הדמיית הפרוייקט בשכונת הציפורים (הדמיה: חברת י. זילברמינץ ובנו בע"מ)
הדמיית הפרוייקט בשכונת הציפורים (הדמיה: חברת י. זילברמינץ ובנו בע"מ)

בעקבות עיכובים בבנייה – דירות במודיעין בפחות ממיליון שקלים

במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן" שיצא לדרך לפני כשבע שנים יוגרלו 39 דירות בשכונת הציפורים במחירים נמוכים במיוחד. מהצד השני, הרשמה להגרלה זו מצריכה טפסים ותנאי זכאות מיוחדים

פורסם בתאריך: 30.12.19 16:27

יוצא דופן: 39 דירות חדשות יוגרלו במתכונת הישנה של "מחיר למשתכן" במחירים של פחות ממיליון שקלים. המחירים המוצעים בפרויקט זולים באופן משמעותי גם ממחירים של פרויקטים אחרים של "מחיר למשתכן" הקיימים כיום. הסיבה: עיכובים בבנייה שהיתה אמורה להתחיל בשנת 2013.


 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק


חברת "י' זילברמינץ ובנו" בונה 156 דירות בשכונת הציפורים, ומתוכן מציעה 39 דירות המיועדות לזכאים. מתוך הדירות האלה, 8 דירות בנות 2.5 חדרים ו-31 דירות בנות 3 חדרים, בפרויקט "זילברמינץ במודיעין – פסגת הציפורים".

מחיר דירת 2.5 חדרים מתחיל ב- 807,468 שקלים ומחיר דירת 3 חדרים מתחיל ב-810,350 שקלים. מדובר במחיר הצמוד למדד לחודש יולי 2012. הדירות נבנו במסגרת פרויקט מחיר למשתכן במתכונת הישנה שיזמו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל.

במקור, הפרויקט הנוכחי היה מיועד להיבנות כבר בשנת 2013 אך מסיבות שונות הפרויקט נדחה ורק עכשיו מוצעות הדירות להגרלה. דבר זה גרם לכך שהדירות המוצעות להגרלה יימכרו במחירים נמוכים במיוחד כיוון שהם מתאימים למחירי שנת 2013 בה פעלה המתכונת הישנה של מחיר למשתכן. מצד שני, שאר הדירות שלא יימכרו בהגרלה, אלא בתנאי השוק הנוכחיים, יימכרו במחיר גבוה בהרבה מהמחיר בו היו יכולות להימכר בשנת 2013.

תוצאה נוספת של העובדה שהפרויקט פועל כחלק מהמתכונת הישנה של מחיר למשתכן היא תנאי ההרשמה המיוחדים ואף הבעייתיים. לפי המופיע באתר משרד הבינוי והשיכון, ההרשמה להגרלה הנוכחית התחילה ב-1.12.19 ותסתיים ביום שלישי 31.12.19 . קבלת תעודת הזכאות אחרי מילוי הטפסים נמשכת 18 יום, כך שכל עוד אין הארכה בלתי צפויה בזמני ההרשמה – מועמד שלא מילא את הטפסים עד עכשיו כבר לא יוכל להירשם להגרלה.

כמו כן, המבקשים להירשם להגרלה לא יוכלו לעשות זאת עם הטפסים של מחיר למשכן במתכונת החדשה אלא יצטרכו למלא טפסים חדשים דרך סניפי חברות ההרשמה לסיוע בדיור ברחבי הארץ. בנוסף, לפי המופיע באתר, מבחני הזכאות להגרלה הזו שונים ממבחני הזכאות של מחיר למשתכן במתכונת החדשה, כדוגמת מבחן גובה הכנסה ששונה מהמתכונת החדשה.

זאב מילנר, מנכ"ל חברת י' זילברמינץ ובנו, אומר בשיחה עם "כל העיר מודיעין" כי "מחיר הדירות כפי שהן מוצעות במחיר למשתכן הוא אטרקטיבי ויש בו הטבה כספית מאוד גדולה בגלל הזמן שחלף מאז המכרז ועד היום. לגבי הקושי שיש למשתכנים בבירוקרטיה של ההגרלות – חברת זילברמינץ לא מעורבת בהגרלה אלא היא נעשית על ידי חברות הבקרה באופן בלבדי. חברת זילברמינץ מקבלת ממשרד השיכון רק את התוצאות הסופיות לאחר ההגרלה". לגבי הסיבות לעיכוב בבניית הפרוייקט, אמר המנכ"ל כי "אין צורך להתעכב על מה שהיה, היום לשמחתינו הבנייה של הפרוייקט נמצאת בעיצומה".

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות