(צילום: עמית שאבי)
(צילום: עמית שאבי)

מרגש: המפגש בין המורה שהתמוטטה לתלמידים שהצילו את חייה

מפגש מרגש בין תלמידי ביה''ס ברנקו וייס בית שמש לבין המורה שהתמוטטה ואת חייה הצילו, נערך היום רביעי ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי הדסה עין כרם

פורסם בתאריך: 18.12.19 09:44

מפגש מרגש בין שלושת תלמידי כיתה יא' ביה"ס ברנקו וייס בית שמש: ניר בוזגלו, אביעד איטח ואליה כהן וכן המורה שרון חיים, לבין המחנכת חן דנצינגר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כזכור, אתמול, יום ג' התמוטטה דנצינגר עקב דום לב בקמפוס בית הספר ואיבדה דופק ונשימה. התלמידים יחד עם המורה שרון חיים חשו לעזרתה והחלו בפעילות החייאה עד להגעתם של צוותי איחוד הצלה ומד"א, שהמשיכו בפעולות החייאה ופינו אותה להדסה.

ד״ר גבי אלבז גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה אמרה לתלמידים הנרגשים: ״אתם הצלתם את המורה שלכם ממוות. פשוט כך. כשהגעתם היא הייתה מתה. בזכות הפעולה המהירה והנחישות שלכם מנעתם אסון גדול וכעת נמשיך לבדוק את חן ביסודיות ולטפל בה כאן במערך הלב, כדי למנוע את הסיכוי שיקרו לה מקרים דומים שמסכנים את חייה״.

ד״ר אלבז גרינר עדכנה כי מצבה של חן מוגדר כעת יציב, כאשר מומחים בקרדיולוגיה עוקבים 24 שעות ביממה אחר מצבה, ויערכו בדיקות מקיפות על מנת לקבוע המשך טיפול לבבי וליווי ומעקב אחר ההריון.

המורה חן דנצינגר, שהתרגשה עד כדי דמעות במפגש, ציינה: "לא חשבתי שאגיע למצב כזה שמסכן חיים והתלמידים הם שהצילו את חיי ואת חיי העובר בבטני. בלעדי התלמידים המתוקים האלה ושרון המורה הייתי במקום אחר. אין מילים שיתארו את הכרת התודה שלי על מה שהם עשו״. דנצינגר סיכמה ואיחלה לכולם "שניפגש רק בשמחות!".

המורה שרון חיים: ״מצאתי אותה במצב קריטי שוכבת על הריצפה והבנתי שצריך לבצע בה החייאה דחופה. ברגע שהסתובבתי הגיע פראמדיק של איחוד הצלה בשם יחיאל ויחד עשינו עיסויים והפעיל דפיברלטור. שמחתי לראות את חן במצב טוב ושהיא בידיים טובות ושהיא תצא מזה. היה היום לכולנו מפגש מרגש מאוד עם התלמידים".

מנהל ביה"ס ברנקו וייס בית שמש, יואב ח'גבי, שנכח במפגש ציין: "מדהים לשמוע באיזה קור רוח פעלו התלמידים ואיזו תושייה גילו. חייה של חן היו על חוט השערה. המעשה שלהם מוכיח את החשיבות של הידע שרכשו בביה"ס בתחום הצלת החיים ומדגיש את הצורך הקריטי בהקניית ידע מציל חיים לצד לימודי המקצועות השונים וחינוך לערכים. הידע שרכשו איפשר להם להתמודד נכון עם הסיטואציה המורכבת. כולנו גאים בהם!".

 

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות