פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

א' כסלו, תש"ף, 29.11.2019: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, ב' כסלו, תש"ף, 30.11.2019, פרשת תולדות

פורסם בתאריך: 29.11.19 11:55

כניסת השבת: 16:16

יציאת השבת: 17:15

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

פרשת תולדות

יוכי רפפורט, מנכ"לית ארגון נשות הכותל, מסבירה על פרשת השבוע – פרשת תולדות – ואומרת: "בעולם העתיק, וכך גם בתנ"ך נהגו לקרוא למקומות על שם אירועים. ריב עתיק יומין מתקיים בין מקדוניה ליוון על פשר השם 'מקדוניה' – יוון טוענת שאלכסנדר מוקדון מעולם לא גר באזור מקדוניה של היום ודורשת בעלות על האיש ועל שמו".

"בפרשת השבוע – פרשת תולדות – מדברים הרבה על חפירת בארות על ידי יצחק", ממשיכה ומציינת רפפורט, "לכל באר שם אחר: "וַיַּחְפְּרוּ עַבְדֵי-יִצְחָק… וַיָּרִיבוּ רֹעֵי גְרָר… וַיַּחְפְּרוּ בְּאֵר אַחֶרֶת, וַיָּרִיבוּ גַּם-עָלֶיהָ; וַיִּקְרָא שְׁמָהּ, שִׂטְנָה" (בראשית כ"ו, יט-כא). הבאר נקראה על שם הריב המתמשך בין רועי יצחק לרועי גרר. מה נורא זה לשאת שם שמזכיר לנו תמיד את השלילה".


יוכי רפפורט, מנכ"לית ארגון נשות הכותל (צילום: הילה שילוני)

יוכי רפפורט, מנכ"לית ארגון נשות הכותל (צילום: הילה שילוני)


עוד מוסיפה רפפורט: "כמו שבבני אדם דבקים כינויים בעקבות אירועים שעברו, דברים שעושים וכו', כך גם למקומות. לכותל המערבי הענקנו את הכינוי כותל הדמעות, על שם ים הדמעות שיהודים ויהודיות שפכו שם לאורך הדורות. כינוי, שם חיבה הוא דבר שמשתנה לפי מאורעות שונים. ביכולתנו להחליט אם לכותל יקראו "קיר האהבה" או "קיר המחלוקת". למעשים שלנו השפעה רבה על התגלגלות העניינים בכלל".

"חובה עלינו", מסכמת רפפורט, "לעשות כל שביכולתנו להשאיר את החיובי בכל הקשור לכותל, ולא את השלילי. להושיט יד לשלום, לאהבה ולאחדות ולא לפילוג ולמחלוקת".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות