בית כנסת (צילום: גיל מגן-כהן)
בית כנסת (צילום: גיל מגן-כהן)

מעלים הילוך לקראת החגים: ההיערכות של העירייה והגבאים בבתי הכנסת בעיר

עידן הקורונה ייצור כמובן אתגרים גם בתפילות במהלך החגים. בלוך ושטרית דנו השבוע בנושא יחד עם צוות הגבאים בבתי הכנסת בבית שמש

פורסם בתאריך: 4.9.20 07:46

ההיערכות לתפילות החגים ועשרת ימי תשובה בבית שמש מעלה הילוך. השבוע ערכו ראש העיר עליזה בלוך וסגן ומ"מ ראש העיר משה שטרית ישיבה עם חלק מגבאי בתי הכנסת בעיר וכן בהשתתפות גורמי עירייה נוספים וחברי מועצה.

על הפרק נדון: עיריית בית שמש פנתה לציבור הגבאים וביקשה ליצור שיתוף פעולה בין העירייה לכלל הגבאים וזאת כדי לאפשר קיום תפילות הימים הנוראים בהתאם להנחיות משרד הבריאות בעידן הקורונה. חלק מגבאי בתי הכנסת הגיעו לבניין העירייה, והחלק האחר עלה באמצעות הזום וזאת בשל מגבלות ההתכנסות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


יוסי גמליאל, מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעירייה, מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ההיערכות לתפילות החגים והסליחות בבתי הכנסת בעיר בעידן הקורונה. "התקיים כנס לגבאי בתי הכנסת, ובו הם העלו את הצרכים לתפילות בבתי הכנסת על מנת להמשיך לשמור על ההנחיות והכללים", מציין גמליאל. "לפי מה שאני יודע רוב בתי הכנסת צריכים סיוע בהצללה ובכיסאות, אלו רוב הבקשות, ומכיוון שבית שמש עיר צהובה מבחינת משרד הבריאות, אז מניין המתפללים בבתי הכנסת עלה ל-40 אחוזי תפוסה".


יוסי גמליאל, מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעיריית בית שמש (צילום: פרטי)

יוסי גמליאל, מנהל מחלקת הנוער ורכז הפרויקטים לחגים בעיריית בית שמש (צילום: פרטי)


"רעיון נוסף שעלה – לערוך שני מניינים בבית כנסת אחד", מוסיף גמליאל. "אבל גם הנשים רוצות להתפלל ומגיעות לתפילות – ולכן לא מדובר בפתרון מושלם. לכן, אנחנו בעצם אנחנו מנסים לראות כיצד אפשר לתת מענה ראוי. אנחנו אוספים את הצרכים מכל הגבאים, ואני מעניק להם ייעוץ מה ניתן לעשות. כל זה בשיתוף פעולה של המועצה הדתית והעירייה".

גמליאל מתייחס גם למועדי החגים והתפילות: "לפי התכנון שלנו, עד סוף השבוע הנוכחי נסיים לאסוף את הצרכים, ובשבוע הבא נדע את כל הפרטים ונוכל לתכנן מול הגבאים את המהלך. כרגע, לפי התכנית יש בהזמנה הצללות וסככות".

"אנחנו פועלים לפי תקציב שניתן", מסכם גמליאל. "יש בסביבות 80 בתי כנסת בבית שמש, ואנחנו משתדלים לתת עזרה ומענה לפי הכללים. לא יהיה 100 אחוז פתרון, אך תהיה תמיכה ככל האפשר".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות