רמת בית שמש, עיריית בית שמש (צילומים: צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה, s.t)
בית שמש, עיריית בית שמש (צילומים: צביקי ולדמן-מתוך ויקיפדיה, s.t)

הסגר על רמת בית שמש ב' הוסר: מרבית חברי מועצת העירייה טוענים – "התעללות ממשלתית מיותרת"

מכתב מחאה זועם נשלח על ידי 11 מחברי מועצת עיריית בית שמש לשרי הבריאות והפנים. במכתב עוד נטען: "עשרות אלפי תושבים סובלים כבר 9 ימים ללא שום הצדקה"

פורסם בתאריך: 5.5.20 06:06

למעלה ממחצית מחברי מועצת עיריית בית שמש, בהם גם סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך וישראל סילברסטיין, חתמו אתמול (שני, 4.5) על מכתב מחאה כנגד ממשלת ישראל. במכתב, שמוען אל שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן תחת הכותרת "התעללות ממשלתית מיותרת בתושבי רמה ב' בבית שמש" מעלים חברי המועצה שלל טענות כנגד ממשלת ישראל.

"עשרות אלפי תושבים סובלים כבר 9 ימים ללא שום הצדקה, וכפי שיפורט בהמשך – זה הזמן להפסיק מיידית את הסגר", כתבו חברי המועצה והוסיפו: "אנו מבקשים בשם תושבי השכונה כי בפעם הבאה שיבוא להחלטתכם המשך/חידוש הסגר בבית שמש אל תצביעו בצורה אוטומטית מבלי להבין לעומת המשמעויות ואת הנתונים האמיתיים שמתחת לחתימה פשוטה אחת שלכם".


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


חברי מועצת העיר מעלים במכתב טענה כי "עצם הטלת הסגר לא יעילה ולא מקצועית". עוד הם טוענים: "ענישה קולקטיבית לשכונה שלמה כולל רחובות עם תחלואה אפסית".

עוד נטען כי "לא נעשתה עבודת הכנה, שום תוכנית עבודה, מצד כל גורם אחראי. לא נעשתה פעולת הסברה בהתאם לאופי תושבי השכונה. לא נעשו פעולות להורדת התחלואה בשכונה".

לסיכום, כך נכתב, "באם הממשלה חושבת שהסגר נחוץ תנהג בשקיפות, תציג נתונים, תכין תוכנית עבודה, תתן מענה לתושבים. רק לאחר מכן יהיה אפשר לבצע סגר ורק ברחובות הרלוונטיים".

למרות הדברים הנוקבים, יש לציין כי על פי נתוני משרד הבריאות, שפורסמו ב"כל העיר בית שמש", מאז חג הפסח מראים כי מספר חולי הקורונה בבית שמש זינק ב-130 אחוזים בתוך 18 ימים. מדובר בקצב הכפלה של אחת לשבועיים, שהוא גבוה ביחס לקצב ההכפלה הממוצע. לשם השוואה, יצוין כי שיעור העלייה במספר החולים בחדשים בערים ירושלים ובני ברק – שתי הערים שבהן מספר החולים הגבוה ביותר ועליהן אף הוטל סגר ממושך – נמוך משמעותית מאשר זה בבית שמש. בירושלים עומד שיעור העלייה על כ-75 אחוזים ואילו בבני ברק שיעור העלייה מאז פסח עומד על כ-55 אחוזים.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. אתי

    אם יש ספק למישהו שצריך להתחשב בחלק מאנשי רמה ב.טועה הם אלה מפירי חוק ופוגעים בשאר התושבים הנשמעים להנחיות. פשוט להוציא אותם בכלל בהשכונה.

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות