עיריית בית שמש, פאנלים סולארים על גג מבנה ציבור (צילומים: s.t, סולארפאוור)
עיריית בית שמש, פאנלים סולארים על גג מבנה ציבור (צילומים: s.t, סולארפאוור)

עיר ירוקה: עיריית בית שמש מצטרפת לפרויקט האנרגיה הסולארית של משרד האנרגיה

העירייה ביקשה להקים פאנלים סולאריים על 34 מבני ציבור בשטח כולל של כ-29,000 מ"ר ובהספק של 3.5 מגה וואט חשמל ירוק. המטרה - חיסכון בהוצאות החשמל והגברת ההתייעלות באנרגיה

פורסם בתאריך: 30.5.20 17:23

עיריית בית שמש הגישה בקשה להצטרף לפרויקט האנרגיה הסולארית הגדול בישראל. העירייה מציעה להקים פאנלים סולאריים על גגות של 34 מבני ציבור בעיר בשטח כולל של כ-28,690 מ"ר ובהספק של 3.5 מגה וואט חשמל "ירוק" לשנה. ההצעה של עיריית בית שמש היא הגדולה ביותר מבין 141 רשויות מקומיות שביקשו להשתתף בפרויקט.

גורמים במשרד האנרגיה מוסרים כי "משרד האנרגיה, מפעל הפיס והשלטון המקומי, השיקו תכנית להאצת הטמעת אנרגיה סולארית ברשויות המקומיות. בהתאם לתכנית, הקים מפעל הפיס קרן תמיכה המעניקה לרשויות מקומיות הלוואות בריבית נמוכה במיוחד, עבור התקנת מערכות ייצור אנרגיה סולארית על גגות מבני ציבור, אשר תוחזר במשך כ-7 שנים. מערכות אלה ייצרו עבור הרשויות המקומיות אנרגיה ירוקה, חיסכון בהוצאות החשמל וכן יגבירו את ההתייעלות באנרגיה".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


הפרויקט כולל סך של 1,240 מבנים ברחבי שעליהם יוקמו פאנלים סולארים. במשרד האנרגיה מציינים כי "בסך הכל מדובר על כמיליון מ"ר שיוקצו לייצור אנרגיה סולארית, שעל פי ההערכות צפויות להפיק כ-116 מגה ואט חשמל "ירוק" לשנה".

יצוין כי קרן ההלוואות של מפעל הפיס תומכת בפרויקט בהיקף של כחצי מיליארד שקלים.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "פרויקט זה הינו חלק מהתוכנית הלאומית להגדלת ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת, וכן הגדלת מספר המבנים מאופסי האנרגיה. הפרויקט יתרום להאצת משק האנרגיה ולהגדלת משרות חדשות בתחום. כמו כן, לצורך מתן סיוע במימוש התמיכה והאצת ההתקנות בשטח לרשויות המקומיות שהגישו בקשות לקרן, הקים המשרד מיזמים משותפים עם העמותות 'מרכז השל לקיימות' ו'יוזמת האנרגיה הטובה', במסגרתם יינתנו הדרכות וכן סיוע פרטני לרשויות, לשם ביצוע הפרויקט".


יובל שטייניץ (צילום: משרד האנרגיה)


יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "ההוכחה הטובה ביותר לנחיצות הקמת קרן התמיכה של מפעל הפיס היא ההיענות המדהימה של הרשויות המקומיות וכמות הבקשות שקיבלנו להשתתפות בפרויקט. הקרן שהקים מפעל הפיס מסתמנת כאחד הפרויקטים המשמעותיים ביותר שנעשו בישראל בתחום האנרגיות המתחדשות ואנחנו גאים להוביל אותה יחד עם שותפינו במרכז השלטון המקומי ובמשרד האנרגיה. הקרן תסייע לרשויות המקומיות להתקדם צעד נוסף לעבר שימוש באנרגיה ירוקה, מה שייטיב הן עם הסביבה והן עם הרשויות עצמן שייהנו מההכנסות (בתום תקופת ההלוואה) ויוכלו לחסוך משמעותית בהוצאות החשמל".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בבית שמש? 

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר בית שמש" באייפון 

 

 

 

 


תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות