השריפה בסמוך לכפר אוריה (צילומים: כבאות והצלה)
שריפה בסמוך לכפר אוריה בחודש מאי האחרון (צילומים: כבאות והצלה)

בשעה זאת – שריפת חורש משתוללת בסמוך לכפר אוריה

לאחר שהתקבל דיווח על עשן כבד מאזור כפר אוריה. כוחות כיבוי גדולים, הכוללים גם את טייסת הכבאות 'אלעד', פועלים בשעה זאת כדי למנוע את התפשטות האש

פורסם בתאריך: 18.5.20 16:19

צוותי כבאות והצלה רבים פועלים בשעה זאת בסמוך לכפר אוריה בשל שריפת חורש שמשתוללת באזור החורש הסמוך.

מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "במוקד 102 של הכאבות התקבלו מספר דיווחים על עשן כבד מאזור כפר אוריה. כוחות כיבוי רבים מתחנת בית שמש הוקפצו למקום. כמו כן, הוקפצה טייסת הכבאות 'אלעד'".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בכבאות מציינים כי "בשלב זה אין סכנה ליישוב כפר אוריה. לוחמי האש פועלים בשטח ומרכזים מאמץ כדי לבלום את התפשטות האש. הכוחות נעזרים בטייסת הכיבוי האווירית 'אלעד' מסייעת ללוחמי האש בעזרת הטלות ישירות על חזית האש".

מזג האוויר הקיצוני והשרב הכבד באזור בית שמש ובמושבי מטה יהודה צפוי להימשך לכל הפחות עד ליום שישי הקרוב – כאשר הטמפרטורות יהיו סביב 40 מעלות חום ועומס החום יהיה כבד מאוד. לאור תנאי מזג האוויר הקיצוניים, ולאחר אירועי השריפות השונים בסופ"ש, בהן גם השריפה ביער הנשיא הסמוך לבית שמש ובסמוך למושב צלפון במטה יהודה, החליט נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי להוציא צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים בכל הארץ בהם קיימת סכנת התפשטות אש וסיכון חיי אדם ורכוש.

בין השטחים הפתוחים בבית שמש ובאזור מטה יהודה – יער הנשיא, יער צרעה, פארק בריטניה, שטחים נרחבים בעמק האלה והפארקים השונים בתוך העיר בית שמש ומושבי מטה יהודה.

בכאבות והצלה בית שמש מסבירים כי "ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב בה הוצגו נתוני מזג האוויר החריג בימים הקרובים המאופיינים בעומס חום כבד, רוחות מזרחיות ולחות נמוכה המעודדים היווצרות שריפות והתפשטותן. העונש על הפרת הצו הוא עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 שקלים".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות