שוטרים אוכפים סגר (צילומים: דוברות המשטרה)
(צילומים: דוברות המשטרה)

"גם סגר לילי יפגע בעסקים בבית שמש"

האם סגר לילי בעיר יהיה פשוט יותר מסגר מוחלט? לדברי ישראל מנדלסון, מחזיק תיק תעסוקה, מסחר ותעשייה בעירייה, זו עדיין תהיה מכה קשה

פורסם בתאריך: 8.9.20 06:36

"סגר בבית שמש יפגע בעיר חד משמעית", כך אומר בשיחה עם "כל העיר בית שמש", ישראל מנדלסון, חבר מועצת עיריית בית שמש (טב) ומחזיק תיק תעסוקה מסחר ותעשייה.

כשעננת הסגר מרחפת על העיר בית שמש בפעם השלישית, והתנגדות גורפת נשמעת מראש העיר עליזה בלוך, גם בקרב חברי המועצה ישנה התנגדות לתכנון הסגר בעיר.

"סגר לילי זה גם בעייתי", מוסיף מנדלסון, "עצם העובדה שמתכוונים לבטל את המסגרות הלימודיות זה אומר שהרבה תושבים בעלי משפחות לא ילכו לעבודה, ושוב ישנה פגיעה כלכלית. כך שהסגר הנקודתי הזה כבר לא משנה, זה דומה לסגר רגיל, כי בעל משפחה שצריך לצאת לעבודה – מי ישמור לו על הילדים? לכן, הפתרון הזה של סגר אינו פתרון נכון. החינוך והעסקים באים אחד על חשבון השני, וילדים בכיתה ב' שלא ילכו לבית ספר – זה להשבית את העבודה והמשק ועוד לפני החגים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


מנדלסון מתייחס לסוגיית משבר האמון בין התושבים לממשלה, בעיקר במידה ויוחלט על סגר נוסף בבית שמש. "הציבור לא יוכל לעמוד במהלך כזה", הוא אומר, "זה ייצור סדק ומשבר נוסף באמון בין התושבים לממשלה. מנסים להימנע מסגר כללי, אבל אני מאמין שזה בסוף יקרה, ואז בכלל יהיה קשה להשיג את אמון הציבור מכיוון שעכשיו מתוכנן סגר על שתי שכונות בעיר, ואם בסוף לא ימנעו מסגר בכל הארץ ייווצר מצב שבבית שמש יהיו תוך חצי שנה ארבע פעמים סגר, וזה לאחר שחזרו לספסל הלימודים והתחילו איזושהי שגרה והעסקים משתקמים".


חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)

חבר המועצה ישראל מנדלסון (צילום: רווח הפקות)


מנדלסון מדגיש כי למרות נתוני התחלואה המדווחים, העיר לדבריו נמצאת במצב סביר, ולכן אין סיבה לנקוט בצעדים דרסטיים: "התחלואה בעיר עלתה בעקבות זה שהישיבות נכנסו ללימודים בקפסולות ולמרות זאת היתה הדבקה בישיבה אחת גדולה. אם מנטרלים את האירוע הזה, העיר נמצאת במצב סביר. גם סגר לילי יפגע בעסקים בבית שמש, וזה יהיה מאוד קשה, במיוחד כשאנחנו יודעים שיש תכנון באופק לסגר כללי. לכן, אנחנו מתנגדים למהלך הזה שיעשה כאוס. אני חושב שהפתרון צריך להיות כללי – אם אין ברירה לסגור את כל המדינה לשבועיים, ולהיערך שוב בצורה נכונה ולעשות סדר. אבל לסגור כל פעם ערים ושכונות מסוימות זה לא ועובד, ולא פותר את הבעיה".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות