סגר ראש השנה בירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
(צילום: אוהד צויגנברג)

סגן ראש העיר: "עסקים לא ישרדו את הסגר"

סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך מותח ביקורת חריפה על החלטת הממשלה להטיל סגר: "המצב הכלכלי מאוד קשה להרבה עצמאיים"

פורסם בתאריך: 22.9.20 07:20

"המצב הכלכלי מאוד קשה להרבה עצמאיים ובעלי עסקים לא ישרדו את הסגר הזה", כך אומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך, מחזיק תיק החינוך בעירייה, כשהוא מתייחס לסגר שהחל ביום שישי האחרון, ערב ראש השנה ושצפוי להסתיים אחרי חג שמחת תורה, 11.10.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"לפחות אנחנו מבינים שהממשלה תבוא לקראת העסקים בכל מיני מענקים כספיים", מציין ארנרייך. "אז איכשהו המענקים האלה יקלו על העסקים, והעירייה באה לקראת העסקים מבחינת ארנונה. אך, מעבר לזה התקופה היא ללא ספק תקופה קשה לעסקים ולמסחר בכל מקום".

ארנרייך מתייחס בדבריו לקשיים ששומע מבעלי העסקים בעיר במסגרת תפקידו כסגן ראש העיר, ומציין כי גם לעירייה אין יותר מדי אופציות לסייע בשל ההחלטות הממשלתיות שמתקבלות מלמעלה. ”אנחנו מאוד קשובים לציבור הסוחרים בעיר. העירייה מעודדת את התושבים לקנות מקומי ככל וכמה שאפשר, אבל, צריך להבין שאין לנו גם יותר מדי אפשרויות נוספות. אנחנו גם בתקופה הנוכחית שהיא תקופת חגים עוסקים בנושא הזה ובתועלת הסוחרים בעיר".


סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)

סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך (צילום: פרטי)


לסיכום, ארנרייך אינו חוסך בביקורת על הסגר הנוכחי בתקופה זו, ולטענתו כל עוד אין סגר אמיתי כמו שהיה בגל הראשון, לא תופק תועלת מסגר זה. "לדעתי, יש משהו במה שחלק מהגורמים טוענים לעשות סגר גדול כוללני כמו שהיה בגל הראשון למשך 3 שבועות – בזה אני לא חולק. כרגע, הסגר הוא לא אמיתי, מכיוון שלא סגרו את הכל, ואנשים יוצאים לעבודה, ומסתובבים ברחובות – אז במה הסגר הזה מועיל"?

"צריך לעשות סגר כמו שהיה בפרוץ הגל הראשון", מסכם ארנרייך. "אולי זה יביא את הפתרון בנוגע לתחלואה, כי כל הצעדים והמהלכים שעשו עד כה לא השיגו את הפתרון. נכון, זה להשבית את כל המדינה והציבור, אך אבל לקבל תועלת מסוימת".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות