עיריית בית שמש (צילום: s.t)
עיריית בית שמש (צילום: s.t)

משבר הקורונה – נתוני האבטלה נחשפים: למעלה מ-25 אחוזים בבית שמש

מנתוני התעסוקה שפורסמו לאחרונה עולה כי העיר בית שמש היא אחת מבין הערים שבהן זינק שיעור האבטלה מעל לממוצע הארצי

פורסם בתאריך: 9.4.20 19:11

התפשטות נגיף הקורונה ממשיכה לפגוע קשות בכלכלת המדינה. מנתוני התעסוקה שפורסמו לאחרונה עולה כי העיר בית שמש היא אחת מבין הערים שבהן זינק שיעור האבטלה מעל לממוצע הארצי. לפי הנתונים בבית שמש ישנם למעלה מ-25 אחוזים דורשי עבודה שנמצאים במעגל האבטלה.

בין הערים הנוספות שבהן זינק שיעור האבטלה מעל לממוצע הארצי, העומד על כ-25 אחוזים, נמצאות גם העיר ירושלים, מודיעין עילית, בני ברק, רהט, אום אל פחם, לוד ובת ים.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש אונליין2"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


בערים עם ריכוזים חרדיים הבעיה נובעת ככל הנראה מהשבתת מערכת החינוך. כידוע, תושבות רבות בבית שמש עובדות כמורות וסייעות בבתי החינוך ברחבי העיר, כאשר חלקן הגדול אינן עובדות של משרד החינוך. מהנתונים של שירות התעסוקה עולה כי קרוב ל-15 אחוזים מדורשי דמי האבטלה החדשים בגין חל"ת או פיטורים, מגיעים מתחום ההוראה, החינוך וההדרכה.

בשירות התעסוקה מעריכים כי אם הסגר יימשך זמן ארוך יותר מהצפוי, יגדל חלקם של העובדים המפוטרים על פני העובדים היוצאים לחל"ת – מה שכנראה יחמיר את המצב הכלכלי בארץ. בשירות התעסוקה עוד מעריכים כי גם כשהמשק יתאושש – כ-20 אחוזים ממי שהוצאו לחל"ת או פוטרו יישארו מובטלים.

להלן הנחיות שירות התעסוקה לדורשי עבודה: כבר החל מיום ראשון 15.3.2020 הופסקה קבלת הקהל בלשכות שירות התעסוקה. תכנית מעגלי תעסוקה לא מתקיימת גם היא. אין צורך להתייצב בלשכת התעסוקה עד להודעה חדשה.

דיווח למוסד לביטוח לאומי: דיווח עבור דורשי עבודה אשר נרשמו בשירות התעסוקה במהלך חודש מרץ – הועבר למוסד הביטוח לאומי לטובת תשלום קצבת אבטלה עבור חודש מרץ.

דיווח עבור דורשי עבודה המתייצבים אחת לחודש או המתייצבים אחת לשבוע שהתייצבו פעם אחת במהלך חודש מרץ – הועבר למוסד הביטוח לאומי לטובת תשלום קצבת אבטלה עבור חודש מרץ.

כלל דורשי העבודה אשר הועבר עליהם דיווח בחודש מרץ אינם נדרשים להתייצב בלשכות השירות במהלך חודש אפריל ודיווח מלא עבורם יועבר בסוף החודש – במידה ותאותר משרה או הכשרה מתאימה עבור דורש עבודה – נציג מלשכת התעסוקה ייצור קשר עם דורש העבודה.

דורשי עבודה חדשים (מפוטרים, חל"ת, ומתפטרים) – ניתן לבצע רישום ראשוני ללשכת התעסוקה באתר.

דורשי עבודה חדשים שנרשמו ללשכה באתר אינם צריכים להגיע ללשכת התעסוקה לצורך רישומם, עד להודעה חדשה.

אנו פועלים שתקבלו את זכויותיכם במלואן בתקופה זו. יש לעקוב אחר העדכונים והנחיות שיפורסמו באתר זה של שירות התעסוקה.

לבירורים ניתן לפנות אל מוקד שירות לקוחות של שירות התעסוקה 9687* או בצ'אט בשעות פעילות המוקד 16:00-08:00 . בשל העומס זמן המענה ארוך מהרגיל.

תגיות:

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות