בית שמש ממעוף הציפור - תמונה כללית (צילום: s.t)
בית שמש (צילום: s.t)

ראש השנה תשפ"א בבית שמש: כ-125 אלף תושבים ותושבות בעיר

מהי ההכנסה המשפחתית הממוצעת בבית שמש, כמה תושבים מחזיקים בדירה בבעלותם ומהו שיעור צפיפות הדיור בעיר. כל הנתונים. שנה טובה

פורסם בתאריך: 18.9.20 07:45

היום, שישי, (18.9), ערב ראש השנה תשפ"א, שמתקיים השנה בצל סגר נוסף בעקבות משבר הקורונה. מספר התושבים והתושבות בבית שמש, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), הוא 124,957 תושבים. רוב האוכלוסייה בעיר – כ-122,867 תושבים – הם יהודים, לצד 1,982 תושבים המוגדרים בלשכה כ'אחרים' (חסרי סיווג דתי) וכ-108 תושבים ערבים.

נתוני הלמ"ס מראים כי בית שמש צמחה בשנים האחרונות בתחום החינוך. לפי נתוני מינהל החינוך בעיריית בית שמש, בשנת תשפ"א לומדים במערכת החינוך בעיר, בכלל המגזרים; ממלכתי, ממלכתי- דתי, וחרדי – 43,127 תלמידות ותלמידים בכל שכבות הגיל. בנוסף, בשנת הלימודים הנוכחית כ-2,985 תלמידי התחילו את כיתות א' ב-242 בתי הספר היסודיים בעיר, לצידם פועלים השנה בעיר 465 גני ילדים, ו-181 בתי ספר על יסודיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


ומה קורה מבחינת התעסוקה בבית שמש? ובכן, בצל משבר הקורונה שהחל בחודש מרץ הרבה בעלי עסקים לא שרדו את המשבר הכללי ונאלצו לסגור את עסקיהם, בנוסף אלפים פוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר בית שמש", נתוני האבטלה בעיר מדאיגים במיוחד – מנתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה שהתקבלו בעבר עולה כי נכון לסוף חודש אפריל עמד מספר דורשי העבודה בבית שמש על 9,611. לשם ההשוואה, לפני פרוץ הקורונה, בחודש פברואר מספר דורשי העבודה בבית שמש עמד על 1,824 – מדובר בזינוק של למעלה מ-500 אחוזים במספר המובטלים בעיר, שככל הנראה עתיד לגדול.

עוד לפי הנתונים שהתקבלו ופורסמו בדוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסוף שנת 2019 – נמצא כי ההכנסה בבית שמש מדורגת בין המקומות האחרונים בארץ, בהכנסות נטו למשקי הבית בישראל, עם הכנסה כספית ממוצעת של כ-15,609 שקל בחודש בשנת 2018. כמו כן, צפיפות הדיור בבית שמש מונה יותר מנפש אחת לחדר, זאת לצד ירושלים השכנה גם בה נרשמה צפיפות רבה.

בתחום הדיור ותשלומי המשכנתא, נמצא כי בבית שמש כמו גם בראשון לציון – נמצא האחוז הגבוה ביותר של הגרים בדירות בבעלותם, שעומד על כ-76 אחוזים. במקביל נמצא בבית שמש גם האחוז הגבוה ביותר של משלמי המשכנתא מתוך סך הגרים בדירה בבעלותם, העומד על כ-73.6 אחוזים, זאת לעומת 39 אחוז מהממוצע הארצי.

ולסיום, היכן ניצבת העיר בית שמש מבחינת מספר נפשות למשפחה? ובכן, לפי נתוני הלמ"ס מספר הנפשות הממוצע הגבוה ביותר למשפחה נמצא בערים בית שמש, בני ברק וירושלים. כאשר ממוצע הנפשות בבית שמש הכי גבוה עם  5.17 למשפחה. כאשר, ההכנסה וההוצאה הנמוכות ביותר לנפש – 2,533 שקל ו-2,037 שקל, בהתאמה. אחריה, בני ברק עם 4.75 נפשות למשפחה, ואחרונה ירושלים עם 4.27 נפשות במשפחה – זאת לעומת הממוצע הארצי העומד על 3.71 נפשות למשפחה, ובתל אביב בה ממוצע נפשות למשק הבית הנמוך ביותר ועומד על 2.2.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות