה שיש חצי סגר זה לא פתרון, וכבר לא יודעים מה עדיף. במידה ויאריכו את הסגר לא נפתח, אין אופציות אחרות ואנו נשמעים להנחיות. אנחנו בורג קטן במערכת וזה לא תלוי בנו, אני מקווה שנחזור לשגרה בהקדם האפשרי – אנחנו מעסיקים הרבה עובדים ומפרנסים המון משפחות משלמים מיסים ואת כל ההוצאות, ובינתיים אנחנו על הגדר".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אריה מדוגס אנד פטס ישראל בית שמש

    שלום רב אני גם בעל עסק מקומי פה בעיר בית שמש
    כמו בכתבה גם אנחנו חשים את מלוא משקל התקופה בעסק
    וכנל בנוגע לארנונה העיריה עשתה עיקול לחשבון העסקי ערב חג ראש השנה כי לא העברתי תשלומי ארנונה בעקבות זאת שהחלטת הממשלה לא היתה ברורה נכון לאז ..
    כיום מלפני מס' ימים יצאה החלטת ממשלה לזיכוי נוסף לעסקים מתשלומי ארנונה. העיקר העיריה מיהרה כאילו הם רעבים לבצע עיקול על חשבון ועוד בבוקר של ערב חג.
    עיריה לא מכבדת את תושביה ועסקיה כלל. חבל

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות