כולל לאברכים (צילום אילוסטרציה: Birkatizhak - מתוך ויקיפדיה)
כולל לאברכים (צילום אילוסטרציה: Birkatizhak - מתוך ויקיפדיה)

החזרה ללימודים של האברכים בכוללים – לא בשכונות האדומות בבית שמש

משרד החינוך ומשרד הבריאות סיכמו על מתווה חזרה ללימודים של הכוללים, אולם כחלק מהתנאים המוצבים לפתיחה מחדש - חל איסור על פתיחת מוסדות בשכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב' שהוגדרו כאדומות ואשר הוטל עליהן סגר. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 14.5.20 07:52

בימים הקרובים צפויים לחזור לפעילות הכוללים החרדים לאברכים, כך הוחלט על ידי משרד הבריאות ומשרד החינוך. יחד עם זאת, על פתיחת הכוללים הוטלו מגבלות שונות זאת כחלק מהמלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה, כאשר המגבלה החמורה מכל הוטלה על אזורים בבית שמש אשר בהן חל עדיין האיסור לפתוח את הכוללים.

"האישור לחזור ללימודים בכוללים אינו כולל אזורים שהוגדרו אדומים בעבר ושהוטלו עליהם הגבלות תנועה", נכתב בהודעה שנשלחה ממשרדי החינוך והבריאות". לפיכך לא יחלו ללמוד בשלב זה בכוללי אברכים בשכונות נחלה ומנוחה ורמת בית שמש ב'".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


כידוע, כמו כל מערכת החינוך, גם הכוללים נסגרו לפני כחודש וחצי, זאת במסגרת המלחמה בהתפשטות הקורונה. כעת, לאחר שמערכת החינוך חוזרת אט-אט לשגרת לימודים בצל מגבלות הקורונה, ניתן האישור לפתוח מחדש גם את הכוללים.

יחד עם זאת, במשרד החינוך ובמשרד הבריאות מדגישים כי פתיחת הכוללים מותנית בשמירה על ההנחיות ועל המגבלות שהוטלו, בהם, הלימודים יתקיימו בקבוצות קטנות של עד 15 איש בלבד; ישנה חובת מרחק של 2 מטר בין אדם לאדם; חובת עטיית מסכת פה ואף; ימונה אחראי לכללי היגיינה קפדניים במקום; הכניסת לכולל מתונית בהצהרת בריאות ובדיקת חום; איסור הגעה למי שבא במגע עם חולה או לבעלי תסמינים כלשהם; לא יותר שימוש במגבות בד אלא בנייר בלבד; לא יחולקו שתייה חמה וקרה, אלא על כל אחד להביא עמו שתייה מהבית.

לאור המגבלות השונות שהוטלו כתנאי לפתיחת הכוללים, נראה כי מרבית העבודה תהיה על כתפי משטרת בית שמש, שתצטרך למצוא את הדרך לאכוף את המגבלות החמורות הללו ולמנוע התקהלויות ועימותים עם האברכים.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות