(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
פתיחת שנת הלימודים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

שנת הלימודים נפתחת בבית שמש: 43 אלף תלמידים ותלמידות חוזרים למסגרות

ראש העיר עליזה בלוך על המצב הקיים במערכת החינוך העירונית: "שנת הלימודים תשפ"א מאופיינת בעמימות"

פורסם בתאריך: 1.9.20 06:46

הבוקר, יום שלישי, 1.9.20, תיפתח שנת הלימודים תשפ"א – כאשר לפי נתוני מינהל החינוך בעיריית בית שמש השנה ילמדו במערכת החינוך בעיר, בכלל המגזרים; ממלכתי, ממלכתי- דתי, וחרדי – 43,127 תלמידות ותלמידים בכל שכבות הגיל.

נתוני מינהל החינוך העירוני שהתקבלו במערכת "כל העיר בית שמש" מראים כי בשנת הלימודים הקרובה כ-2,985 תלמידי כיתות א' יתרגשו להתחיל בפעם הראשונה את שנת הלימודים ב-242 בתי הספר היסודיים בעיר. בנוסף לבתי הספר היסודיים יפעלו השנה בעיר 465 גני ילדים, ו-181 בתי ספר על יסודיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, נערכה בשבוע שעבר ועדת חינוך בראשותה של ראש העיר עליזה בלוך, ובנוכחות גורמים נוספים בעירייה כגון: מ"מ סגן ראש העיר משה שטרית, המשנה לראש העיר הרב ישראל סילבסטין , מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב, ראש מנהל חינוך קובי עמר, מנהלי המחלקות במנהל החינוך, וחברי מועצה נוספים וכן יו"ר הנהגת ההורים העירונית שי כהן ומנהלי ומנהלות הפסגה העירונית.

ראש העיר בלוך התייחסה בוועדה לאתגרים ולעמימות בשנה החדשה, בצל משבר הקורונה, ואמרה כי "שנת הלימודים תשפ"א מאופיינת בעמימות כפולה – פדגוגית וטכנית. בכל שנה יש לנו אתגרים רבים, והשנה מאתגרת יותר מכל שנה רגילה, וכמובן האתגרים שיש כל שנה לא נמנעו מאיתנו בשנה זו".


ראש העיר בית שמש, ד"ר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)

ראש העיר עליזה בלוך (צילום: גיל כהן-מגן)


בנוסף, ציינה בלוך בדבריה את המטרות החשובות עבורה לקראת שנת הלימודים שבפתח, בדגש על למידה עצמאית. "אני רוצה להדגיש את חידוש הפסגה", ציינה בלוך. "הפסגה היא בית לאנשי החינוך שלנו בעיר, ולפסגה המורים באים להעשיר את היכולות הפדגוגיות והמקצועיות שלהם. אני מבקשת להדגיש את החינוך לאחריות. כאשר, חינוך לאחריות הוא מטרה אסטרטגית ככלל ובייחוד לקראת שנת הלימודים הקרובה. החינוך לאחריות חוצה את כל הפעילות שלנו. חובה עלינו לראות תחת תפיסת החינוך לאחריות מי הילד והילדה שבפנינו, האם הילד רגיש לסביבה, רגיש למרחב הציבורי, רגיש לאחר ששונה ממנו. אני מבקשת להדגיש כי אני אמדוד את בתי ספר לפי היכולת שלהם לחנך לאחריות. טיפוח המרחב , טיפוח הקשר עם האחר".

"עוד אדגיש יעד נוסף שחשוב לי לקדם בשנה הקרובה את הלומד העצמאי", הוסיפה בלוך בדבריה. "אני מבקשת לייצר פדגוגיה של למידת חקר עצמאית, למידה תהליכית שבסופה נוכל להציג תוצרים. אדגיש כי אני שמחה על האילוץ של הקורונה לייצר עבורנו מנופים להצלחה".

לסיכום, בלוך מתייחסת גם לחידושים בנושא החינוך בעיר, ולפתיחת מוסדות נוספים בשנת הלימודים הקרובה. "אנחנו פותחים בית ספר ממ"ד אזורי ברוח אנתרופוסופי "גשר", וכבר כעת אנחנו יודעים לומר שמדובר בפנינה שהולכת ומתפתחת. בנוסף, אנחנו פותחים שנה במכינה קדם צבאית דתית לאומית "ידידיה" עם 60 חניכים במחזור הראשון. אסכם ואומר כי השנה יפתחו 63 כיתות חדשות, וזה מרגש. כמובן שמעל לכל חובה עלינו לזכור ולהזכיר את ההקפדה על נהלי משרד הבריאות – שנה טובה ומוצלחת לכולנו".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות