בית שמש (צילום: s.t)

בתחתית: ההכנסה הממוצעת בבית שמש היא מהנמוכות ביותר בארץ

בדוח שפורסם היום על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמצא כי ההכנסה בבית שמש מדורגת בין המקומות האחרונים בארץ

פורסם בתאריך: 24.12.19 17:40

הנתונים שצריכים להדאיג את בית שמש: בדוח שפורסם היום, שלישי, על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמצא כי ההכנסה בבית שמש מדורגת בין המקומות האחרונים בארץ, בהכנסות נטו למשקי הבית בישראל, עם הכנסה כספית ממוצעת של כ- 15,609 שקל בחודש בשנת 2018.

 הורידו את האפליקציה של "כל העיר בית שמש" – אנדרואיד

 הורידו את האפליקצייה של "כל העיר בית שמש" – אייפון

 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בית שמש – אונליין"

 "כל העיר בית שמש" בפייסבוק

מה הם הנתונים שמדאיגים בבית שמש?  מספר הנפשות הממוצע בעיר בית שמש, הינו הגבוה בארץ ועומד על 5.5 למשק בית, כאשר ההכנסה וההוצאה הנמוכות ביותר לנפש – 2,533 שקל ו-2,037 שקל, בהתאמה. בניגוד לשאר משקי הבית בארץ שעמדו על 3.3, זאת לעומת תל אביב בה ממוצע נפשות למשק הבית הנמוך ביותר ועומד על 2.2.

עוד לפי הדוח צפיפות הדיור בבית שמש מונה יותר מנפש אחת לחדר, זאת לצד ירושלים השכנה שגם מונה צפיפות רבה בעיר. בנוסף, בנושאי הדיור ותשלומי המשכנתא  בבית שמש לצד ראשון לציון – נמצא האחוז הגבוה ביותר של הגרים בדירות בבעלותם המהווים כ-76 אחוזים. כאשר, האחוז הגבוה ביותר של משלמי המשכנתא מסך הגרים בדירה בבעלותם נמצא בבית שמש ומהווה כ- 73.6 אחוזים, זאת לעומת 39.0 אחוז מהממוצע הארצי.

כאמור, נתונים אלה עולים מסקר הוצאות משקי הבית ב-16 הערים הגדולות בישראל שמפרסמת היום, שלישי, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס). הסקר כולל שמונה ערים שבהן מתגוררים יותר מ-200 אלף תושבים – ירושלים, תל אביב-יפו, חיפה, ראשון לציון, אשדוד, פתח תקווה, באר שבע ונתניה.

ועוד שמונה ערים נוספות בין 100-200 אלף תושבים – רמת גן, חולון, בת ים, בני ברק, אשקלון, בית שמש, רחובות וכפר סבא –  שקטפה את המקום הראשון היא העיר כפר סבא שמובילה בהכנסות נטו למשקי הבית בישראל, עם הכנסה כספית ממוצעת של 21,132 שקל בחודש בשנת 2018.

ומה מבחינת מוצרים טכנולוגים? ובכן, יש לציין כי לפי הדוח נראה שבבית שמש אוהבים טלפונים סלולריים – וכ-87.3 אחוזים ממשקי הבית בעיר מחזיקים בשני טלפונים או יותר.

תגובות

🔔

בית שמש

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות