שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

סגנית ראש העיר: "לא היה צריך להגיע למצב של סגר בחגים"

סגנית ראש העיר רינה הולנדר מותחת ביקורת על הסגר שצפוי להתחיל בערב ראש השנה

פורסם בתאריך: 14.9.20 07:15

הקבינט הממשלתי צפוי להחליט באופן סופי על הטלת סגר מלא ברחבי הארץ החל מהשבוע ולמשך שבועיים, לאורך תקופה שתכלול גם את חגי תשרי, זאת בניסיון למנוע את גל התחלואה המתפשט ברחבי הארץ. הסגר, שככל הנראה יתחיל כבר השבוע, יכלול הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים מלבד הצטיידות במזון, תרופות וקבלת טיפול רפואי. בהמשך, במסגרת מתווה "הריסון המהודק" שעליו המליץ פרופ' גמזו, יכלול הסגר הגבלת מעבר בין ערים בחגים מהשעה 05:00 בבוקר בערב החג ועד 05:00 בבוקר שלאחר מוצאי החג.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


כמו כן, צפוי הסגר לכלול סגירה של מקומות הבילוי, מסעדות, מרכזי קניות, המסחר ומרכזים מקבלי קהל, וכן סגירה של מערכת החינוך בכל הארץ, מלבד למידה מרחוק. באשר לתפילות בחגים, המתווה יכלול צמצום של המניינים בפנים, ועידוד תפילות במרחב הפתוח בהתאם למתווה שיוסכם.

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הרווחה בעירייה, רינה הולנדר (טב), מתייחסת בשיחה עם "כל העיר בית שמש" לסגר ולהגבלות שיינתנו בראש השנה ולאורך תקופת החגים.

"לגבי הסגר הכללי שמסתמן אני חושבת שאם הממשלה והמשטרה היו נוקטים באכיפה מוגברת לא היה צריך להגיע למצב של סגר בחגים – הבעיה שלא אכפו מספיק את ההנחיות וההגבלות. ראינו את זה באירועים, מקומות מסחר ומקומות דומים", מציינת הולנדר. "רואים את זה גם בפועל בעוצר הלילי בעיר שלא משפיע, אם המטרה הייתה לצמצמם אירועים מה שקרה שהעבירו אותם למוקדים אחרים ולשעות שונות. אני לא הבנתי מה הפואנטה בעוצר לילי, וגם שאין בזה אכיפה משמעותית. אני יכולה לקבל את זה שיש שכונות בעיר שצריך לעשות בהן פעולות מעמיקות לצמצם את התחלואה, אבל הפעולה של סגר לילי שלא נאכף ולא יודעים מה ההיגיון מאחוריו – לא תורמת לאמון הציבור".


סגנית ראש העיר רינה הולנדר (צילום: נחשון פיליפסון)

סגנית ראש העיר רינה הולנדר (צילום: נחשון פיליפסון)


"בנוסף, בעירייה הוחלט כי ברגע שיהיה סגר נוסף, אגף הרווחה לא התערב בטיפול בחולי הקורונה כבעבר, אלא יהיה חמ"ל מיוחד ונפרד לטיפול בחולים וכל מה שקשור לקורונה", מוסיפה הולנדר. "זאת בשל העלייה במספר הפניות של התושבים לאגף הרווחה, ולכן הם צריכים להיות פנויים לתושבים שזקוקים לשירותי הרווחה על מנת שיעניקו שירות לכל הפונים – זאת הסיבה שהטיפול בקורונה עבר לטיפול חמ"ל מיוחד".

הולנדר מתייחסת ומעבירה ביקורת על צמצום המניינים לתקופת החגים, ועל השפעת צעד זה על הנשים הנוהגות להתפלל בבתי הכנסת בחגים. "ברגע שמצמצמים את התפילות והמניינים, זה אומר שנשים לא יכולות להגיע להתפלל בבית הכנסת", מבהירה הולנדר. "אבל אף אחד לא חושב על זה שגם נשים רוצות להתפלל ולשמוע תקיעת שופר? אנחנו גם כפופים בעיר להחלטות הממשלה ואם תתקבל החלטה לצמצמם מניינים ל-20 אנשים זה אומר שנשים מודרות, וזה לא מתקבל על הדעת שנשים לא יוכלו ללכת להתפלל בחגים, אני לא מבינה למה לא מדברים על זה".

"בשורה התחתונה, אם הממשלה והמומחים מחליטים על סגר הדוק בחגים על מנת להוריד את התחלואה – יש לקיים אותו", מסכמת הולנדר. "אך, שתהיה אכיפה הדוקה זאת לצד האפשרות להתפלל ולחגוג את החג בצורה שהיא מספיק ראויה לכולם, וכמובן הכל תלוי בציבור שצריך להיות ממושמע להנחיות".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות