בית כנסת (צילום: גיל מגן-כהן)
בית כנסת (צילום: גיל מגן-כהן)

בבתי הכנסת הספרדים בעיר החלו הסליחות: מהי המתכונת בעידן הקורונה?

"מחלקים את אמירת הסליחות לכמה מניינים שונים. כל תפילה נערכת בין 30 ל-40 דקות מקסימום", מספר לבר מועצת העירייה יגאל חדד

פורסם בתאריך: 28.8.20 08:21

סליחות בצל הקורונה: החל מ-א' אלול, יום שישי שעבר, החלה בזרם הספרדי ברחבי הארץ ובבית שמש אמירת הסליחות לקראת ראש השנה ויום כיפור, כך במגוון בתי הכנסת של הזרם הספרדי בעיר. בשל הנחיות הממשלה וההגבלות על מספר המתפללים במטרה למנוע את התפשטות נגיף הקורונה – השנה אמירת הסליחות נעשית בצורת שונה בבתי הכנסת השונים בעיר.

חבר מועצת העירייה יגאל חדד (ש"ס), מספר בשיחה עם "כל העיר בית שמש" על ההיערכות לאמירת הסליחות, והציפייה לגיבוש מתווה בנושא על ידי הממשלה בקרוב: "לפי מה שאני רואה בשטח בימים האחרונים, כרגע מחלקים את אמירת הסליחות לכמה מניינים, קבוצות וחללים שונים כל תפילה נערכת בין 30 ל-40 דקות מקסימום, כך שיש פחות בעיתיות בתקופה זו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


"הבעיה שלנו זה מבחינת עשרת ימי תשובה החל מ-א' תשרי עד י' תשרי", אומר חדד. "מראש השנה ועד כיפור, כאשר בתקופה הזו ישנם יותר מתפללים ואמירת הסליחות תהיה יותר עמוסה. במידה ונפעל באותה מתכונת זה יהיה בעייתי יותר, מכיוון שהרבה מתפללים רגילים להתפלל במקום מסוים, וגם מבחינת תקיעת השופר וכו'. אי אפשר להשוות את התקופה הזו לשנה שעברה שבה נערכה אמירת סליחות במתכונת של 300 איש במקומות מסוימים".


חבר מועצת העירייה יגאל חדד (צילום: אלבום פרטי)

חבר מועצת העירייה יגאל חדד (צילום: אלבום פרטי)


חדד, מתייחס גם לחששות ולציפייה לקבלת מתווה מסודר בנושא: "יש כל הזמן חששות בצל הקורונה, בלי שום קשר לתקופת אמירת הסליחות. אני רואה בשטח שיש הקפדה על מרחק, עטיית מסכות ומניעת התקהלות. להבנתי, בימים הקרובים עומד להתגבש מתווה מסודר על ידי הממשלה ופרופ' רוני גמזו בנוגע לנושא תפילות בחודש הקרוב בתקופת החגים – אני מקווה שההחלטות יתקבלו במהרה, ושבאמת נצליח לקיים את אמירת הסליחות ותפילות החגים במתכונת המתאימה והטובה ביותר".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות