פרשת (צילום: Gilabrand
(צילום: Gilabrand

זמני כניסת ויציאת השבת בבית שמש ופרשת השבוע

כ"ט כסלו, תש"ף, 27.12.2019: מתי נכנסת השבת בבית שמש ומתי היא יוצאת? שבת, ל' כסלו, תש"ף, 28.12.2019, פרשת מקץ (שבת חנוכה)

פורסם בתאריך: 27.12.19 14:13

כניסת השבת: 16:22

יציאת השבת: 17:16


פרשת מקץ (שבת חנוכה)

סוד החלומות / הרב אשר כורסיה, ראש אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין", על פרשת מקץ

אנו מכירים אימרות חז"ל סותרות ביחס לחלומות. הגמרא במסכת ברכות (נ"ז ב') אומרת: "החלום אחד משישים לנבואה". בהמשך אומרת הגמרא: "כל החלומות הולכים אחר הפה". הנביא זכריה (י' ב') אומר: "חלומות שוא ידברו". הגמרא הנ"ל ממשיכה ואומרת: "אי אפשר לחלום בלי דברים בטלים".


הרב אשר כורסיה (צילום: אלבום משפחתי)

הרב אשר כורסיה (צילום: משפחתי)


יוסף הצדיק מכונה על ידי אחיו "בעל החלומות", בלשון גנאי. אביו, יעקב אבינו, "שמר את הדבר". רש"י מסביר: "היה ממתין ומצפה מתי יבוא", יעקב אבינו יודע שחלומות יכולים להתגשם. בהמשך גם שר האופים ושר המשקים של פרעה חולמים חלומות, ויוסף פותר להם את החלומות. לאחר מכן כאשר פרעה חולם חלומות, שר המשקים מספר לפרעה על יוסף "פותר החלומות". החלומות שבפרשיותינו מתגשמים לפי פתרונו של יוסף, לפיו של יוסף הצדיק יש השפעה על הגשמת החלום. לדיבור האנושי יש כוח יוצר.

לכן כל הציטוטים דלעיל משלימים ואינם סותרים. יש בחלום אחד חלקי שישים מנבואה, אך גם בכל חלום יש דברים בטלים. למחשבותינו ודיבורינו יש השפעה על יצירת החלומות ועל פתרונם. כל החלומות הולכים אחר הפה, האדם נמצא היכן שמחשבותיו נמצאות (כתר שם טוב, נ"ו).

נמשיך לחלום ולבקש שובה השם את שביתנו, נחשוב ונדבר טוב. נחלום ונישא תפילה שיתגשמו כל חלומותינו לטובה ולברכה.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות