סגר לילי בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
סגר לילי בירושלים (צילום: אמיל סלמן)

"אני מציע לפוליטיקאים מסוימים במועצה להתחיל לגלות אחריות"

סגן ראש העיר שטרית לא אוהב את הקריאות בקרב חלק מבחרי מועצת העיר שלא לכבד את הסגר: "אין כאן אנרכיה ויש לקבל מרות"

פורסם בתאריך: 10.9.20 08:02

"אני מציע לפוליטיקאים מסוימים במועצה להתחיל לגלות אחריות. זה קל לבוא ולומר לא לסגר – בסופו של דבר חייבם למנוע את התחלואה", כך אומר סגן ומ"מ ראש העיר בית שמש, משה שטרית (הליכוד), בשיחה עם "כל העיר בית שמש" בנוגע לעוצר הלילי שחל השבוע בשלוש שכונות בעיר.

כפי שפורסם השבוע ב"כל העיר בית שמש" מיום שלישי (8.9), משעה 19:00 עד 5:00 בבוקר, למשך שבוע שלם, עד יום שלישי (15.9), החל עוצר לילי בשלוש שכונות בעיר המוגדרות אדומות: רמת בית שמש א', רמת בית שמש ג' ושכונת מנוחה ונחלה. בעקבות העוצר הלילי נשמעו ביקורות ותגובות רבות בקרב חברי מועצה שאינם מסכימים עם הסגר הלילי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"נפגשנו השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הפרויקטור פרופ' רוני גמזו וראש המל"ל מאיר בן שבת, והצענו כל מיני דרכים לחיזוק הרשויות המקומיות, כדי שיהיה לנו יותר כוח לטפל במצב", מספר שטרית. "מבחינתי הצעתי כבר את הפיתרון לראש הממשלה נתניהו, שינסה לחזק את הרשות המקומית ושנקבל יותר משאבים על מנת לטפל בבעיה בעיר. חלק מהדברים קיבלנו, כגון פינוי למלוניות ומתחם בדיקות קורונה, ואין ספק שזה מסייע, אבל גם ביקשנו כעירייה משאבים על מנת לנקוט בהסברה טובה יותר וכו'".


ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשה שטרית (צילום: לשכת משה שטרית)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשה שטרית (צילום: לשכת משה שטרית)


שטרית מתייחס להתנגדות נציגים בעירייה לסגר הלילי, ולקריאות השונות לציבור החרדי לא להישמע להוראות הממשלה: "גם אני לא אוהב המון דברים שאני רואה – אבל היינו בפגישה והצענו את התכנית שלנו, וכולם גילו הקשבה וביקשו זמן לראות כיצד אפשר לסייע. שמעתי כל מיני אמירות מפוליטיקאים מקומיים – לא להתייחס לממשלה. זה לא אחראי לצאת לתקשורת באמירות כאלה – יש לי גם ביקורת, ואני חושב שחלק מהדברים יכולים להתנהל אחרת, ושסגר צריך להגיע לאחר שניסו עוד שיטות שונות, אך לא אצא בהצהרות כאלה. אין כאן אנרכיה ויש לקבל מרות ולא למרוד בגופים האחראיים בנושא טיפול הקורונה".

"בשורה התחתונה, מטרת העל היא בלימת התחלואה. אבל לגבי הנושא הכלכלי – עוצר זה מכה קשה מאוד כי עסקים נסגרים מוקדם, והורים נשארים בבית עם הילדים ולא יוצאים לעבודה. ולכן, אני חוזר ומדגיש שיש עוד כמה מהלכים שלא נוסו ואני מאמין שאם ינסו אותם יהיה אפשר להימנע מסגר לילי. למשל, אם לעירייה היה יותר תקציב לטפל במקרים נקודתיים של תחלואה, ויותר משאבים וכוח אדם לטפל נקודתית על מנת לבודד את הבעיה – לא היינו מגיעים למצב של עוצר או סגר לילי. זה כולל יכולת החלטה באוטונומיה ניהולית, הרשות המקומית יכולה להיות גורם מחליט".

"יחד עם זאת אני מעביר ביקורת על הפוליטיקאים המקומיים שיצאו בקריאות שונות נגד הסגר הלילי", מסכם שטרית. "מכיוון שלא מדובר בתחרות מי הכי מזדעזע מהעוצר הלילי – אסור לנהל תחרות כזו, התושבים צריכים לגלות אחריות ולהבין שאנחנו כולנו באותה סירה. ברור שיש המון תושבים שכועסים וכואבים ועצוב לי לראות את הקשיים. אבל בסופו של דבר אנחנו עוד לא רפובליקת בננות. בית שמש עיר כתומה-אדומה עם נתוני תחלואה גבוהים ויש לטפל בזה".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות