הרב אריה שטרן (צילום: אורן בן חקון)
הרב אריה שטרן (צילום: אורן בן חקון)

הרב אריה שטרן: "הצורך באחדות ובפיוס חשוב ביותר ביום הכיפורים"

יום הכיפורים תשפ"א - שיחה על סליחה וכפרה עם הרב אריה שטרן, רב העיר ירושלים

פורסם בתאריך: 24.9.20 07:38

"יום הכיפורים, יום של סליחה וכפרה, מבטא את הסגולה החזקה של עם ישראל", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" הרב אריה שטרן, 76, רב העיר ירושלים. "עבודות הקודש של עם ישראל תלויה וקשורה לאחדות שיש בעם, זו לא עבודה של יחידים אלא עבודה של ציבור, של הכלל, וכדי שהעבודה של הכלל תהיה נכונה ומסוגלת להגיע להישגים, גם ברוחניות וגם בכל המובנים, צריך, כמו שאומרים, לגרום לכך שתהיה אחדות בין אדם לחברו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


איך אפשר לגשר בין אדם לחברו בחברה כל כך משוסעת?
"על זה נאמר שיום הכיפורים אינו מכפר על דברים שבין אדם לחברו, וכדי לזכות במדרגה הגבוהה שיום הכיפורים מעמיד ונותן לנו, לעם ישראל, לכן הריצוי שבין אדם לחברו והצורך באחדות ופיוס חשוב ביותר ביום הכיפורים. התשובה שלי, בעניין של מגפת הקורונה היא ההכרה בבורא עולם. אני לא קוסם או איזה רב'ה, אבל בכל זאת אני חושב שזו הנקודה שיש להכיר בה, שאנחנו לא כל יכולים".

הרב שטרן מציין בשיחה כי "ראש השנה עצמו זה יום הדין של כל באי העולם, ואנחנו אומרים זאת בתפילה 'כל באי עולם יעברון לפניך כבני מרום', ויום הכיפורים מוסיף עוד דרגה ליום הדין באופן מיוחד כלפי עם ישראל. אז מה מיוחד בעם ישראל לעומת שאר העולם? זו באמת הנקודה המיוחדת שניתן לראות בתנ"ך בכמה מקומות, לדוגמא: 'וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה' בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם… וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָ‍ִם'. אלו פסוקים, שמבטאים בצורה הכי ברורה את הקשר שקיים, אבל הוא מסודר בדרגות מסוימות. שכל העולם כולו מקבל עליו את עבודת ה', אבל לעם ישראל בעצמו שקיבל את התורה וצריך לקיים תורה ומצוות יש לו בעבודת הקודש הזו של התשובה והימים הנוראים צדדים נוספים ומיוחדים שלא קיימים אצל כל העמים. כך שבאמת ראש השנה זה יום הדין של כל בני האדם בעולם, כל בני האנוש, כולל גם עם ישראל, אבל יום הכיפורים נותן איזו שהוא פוש, דרגה מיוחדת שלא קיימת אצל כל העולם וזה המיוחד ביום הזה שהוא יום של מחילה סליחה וכפרה".

הרב שטרן מדגיש בשיחה כי בימים אלה נוהגים לעשות מעשים טובים, בין השאר באמצעות נתינת צדקה. "הגמרא אומרת 'דרשו השם בהימצאו, קראוהו בהיותו קרוב', זאת אומרת שיש ימים כאלה שהמציאות היא שהקב"ה קרוב אלינו ושוכן יותר בתוכנו, ואלו הימים שבין ראש השנה ליום כיפור. זה מביא אותנו לכך שנעשה מעשים טובים כראוי למי שנמצא בשכנות כזאת כל כך מיוחדת".

הרב שטרן, 76, הוא רב דתי לאומי, שמשמש כרבה הראשי האשכנזי של העיר ירושלים כבר שש שנים, לאחר שהוארכה כהונתו. בשנה האחרונה הוא התמודד עם ניסיונות של גורמים בעיר לסיים את כהונתו. בשיחה עם "כל העיר" הוא מתייחס למהלך ואומר כי מבחינתו זה לא משפיע עליו והוא ממשיך בעבודתו: "השפעה לא כל כך קיימת", הוא מדגיש. "הקשר שבנינו עם חלקים גדולים בציבור נשאר עדיין די חזק, וכפי שאנחנו מקבלים הרבה רעיונות, ובקשות לשיחות ושיעורים, אני חושב שהקשר הזה חייב להישאר, ובעזרת ה' יעשה ויביא גם לתוצאות חיוביות לעם ישראל ולכל העולם כולו. שתהיה שנה טובה".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות