מדורת ל"ג בעומר, משאית שמחה בבית שמש (צילומים: אמיל סלמן, א.נ)
מדורת ל"ג בעומר, משאית שמחה בבית שמש (צילומים: אמיל סלמן, א.נ)

ל"ג בעומר בבית שמש: משאיות שמחה בשכונות וקמפיין ייחודי הקורא לתושבים להישאר בבית

לאור האיסור להדליק מדורות בל"ג בעומר - בעיריית בית שמש ובמשרד לביטחון פנים יצאו בקמפיין ייחודי לקהילת העיר - הישארו בבתים והדליקו נר לכבוד רבי שמעון בר יוחאי; בנוסף, ביום שני בין השעות 24:00-20:00 וביום שלישי בין השעות 18:00-10:00 יסתובבו 7 משאיות שמחה ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 10.5.20 07:39

ל"ג בעומר 2020, בדיוק כמו החגים שקדמו לו – פורים, פסח ויום העצמאות – ייזכר תמיד בשל החגיגות שנערכות בצל המלחמה בהתפשטות הקורונה. אמנם בל"ג בעומר לא יוטל סגר על תושבי בית שמש (ובכלל), אבל חל איסור מוחלט להדליק מדורות וההנחיות על שמירת מרחק ועל היגיינה עדיין שרירות וקיימות.

ובכל זאת, בעיריית בית שמש החליטו שלא לוותר על חגיגות למרות כל המגבלות. בערב ל"ג בעומר (יום שני, 11.5) בין השעות 24:00-20:00 וביום החג עצמו (שלישי, 12.5) בין השעות 18:00-10:00 יסתובב ברחבי העיר 7 משאיות שמחה – שלוש משאיות שיוקדשו לתושבי העיר החרדים ועוד 4 משאיות לכלל תושבי העיר.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


אבל עוד קודם לפירוט החגיגות – יש להדגיש כי עיריית בית שמש ביחד עם הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון פנים יצאו בקמפיין הסברה ייחודי בקריאה לקהילת העיר בית שמש להישאר בבתים בל"ג בעומר ולהישמע להנחיות. בנוסף, במסגרת הקמפיין ישנה קריאה לחולי קורונה מאומתים לצאת מהעיר ולהתפנות למלוניות, על מנת לעצור את מעגל ההדבקה.

ראש העיר עליזה בלוך מציינת כי "תושבי בית שמש מקפידים על הכללים ונשמעים להנחיות משרד הבריאות, יחד נעצור את מעגל ההדבקה. במקום המדורות החגיגיות, השנה בל"ג בעומר כולנו מדליקים נר לכבוד רבי שמעון בר יוחאי, נשארים בבית עם הילדים ושומרים על החיים. יחד נעבור את התקופה הזו, בית תצא ממנה מחוזקת".

חבר מועצת העירייה שלום אדרי (ליכוד), ממונה הרשות לביטחון קהילתי: "אנו מעודדים את קהילת העיר להישמע להוראות ולהציל חיים! הרשות לביטחון קהילתי פועלת במגוון תחומים בכדי לקדם את הנושא ולייצר עיר בריאה ובטוחה".

כאמור, כדי לסייע לתושבים לשמור על הכללים ולהישמע להם – בעירייה יוזמים חגיגות ל"ג בעומר בשכונות עם שורה של אירועים. בעירייה מבקשים מהתושבים שלא להתקהל בסמוך למשאיות השמחה אלא להישאר בבתים ולהינות מהחגיגה דרך המרפסות.

התוכנית האמנותית כוללת, כפי שצוין, שלוש משאיות שמחה לציבור החרדי. במשאית אחת יופיע בעל המנגן ר' דובלה פרידמן, בליווי הקלידן ר' יענקי צישינסקי והקלרינט ר' ישראל שרייבר; על משאית אחרת יופיע בעל המנגן ר' שמעון דוידוביץ, בליווי הקלידן ר' גרשי מינצברג והקלרינט ר' נתן אטינגר; ובמשאית השלישית יופיעו כוכב הזמר איציק אשל בליווי ייטב דאלי וילד הפלא בנימין אצרף.

בעירייה מציינים כי במקביל יסתובבו בכל רחבי השכונות גם 4 משאיות מקושטות עם מוזיקה מקפיצה מותאמת לעדות המזרח. כמו כן, יופיעו בעלי מנגנים בליווי תזמורת ב-20 מרפסות בנקודות שונות ברחבי העיר.

"בהשקעה גדולה ובעבודה מאומצת יחד עם כל השותפים, עיריית בית שמש שמחה לארגן לתושבים יום שכולו שמחה לכבוד הילולת רבי שמעון בר יוחאי", מתגאה ראש העיר בלוך. "דאגנו שכל השכונות יקבלו מענה ושנגיע לכולם כדי שכל תושב יוכל לקחת חלק בשמחה הגדולה. אני קוראת לתושבים לשמוח ולרקוד אך לעשות זאת במרפסות ובבתים ולהישמע להנחיות משרד הבריאות. בית שומרת על הכללים".

חבר מועצת העיר הרב חיים זמורה (דגל התורה) ממונה פנאי חרדי: "זכות גדולה היא עבורי להיות שותף להביא לתושבי העיר את 'שמחת ההילולא של התנא האלוקי רשב"י -יום בו נגלה אור התורה הבהיר, וכידוע דברי הגמרא בשבת 'כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק' בוודאי בעת הזאת כשהמגיפה הנוראה משתוללת בחוצות זכות גדולה לנצל את היום הקדוש "לג בעומר" לשמחה ותפילות שה' ישמע תפילתינו ונזכה ל'סוף וקץ לכל צרותינו ויבנה בית מקדשינו בזכות אדוננו בר יוחאי'".

חבר מועצת העיר הרב ישעיה ויסמן (אגודת ישראל) ממונה פעילות קהילתית: "למרות האתגרים והקשיים שאנו מתמודדים איתם בתקופה מורכבת זו, בעבודה קשה הצלחנו להפיק עבור התושבים יממה של שמחה, תופים ומחולות לכבוד התנא הקדוש רשב"י זיע"א. אני שמח שיש לנו את הזכות לשרת את הציבור וקורא לתושבים להישמע להנחיות ולקדש שם שמים".

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות