לימודים בימי קורונה, בית ספר קשת בירושלים (צילום: אמיל סלמן)
לימודים בימי קורונה (צילום: אמיל סלמן)

המתווה הסופי: כך תיפתח שנת הלימודים בגנים ובבתי הספר בבית שמש

ריחוק, קפסולות, למידה מהבית, ליווי של הורה יחיד לכיתה א, וגם המתנה של הורים מחוץ לגן במצבי הסתגלות. כל הפרטים על מתווה פתיחת שנת הלימודים בבית שמש

פורסם בתאריך: 26.8.20 07:42

כך תראה פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית שמש: ריחוק חברתי, למידה בקפסולות, למידה מרחוק – זאת לפי המתווה הסופי והאיגרת שפורסמה השבוע, ביום ראשון, 23.8, על ידי מינהל החינוך ובשיתוף הנהגת ההורים העירונית בעיר.

לפי המתווה וההנחיות המוזכרות בו – בעיר בית שמש המכילה מסגרות מכל המגזרים תיפתח שנת הלימודים בכמה תאריכים שונים. כידוע, במגזר החרדי מסגרות החינוך כבר החלו לפעול בשבוע שעבר, ראש חודש אלול. היום, רביעי, 26.8, יחזרו ללמוד בנות הסמינרים במגזר החרדי – בתי הספר העל יסודיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון


במסגרות החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, שאר בתי הספר היסודיים וגני הילדים גם במגזר החרדי, יפתחו את שנת הלימודים כמו בכל רחבי הארץ, בשבוע הבא, יום שלישי, 1.9. כמובן יש לקחת בחשבון שינויים אפשריים בצל הקורונה, ובמתווה שפורסם צוין כי "הלימודים במוסדות החינוך והפעילויות החינוכיות יתקיימו בהתאם להנחיות משרד החינוך".

פורסמו אף עקרונות הפעלת מערכת החינוך שתפעל תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בדגש על מסכות, ריחוק חברתי של שני מטר בקרב מורים ותלמידים בהפסקות ובזמן השיעורים, בחללים המשותפים ובלמידה חוץ בית ספרית.

אילו מסגרות ימשיכו בשגרה המוכרת ויפעלו במתכונת הרגילה? לפי המתווה, בגני בילדים, כיתות א-ב ,ובמסגרות חינוך מיוחד, ובמסגרות לילדים ולנוער בסיכון – הלימודים יתקיימו כבשגרה. ובכל יתר הכיתות הלימודים יתקיימו במתווה המשלב למידה מהבית. החל מכיתה ג' יפוצלו הכיתות לקבוצות למידה של עד 18 תלמידים.

ומה בנוגע לימי ההסתגלות בגני הילדים ובכיתות א'? בשל החשש מהדבקה תהיה הקפדה על צמצום כניסת גורמים חיצוניים למתחם בתי הספר, כולל הורים.

על מנת להקל על קליטתם של התלמידים בשלבי מעבר למסגרות חדשות בימים הראשונים הוחלט על ההנחיות הבאות: בכיתות א' תהיה הגעה לקבלת פנים חגיגית בקבוצות של עד 10 תלמידים כשהם מלווים על ידי הורה אחד, במתחמים שונים ברחבי בית הספר.

בגני הילדים עד גיל 3 הילדים יגיעו בימים הראשונים לגן בקבוצות קטנות 6-5 תלמידים בקבוצה, על פי לוח זמנים שיפורסם על ידי הגננת. ההורים ימתינו לילדים מחוץ לגן.

בגני הילדים לגילי 5-4 הוחלט על פעילות רגילה החל מהיום הראשון לשנת הלימודים – למעט מקרים של ילדים עם קשיי הסתגלות – יבוצע תיאום פרטני מול ההורים.

לפי הפרסום באיגרת בהנהגת ההורים העירונית ומינהל החינוך "נקדם נא כולנו את פני שנת הלימודים הקרובה בשמחה, באהבה, בנועם, באחווה, ובאחריות ובשותפות גדולה .תודתנו לכל העוסקים במלאכה לילות כימים בהכנתה של שנת הלימודים. עובדי העירייה, מנהלי המוסדות וצוותיהם, למפקחי משרד החינוך".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות