קפה גרג בית שמש (קרדיט: אינסטגרם קפה גרג בית שמש)
קפה גרג בית שמש (קרדיט: אינסטגרם קפה גרג בית שמש)

בעלי מסעדת קפה גרג בעיר: "לשלם 70 אלף שקל שכירות ולעבוד רק על משלוחים – זה לא הגיוני"

שי לוי, מבעלי 'קפה גרג' בקניון ביג בית שמש, מספר על ההשלכות של סגירת המסעדה עקב משבר הקורונה: "ההפסד שלנו נאמד במאות אלפי שקלים בתקופה שאנחנו לא פתוחים"

פורסם בתאריך: 5.10.20 07:42

משבר הקורונה וההנחיות הממשלה שהובילו לסגר, ממשיכים לפגוע בעסקים רבים, בפרט בתחום המסעדות. כפי שפורסם ב"כל העיר בית שמש", הסגר ההדוק, עליו הוחלט לפני יותר משבועיים כולל הגבלות רבות, ביניהן הגבלת תנועה שאינה חיונית, כלומר שלא לצורך הצטיידות במזון ותרופות או קבלת טיפול רפואי, למרחק של 1,000 מטרים בלבד ממקום המגורים – הגבלה שגרמה לסגירה מוחלטת של מערכת החינוך ושל מקומות מסחר ובילוי, בין היתר מסעדות ובתי קפה מכל הסוגים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


שי לוי, מבעלי קפה גרג בקניון ביג בית שמש, מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על סגירת המסעדה עקב החזרה לסגר ועל חוסר יכולתה של המסעדה לתפקד בתקופת החגים – תקופה משמעותית בענף המסעדנות שהפכה לתקופת משבר בעקבות ההחלטה הממשלתית לסגור את המסעדות.

"מאז שהוכרז על סגר, סגרנו את המסעדה ואנחנו לא עובדים גם במתכונת משלוחים", מספר לוי הל חוסר היכולת של עסקים רבים לתפקד תחת ההגבלות הרבות. "אני לא מסכים עם הסגר הזה, שפוגע בצורה חמורה בעסקים. אנחנו שומרים על ההנחיות כמו בשאר הסופרים, אבל אם רמי לוי או אושר עד פתוחים – למה אנחנו לא? במיוחד שיש חנויות מסוימות שכן עובדות במרכזי הקניות".


סניף 'קפה גרג' ביג פאשן בית שמש (צילום: אלבום פרטי)

סניף 'קפה גרג' ביג פאשן בית שמש (צילום: אלבום פרטי)


"אנחנו קיימים בעיר תשע שנים ועוסקים במקצוע שנים רבות נוספות, ובכל זאת מורגשת הפגיעה", מוסיף לוי. "ההפסד שלנו נאמד במאות אלפי שקלים בתקופה שאנחנו לא פתוחים. המסעדה שלנו מעסיקה 77 עובדים אבל הוצאתי את כולם לחל"ת בעקבות המצב".

בדבריו, מתייחס לוי לשתיים מהסיבות העיקריות בגינן נאלצים בעלי עסקים לסגור את דלתותיהם בצל המשבר: הוצאות השכירות שיש לשלם, למרות שהמסעדה לא משרתת לקוחות, והמענקים הכספיים הלא מספקים שהוקצבו לבעלי המסעדות בשל הפגיעה. "הפעימות הללו של המענק הן טיפה בים, למשל במקום להיות במינוס 200 אלף זה אומר להיות במינוס 120 אלף, אבל יש לנו ילדים לפרנס. כרגע אנחנו סגורים עד שנקבל החלטה מהקניון מה קורה עם תשלום השכירות. אנחנו שוקלים לעשות משלוחים ואנחנו כל היום מקבלים טלפונים האם אנחנו עושים משלוחים, אבל אי אפשר לפתוח את המקום, לשלם 70 אלף שקל שכירות ולעבוד רק על משלוחים – זה לא הגיוני".

"בתקופה הזו בשנה שעברה היתה המון עבודה, והשנה כלום", מסכם לוי. "ביום שלישי יש לנו פגישה עם לגבי תשלום השכירות של המקום, נקווה שיבואו לקראתנו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות