חצר משחקים בגן ילדים (צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)
(צילום אילוסטרציה: זאב שטרן)

יו"ר ועד הורי הגנים בבית שמש: "אין שום היגיון להכניס את גני הילדים לסגר"

דודו עמר, יו"ר ועד הורי הגנים בבית שמש, מעלה ביקורת על הסגר הצפוי בגני הילדים ומתאר את הקושי הכלכלי של ההורים

פורסם בתאריך: 17.9.20 07:53

כידוע, מסגרות החינוך בבתי הספר ובגני הילדים בבית שמש יהיו סגורות למשך כ-3 שבועות, זאת במסגרת ההגבלות שהטיל קבינט הקורונה.

דודו עמר, יו"ר ועד הורי הגנים בבית שמש, מתייחס בשיחה עם "כל העיר בית שמש" להגבלות שהוטלו ובין היתר גם לפגיעה הכלכלית בהורים כתוצאה מכך. "המדינה צריכה לתת מענה ופתרון לסוגיית גני הילדים", אומר עמר, "לא ייתכן שגני הילדים יהיו בסגר, מכיוון שזו השלכה ישירה על ההורים העובדים שלא יכולים לצאת לעבודה בגלל שאין סידור לילדים. ברגע שמשאירים את המשק במצב יחסית רגיל לעבוד, וההורה לא בחל"ת, הוא צריך לצאת לעבוד. אבל במידה ואין מסגרות לילדים, נכפה פשוט על ההורים להיות בסגר כפוי כי אין גני ילדים".

"הטענות שנשמעו להשאיר את הילדים אצל הסבא והסבתא לא מקובלות בכלל", מוסיף עמר. "הם נמצאים לרוב בקבוצת סיכון, וזה לא פתרון. מלבד היותי חבר בהנהגת ההורים העירונית, אני גם חבר בהנהגת גני הילדים הארצית, ואנחנו ממש פועלים לאחרונה לגבש מתווה חדש שקשור לסגר בגני הילדים על מנת למנוע אותו בשבועות הקרובים. הציעו מתווה של למידה דרך הזום לילדים, אבל זה לא אפקטיבי ואנחנו נגד זה, אין בזה עניין".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


עמר, מתייחס לנתוני התחלואה בגני הילדים, שלטענתו לא הוכחו כגורם מדבק בקרב האוכלוסייה: "אין שום היגיון להכניס את גני הילדים לסגר, ומניסיון העבר התחלואה בגני הילדים נמוכה מאוד והם לא גורם מדבק באופן גורף. כיום רוב הגנים שנכנסו לבידוד זה כתוצאה מסייעות וגורמים חיצוניים שנדבקו – בודדים המקרים שילד בגן הילדים הדביק את שאר ילדי הגן. ולכן, החשיבה של הסגר לא מקובלת עלינו".


דודו עמר (צילום: בתאל ועקנין)

דודו עמר (צילום: בתאל ועקנין)


עמר מציין כי הנהגת ההורים של גני הילדים עושה כל שביכולתה למנוע את הסגר ולגבש מתווה מתאים: "קיבלתי המון פניות מהורים בעיר, עוד מהרגע שחשבו על המתווה בהתחלה לפני שהתקבלו ההחלטות, והורים אמרו לי שזו פשוט קריסה כלכלית – ברגע שהילדים בסגר, גם ההורים יחד איתם נכנסים לסגר כפוי, ללא שום פיצוי, ככה שיש המון משפחות שהן פשוט על סף קריסה כלכלית".

"אנחנו נמצאים בהידברות מול משרד החינוך וקבינט הקורונה וזה מאבק עיקש מולם", ממשיך עמר, "המהלך הזה כבר לא תלוי ברמה העירונית. אני יודע שכל גורמי החינוך בעירייה נגד ביטול גני הילדים, וגם ראש העיר עליזה בלוך. בשורה התחתונה, אפשר למצוא פתרונות למצב הזה מלבד סגר. למשל, הצענו קפסולות קבועות שלא משתנות בכלל, ובמידה וילד חולה הקפסולה נכנסת לבידוד ולא כל הגן. אבל כרגע אנחנו לא יודעים מתי תהיה תשובה, ויש סימן שאלה מה יקרה לאחר ראש השנה, נקווה שלא תהיה סחבת בנושא".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות